امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

ترون چیست؟ آشنایی با شبکه ارز دیجیتال ترون


1401/07/27
کد خبر : 28728
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 12 نفر
ترون را می توانید از طریق اتر یا هر ارز دیگری از یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال بخرید. در ادامه همراه ما باشید تا به شکل کامل، این شبکه و آینده اش را بررسی کنیم.

ترون چیست؟


ترون در سال 2017 یعنی در زمان شکوه و اوج رمزارزها معرفی و وارد بازار شد. این ارز تا به امروز توانسته سرمایه گذاران بسیاری را تبدیل به طرفدار کند و از این نظر ارز موفقی بوده است. ترون برخلاف دیگر رمزارز های هم نسل خودش چیز جدیدی برای عرضه نداشت. هرچه که بود قبل از او ساخته شده بود او هم از همان الگوریتم برای شبکه خودش استفاده کرد. این کار باعث شد حتی برخی او را به کپی کردن متهم کنند. استراتژی ترون برای ورود به بازار، تمرکز روی منطقه آسیا بود و هدفی برای جهانی شدن نداشت. همین ویژگی  ها ترون را نسبت به سایر ارزها متفاوت کرد.
در سال 2018 یعنی درست یکسال پس از تولد ترون با خریداری پیشگام شبکه های همتا به همتای آن زمان یعنی بیت تورنت (BitTorrent) به دست یک بنیاد غیرانتفاعی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد.

تاریخچه ارز ترون


برای بررسی تاریخچه این ارز باید ابتدا خالق آسیایی  اش را بشناسیم. یوچن یا جاستین سان (Sun Yuchen) یک کارآفرین چینی است که ترون توسطش اختراع شده است. او پیش از ترون به توسعه اپلیکیشن و برنامه نویسی مشغول بود و اتفاقا اپلیکیشن موفقی به نام Peiwo را پایه گذاری کرد. سابقه فعالیت های تجاری جاستین سان باعث شده که سرمایه گذاران مطرحی برای عرضه ترون با او شروع به همکاری کنند. یکی از سرشناس  ترین این افراد تانگ بینسن (Tang Binsen) خالق بازی کلش آو کلنز است که یک استارتاپ برای اجاره دوچرخه و موتور نیز راه اندازی کرده بود. ترون را می توانید از یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال معتبر خریداری کنید.

ویژگی های ترون

همانطور که گفتیم از لحاظ الگوریتم و سیستم فنی ترون، چیزی از خود ندارد و حرف جدیدی نمی زند. اما ویژگی  هایی وجود دارند که باعث محبوبیت این رمزارز شده است. تراکنش های این شبکه تقریبا هیچ کارمزدی ندارند و کارمزد آن بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است. همین نکته باعث شده افراد زیادی این شبکه را برای معاملات خود انتخاب کنند.
از طرفی برای انجام معامله در این شبکه محدودیتی نیست چراکه ترون می تواند به شکل همزمان 1000 تراکنش را در ثانیه مدیریت کند که عدد فوق العاده ای است. اگر میخواهید به بزرگی این عدد پی ببرید باید بگوییم که اتریوم در هر ثانیه تنها 15 تراکنش را مدیریت می کند. افراد بسیاری در حوزه تکونولوژی پشت این رمزارز را گرفته اند که خودش دلگرمی بزرگی برای سرمایه گذاران است.

ترون لینک و ایردراپ

ترون لینک کیف پول مخصوص ترون است که به شکل اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و آی.او.اس عرضه شده است. همچنین یک نسخه افزونه کروم نیز برای مرورگر شما در دسترس است که به مانند دیگر کیف پول ها می توانید از آن استفاده کنید.
ایردراپ ترون لینک، زمان زیادی است که شروع شده و میزان پاداش آن به ازای دعوت هر نفر به استفاده از کیف پول از طریق شماست. این افراد برای شما امتیاز خواهند بود اما مشخص نیست که بعدا چه اتفاقی بر سر این امتیازها خواهد آمد یا اصلا پاداش هر امتیاز چیست؟ دیده شده که چند صرافی آنلاین ارز دیجیتال بی اعتبار، از این ایردراپ برای سودجویی استفاده کرده اند.

آیا می توان ترون را مثل بیت کوین استخراج کرد؟

بسیاری از رمزارزها از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و امکان استخراج را برای ماینرها فراهم کرده اند. اما در ترون این امکان وجود ندارد. تمام توکن های این شبکه 100 میلیارد برنامه ریزی شده که هم اکنون 65 میلیارد از آن در گردش است. پس اگر برنامه ریزی برای استخراج این رمزارز کرده بودید بهتر است آن را کنسل کنید چون چنین امکانی وجود ندارد. در رمزارزهایی که استخراج نمی شوند قیمت کوین به عوامل دیگری بستگی دارد و نه میزان عرضه آن. بنابرین قیمت ترون را نیز باید در دیگر عوامل جست و جو کرد.

آینده ترون چه شکلی خواهد بود؟

پیشبینی آینده رمزارزها به شکل دقیق، کاری محال ممکن است. برای تحلیل آینده ترون باید به برنامه های این شرکت و پشتوانه آن نگاه کرد. درحال حاضر برنامه های ترون نوید آینده ای درخشان را می دهند اما با این حال هیچ چیز مشخص نیست. چراکه ما اطلاعی نداریم در 5 سال آینده چه اتفاقی بر سر اینترنت خواهد افتاد. اگر نسل جدید اینترنت، نسل غالب شود این رمزارزها چه برنامه ای برای همگام شدن با آن دارند. پس هر چه که هست پیش بینی کوتاه مدت است و ادعایی جز این نیز دروغی بیش نیست.

قیمت ترون در کوین مارکت کپ


کوین مارکت کپ یک شبکه اطلاعاتی برای به دست آوردن هرگونه دیتا از رمزارزهاست. این شبکه برای بسیاری از تحلیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ستایش اعتبار این شبکه همین بس که 90 درصد شبکه های آمریکایی برای اخبار خود به کوین مارکت کپ استناد می کنند. بررسی قیمت ارز دیجیتال در CMC با رفتن به سایت این شبکه و ثبت نام ممکن است. شما نیز می توانید با مراجعه به کوین مارکت تاریخچه قیمت ترون را مشاهده کنید و برای تحلیل های خود از این اطلاعات کمک بگیرید. بسیاری از صرافی آنلاین ارز دیجیتال از کوین مارکت برای بروزرسانی اطلاعات خود کمک می گیرند.

سخن آخر

صرافی آنلاین ارز دیجیتال، اوکی اکسچنج امکان خرید ترون را برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم کرده است. برای خرید این ارز نیازی نیست خودتان را درگیر فرایند ثبت نام صرافی های خارجی کنید و با مشکلاتی مثل تحریم و ... دست و پنجه نرم کنید. اوکی اکسچنج به راحتی یک آب خوردن خرید شما را نهایی خواهد کرد و شما می توانید با آسودگی خاطر از معامله خود لذت ببرید. ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28728
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید