امروز شنبه 10 شهریور 1403

Saturday 31 August 2024

تحصیل در کانادا در سال 2022 چقدر هزینه دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 27798
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد؟

هنگامی که تصمیم به ادامه تحصیل در کشور دیگری داریم، کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که به آن فکر می‌کنیم. اخذ ویزای تحصیلی کانادا شاید کار چندان ساده‌ای نباشد اما شدنی است زیرا با توجه به قوانین کشور کانادا شما باید بتوانید به افسر ویزای کانادا، ثابت نمایید که می‌توانید در حین تحصیل از پس تامین هزینه‌های خود مانند محل اقامت و مخارج تحصیل برآمده و مدارکی حقیقی برای این منظور ارائه کنید. زیرا ممکن است شما موفق به اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بشوید اما برای زندگی در این مدت از لحاظ مالی با مشکل مواجه شوید. ما در این مطلب سعی داریم علاوه بر پرداختن به شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا، به هزینه‌های آن نیز اشاره کنیم.

تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد؟

چرا کانادا برای تحصیل کشور خوبی است؟

کشور کانادا در قسمت شمالی قاره آمریکا واقع شده و به قطب شمال نزدیک است بنابراین دارای آب و هوای سردی است و هر چه به شهرهایی که در قسمت شمالی کانادا قرار دارند نزدیک می‌شویم نیز این تفاوت دما و سرما بیشتر احساس می‌شود که امری طبیعی است. کانادا دارای 13 استان می‌باشد که اغلب آن‌ها در قسمت‌های جنوبی این کشور قرار دارند و از آب و هوای معتدل‌تری بهره‌مند می‌باشند به طوری که بیشتر مهاجران نیز این شهرها را برای اقامت انتخاب می‌کنند. زیرا علاوه بر آب و هوای مناسب، این شهرها از استانداردهای بالایی برای زندگی، کار و تحصیل برخوردارند و بسیاری می‌توانند با اطمینان خاطر در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و از این طریق نیز اقامت کانادا را به دست آورند. به دلیل آن که موضوع این مطلب مربوط به هزینه‌های تحصیل در کشور کانادا می‌شود، بهتر است پیش از پرداختن به شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این موضوع بپردازیم.

 

 

برای پذیرش تحصیلی در کانادا چقدر باید هزینه کرد؟

برای مهاجرت به هر کشوری توجه به هزینه های تحصیل و زندگی از مهمترین نکاتی است که باید آن را در نظر گرفت زیرا به قول معروف نمی توان بی گدار به آب زد ضمن آن که افسر اداره مهاجرت کانادا نیز در خصوص آن چه ارائه می دهید، سختگیری های لازم را انجام خواهد داد و چنانچه مطمئن شود نمی توانید از عهده پرداخت هزینه ها برآیید درخواست ویزای تحصیلی شما را رد خواهد کرد.

می‌دانیم که مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها به شمار می‌آید اما تنها افرادی می‌توانند آن را دریافت نمایند که واجد شرایط باشند. مهم‌ترین مسئله در خصوص هزینه تحصیل در کانادا، این است که شما در چه رشته، مقطع و یا دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازید. زیرا موضوع هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبت به شهر، دانشگاه، رشته و مقطعی که شما انتخاب میکنید میتواند تا حدی متفاوت باشد. برای مثال هزینه تحصیل در دانشگاه کلگری کانادا سالیانه حدود 8 تا 10 هزار دلار و هزینه تحصیل در دانشگاه یورک کانادا سالیانه حدود 25 تا 30 هزار دلار کانادا می باشد.

البته این فقط میزان شهریه دانشگاه بوده و لازم است شما هزینه‌هایی از قبیل بیمه، خرید کتاب و .. را نیز در نظر بگیرید که می‌تواند سالیانه رقمی بین 2 تا 6 هزار دلارکانادا برای شما هزینه داشته باشد، که البته این هزینه برای زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر خواهد شد. هزینه زندگی در کشور کانادا نیز در شهر های مختلف متفاوت می باشد، ولی به طور میانگین ماهیانه حدود 800 الی 1200 دلار کانادا نیاز است. کشور کانادا هر ساله از بین متقاضیان بیش از ۱۳۰ هزار داوطلب خارجی را پذیرش می‌کند و این نشانگر آن است که کانادا از نظر برخورداری از امکانات آموزشی در سطح بالایی قرار دارد و همین مورد سبب شده تا بسیاری از علاقمندان از کشورهای دیگر عازم کانادا شوند. بهتر است تمامی داوطلبانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند، پیش از هر اقدامی در خصوص هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا اطلاعات جامع و کاملی به دست آورده باشند.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی باید ارائه شود؟

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی باید ارائه شود؟

  • در اولین قدم لازم است پاسپورت خود را آماده کنید.
  • آخرین مدارک تحصیلی یا دانشنامه اصلی به همراه ریز نمرات مرحله بعدی در این پروسه است که باید به همراه ترجمه ارائه شود.
  • در مرحله بعدی لازم است تاییدیه WES را دریافت نمایید این تاییدیه تنها برای مدارک دانشگاهی است و گرفتن آن به یک ماه زمان نیاز دارد. (البته که این تاییدیه همیشه لازم نیست)
  • تهیه فرم توصیه نامه از دیگر مدارکی است که برای دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا به آن نیاز دارید. چنانچه قصد تحصیل در مدرسه‌های کانادا را دارید لازم است این توصیه نامه توسط مدیر و یا معلم مدرسه آماده گردد.
  • رزومه (CV) که شامل تمامی سوابق تحصیلی و یا کاری شما باشد.
  • انگیزه نامه یا SOP نیز باید توسط دانشجو برای ارائه به دانشگاه نوشته شود.
  • برای تحصیل در کانادا نیاز به مدرک زبان معتبر دارید که البته برای دانشگاه ضروری است و برای مدرسه الزامی نمی‌باشد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا در مقطع لیسانس نیاز به داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ هستید اما برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ و مقطع دکترا آیلتس با کسب نمره حداقل ۷ نیاز است.

مواردی که در بالا ذکر کردیم مدارک مورد نیاز هستند اما گاهی در بعضی از دانشگاه‌های کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره بالاتر و یا ارائه مدرک آزمون‌های پیشرفته‌ای چون GRE و GMAT هم وجود دارد که باید آماده گردد.

 

پذیرش تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

همیشه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا ارزشمند خواهد بود زیرا آینده هر فردی که به تحصیل علاقمند است در گرو این انتخاب است. از جمله مزیت های اصلی تحصیل در کانادا برای فرد متقاضی و خانواده او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشجو می‌تواند در حین تحصیل اجازه کار هم داشته باشد.
  • دانشجو می‌تواند در مدت زمان تحصیل، همسر و یا اعضای خانواده خود را همراه ببرد.
  • همسر فرد دانشجو نیز اجازه کار در کانادا خواهد داشت.
  • فرزندان فرد دانشجو می‌توانند از امکان تحصیل رایگان برخودار شوند.
  • فرد دانشجو از امکانات رفاهی بالای دانشگاه‌ها بهره‌مند خواهد شد.
  • امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی متنوع از دیگر مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.
  • می‌توان ویزای تحصیلی کانادا را پس از تحصیل به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت دائم داشت.

پذیرش تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

موسسه مهاجرتی پارس رادین

همان طور که پیشتر اشاره کردیم بهتر است برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا هر کشور دیگر تمامی جوانب را بسنجید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. در این مسیر بهتر است از موسسات مطمئنی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو پارس رادین گیتی اسپادانا با مجوز رسمی از وزارت علوم ایران، نمایندگی بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر بین‌المللی در خارج از ایران را داشته و با بهره‌مندی از اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر خارجی و داخلی می‌تواند به دانشجویان و علاقمندان به کار در کشور کانادا کمک نماید تا بتوانند در مدت زمان کوتاه ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و یا در این کشور مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ارائه شده توسط موسسه پارس رادین می‌توانید سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی https://parsradin.co/  ببینید و یا با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27798
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید