امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تحصیل در کانادا


1401/07/27
کد خبر : 28019
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 13 نفر

امروزه افراد زیادی متقاضی تحصیل در کانادا هستند. دانشگاه‌های کانادا جزء برترین دانشگاه‌های جهان هستند و کیفیت آموزشی بالایی دارند. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مزیت‌های زیادی دارد. یکی از مزیت‌های آن بورسیه‌های بسیار خوبی است که به دانشجویان در مقطع دکترا اهدا می‌شود. همچنین امکان اقامت دائمی بعد از تحصیل برای دانشجویان فراهم است.

راهنمای تحصیل در کانادا:

امروزه بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنند. کانادا کشوری است که در همۀ مقاطع مهاجرت تحصیلی را می‌پذیرد. دانشگاه‌های این کشور جزء برترین دانشگاه‌های بین المللی می‌باشند. با تحصیل در این دانشگاه‌ها شما می‌توانید پیشرفت و آینده کاری خود را تضمین کنید.


 تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا:

برای تحصیل در کانادا فاکتورهای زیادی در پذیرش تحصیلی این دانشگاه‌ها تاثیرگذار است. مهم‌ترین آنها سن، نمرۀ مدرک زبان و تمکن مالی می‌باشد. سن شما برای دریافت ویزای تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها میزان زمانی است که از تحصیل شما می‌گذرد. هرچه این میزان کمتر باشد احتمال پذیرش شما بالاتر می‌رود. حداقل نمرۀ زبانی پذیرفته شده در اکثر دانشگاه‌ها، نمرۀ آیلتس ۶ می‌باشد.
اگر نیم نمره یا یک نمره با این سطح اختلاف داشته باشید، می‌توانید برای پذیرش اقدام کنید. ولی لازم است اول در کانادا قبل از ورود به دانشگاه در دورۀ زبان انگلیسی پذیرش بگیرید. بعد از اینکه به سطح مطلوبی رسیدید می‌توانید وارد دانشگاه شوید. علاوه بر اینها تمکن مالی که شامل هزینۀ زندگی در کانادا و هزینۀ تحصیل است، را باید داشته باشید.
هزینۀ ماهانۀ زندگی در کانادا ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار است. البته این هزینه به کوچکی و بزرگی شهر، به کوچکی و بزرگی محل سکونتتان و پارامترهای دیگر بستگی دارد.

بورسیۀ تحصیلی کانادا:

بورسیه‌های تحصیلی فراوانی برای متقاضیان تحصیل در کانادا وجود دارد تا شرایط تحصیلی مناسبی را برای آنها فراهم کند. سازمان امور جهانی در کانادا این بورسیه‌ها را به متقاضیان اهدا می‌کند. بورسیۀ تحصیلی کانادا فقط به متقاضیان مقطع دکترا اختصاص دارد.
مکان استفاده از بعضی از این بورسیه‌ها برای متقاضیان مقطع کارشناسی خیلی به ندرت و در شرایط استثنائی وجود دارد و برای متقاضیان کارشناسی ارشد تا حدی امکان استفاده از آن فراهم است. انواع بورسیه به شرح ذیل می‌باشد.


 تحصیل در کانادا


۱) کمک هزینۀ تحصیلی جوایز الماس ملکه الیزابت دوم
2) جوایز دکترای پژوهشی IDRC
۳) بورس تحصیلی دکترای ترودو
۴) بورس تحصیلی وینچ کانادا
۵) بورس تحصیلی از دانشگاه

شرایط بورسیۀ تحصیلی کانادا:

برای اقدام به تحصیل در کانادا از طریق بورسیه شرایط خاصی وجود دارد. شرایط به شرح ذیل است:
۱) شما باید دانشجوی پذیرفته شده در یکی از دانشگاه‌های کانادا باشید.
۲) برای تمام مقاطع تحصیلی معدل باید ۱۷ و بالاتر از آن باشد. البته اگر رزومۀ قوی داشته باشید، با معدل پایین‌تر هم می‌توانید بورسیه را دریافت کنید.)
۳) نمرۀ آیلتس شما حداقل ۶.۵ یا معادل آن باید باشد.
۴) نیاز به مقالات چاپ شده در ژورنال‌های معتبر داخلی و خارجی دارید.

ویزای تحصیلی کانادا:

ویزای تحصیلی برای مقاطع مختلف متفاوت است. مثلاً والدین برای فرزندان زیر ۱۷ سال خود می‌توانند ویزای گاردین کانادا را بگیرند. با این ویزا خودشان به عنوان سرپرست او می‌توانند در کانادا حضور پیدا کنند. اگر والدین نخواهند همراه فرزند خود در کانادا باشند باید برای ویزای کاستودین اقدام کنند. مراحل کلی اخذ ویزای مهاجرت به کانادا به شرح ذیل است.
۱) مراجعه به سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا
۲) ساخت پروفایل شخصی در این سایت
۳) ارائه کردن مدارک و انگشت نگاری آنها
۴) ارسال پاسپورت به سفارت کانادا از طریق یکی از کشورهای مجاور
مراحل اصلی اخذ ویزای تحصیلی در کانادا به شرح ذیل است.
۱) دریافت نامۀ پذیرش از دانشگاه مدنظرتان
۲) پرکردن فرم‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
۳) دریافت تاییدیه از طرف وب سایت به وسیلۀ ارسال کد برای شما
۴) بارگذاری مدارک مورد نیاز در سایت
۵) پرداخت هزینۀ اخذ ویزا


تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل:

تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف امکان پذیر می‌باشد. برای همۀ مقطع‌های تحصیلی مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید اقدام به تحصیل کنید. تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی است.
برای تحصیل، هر فرد در این مقطع باید  هزینۀ سالانۀ ۱۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار کانادا را پرداخت کند. از جمله مدارس خوب بین المللی کانادا می‌توان از مدارس بادول، پتیسن، کالج بریمار و کالج تامسون ریور نام برد. سالانه ۱۳۰ هزار نفر تا ۱۵۰ هزار نفر دانشگاه‌های این کشور را برای ادامۀ تحصیل انتخاب می‌کنند.


تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا:

براساس آمار حداقل نیمی از دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیل در کانادا ماندگار می‌شوند و اقامت دائم را می‌گیرند. اما برای گرفتن اقامت دائم دو مسیر کلی وجود دارد.

مسیر اخذ اقامت دائم در برنامه‌های فدرال:

ادارۀ مهاجرت کانادا به صورت زیرگروه‌های اکسپرس انتری مهاجرین را انتخاب می‌کند. اکسپرس انتری براساس سیستم امتیاز بندی CSR مهاجران را در چهار دسته تقسیم بندی و پذیرش می‌کند.
فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا در دستۀ تجربۀ کانادایی امتیاز کسب می‌کنند. در صورت بالا بودن امتیازهایشان نسبت به سایر فارغ التحصیلان اقامت دائم را می‌گیرند.

مسیر اخذ اقامت دائم در برنامه‌های استانی:

قوانین این اقامت بسته به استان‌های مختلف متفاوت است. در بعضی از استان‌ها شما به راحتی می‌توانید اقامت دائم را بگیرید. فارغ التحصیلان می‌توانند در هر استانی که تحصیلشان را به پایان رسانده‌اند، اقدام به مهاجرت دائم کنند. این کار برای آنها ۶۰۰ امتیاز در برنامۀ اکسپرس انتری به دنبال دارد و سبب گارانتی شدن اقامت دائم آنها می‌شود. البته برای دانشجویان متاهل به محض ورود به استان محل تحصیل و پیدا شدن کار تمام وقت برای همسر آنها امکان اقامت دائم برایشان فراهم است.یکی از بهترین استان‌ها برای اقدام به اقامت دائم برای فارغ التحصیلان استان کبک می‌باشد. این استان معمولاً جدای از قوانین کلی کانادا قوانین خود را برای اقامت دارد. فارغ التحصیلان این استان می‌توانند از طریق تجربۀ کبکی و یا نیروی کار ماهر برای اقامت دائمی خود اقدام کنند.


تحصیل در کانادا

چرا باید برای ادامه تحصیل کانادا را انتخاب کنیم؟

به دلیل اینکه سطح تعدادی زیادی از دانشگاه‌های کانادا بسیار بالاست و آنها در لیست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند، بسیاری از متقاضیان مشتاق تحصیل در این کشور هستند. مدارک دانشگاه‌های این کشور در جهان دارای اعتبار زیادی است و هم‌تراز دانشگاه‌های ایالت متحده می‌باشد. به بعضی از مزایای تحصیل در کانادا در زیر اشاره کرده‌ایم.

هزینۀ تحصیل ارزان‌تر دانشگاه‌های کانادا نسبت به دانشگاه‌های دیگر کشورهای انگلیسی زبان
امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها با هر مدرک تحصیلی برای دانشجویان
ظرفیت مهاجرپذیری بالای آن
امکان دادن ویزای همراه به دانشجویان متاهل
امکان تحصیل رایگان برای فرزندان و کار تمام وقت برای همسران دانشجویان متاهل
چند فرهنگ بودن کشور کانادا به خاطر ظرفیت بالای مهاجر پذیریش
اجازۀ کار همزمان با تحصیل
برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی خوب
اجازۀ اقامت دائمی پس از تحصیل در کانادا
وجود فرصت‌های شغلی بسیار بالا در کانادا
پس از تحصیل در صورت پیدا کردن شغل ،امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28019
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید