امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تجهیزات لازم برای هوشمند سازی خانه (هر آنچه که باید درباره خانه هوشمند بدانید)


1401/07/27
کد خبر : 27990
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر

خانه هوشمند چیست؟

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییرات بزرگ و مهمی در زندگی هستیم. این روز ها همه به دنبال زندگی راحت تر هستند. آسان تر کردن زندگی با استفاده از وسایل هوشمند امکان پذیر است.
وسایل هوشمند وسایلی هستند که یا خودشان قابلیت خود کنترلی(اتوماتیک) دارند و یا از راه دور قابلیت کنترل شدن دارند.
همه ی قطعات و تجهیزات هوشمند به یک سیستم مرکزی وصل می شوند و شما می توانید از طریق اینترنت و گوشی موبایل خود به این سیستم مرکزی وصل شوید و هر قسمت از خانه ی خود را که بخواهید کنترل کنید. برای مثال می توانید چراغ ها را روشن یا خاموش کنید، سیستم گرمایش یا سرمایش را روشن یا خاموش کنید.
یکی از اصلی ترین هدف ها در هوشمند سازی خانه صرفه جویی در مصرف انرژی و راحتی بیشتر افراد خانه است.
با هوشمند شدن خانه، امنیت ، آسایش و آرامش فراهم می شود.

کدام قسمت های خانه قابلیت هوشمند شدن را دارند؟

 خانه هوشمند چیست


تقریبا بیشتر قسمت های خانه قابلیت هوشمند سازی دارند. برای مثال درب های ورودی، سیستم نظارتی و امنیتی، پرده ها، سیستم روشنایی، سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش ، اعلام و اطفاء حریق و... از جمله قابلیت هایی هستند که امکان هوشمند شدن را دارند. سیستم های هوشمند، با استفاده از موبایل و اینترنت از راه دور قابلیت کنترل شدن را دارند.
البته مهم ترین قسمت هوشمند سازی خانه، سیستم امنیتی و دوربین مداربسته است.
با نصب دوربین های مداربسته آی پی (تحت شبکه) می توانید تصاویر و فیلم های دوربین را از طریق موبایل خود و با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن مربوطه، تماشا و ضبط کنید. فروشگاه دوربین استور در زمینه ی نصب دوربین مداربسته آی پی و انواع دیگر دوربین های مداربسته آماده ی خدمت به شما عزیزان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع دوربین مداربست می توانید به فروشگاه اینترنتی دوربین استور به نشانی https://doorbinstore.ir مراجعه کنید.

سیستم روشنایی هوشمند

یکی از قابلیت ها و ویژگی های مهم روشنایی هوشمند، تنظیم سطح روشنایی است. قطعا میزان روشنایی و نوری که شما در طول روز نیاز دارید با میزان نوری که در شب یا بعد از ظهر نیاز دارید، متفاوت است.
ویژگی دیگر سیستم روشنایی هوشمند قابلیت کنترل از راه دور است. با استفاده از این ویژگی می توانید از هر جای جهان که باشید سیستم روشنایی خانه ی خود را کنترل کنید.
قابلیت دیگر سیستم روشنایی هوشمند ایجاد برنامه زمان بندی است. یعنی می توانید زمان خاموش و روشن شدن لامپ ها و لوستر ها را به سیستم بدهید تا به صورت خودکار و در زمان تعیین شده روشن یا خاموش شوند.

کلید و پریز هوشمند

شاید در ابتدا با شنیدن پریز هوشمند خنده تان بگیرد اما باید بدانید که در واقعیت همچین چیزی وجود دارد. این کلید و پریز های هوشمند با استفاده از بلوتوث یا وای فای به موبایل شما وصل می شوند و می توانید آن ها را با استفاده از موبایل خود روشن یا خاموش کنید و هر وسیله برقی که به آن ها وصل شده باشد روشن یا خاموش می شود.
پرده هوشمند
پرده هوشمند یا پرده برقی محصولی است که حتی کسانی که خانه ی هوشمند هم ندارند می توانند استفاده کنند. پرده های هوشمند قابلیت برنامه ریزی زمانی داشته و می توانند در زمان های تعیین شده باز و بسته شوند. این پرده ها دارای موتور های برقی و قدرتمند هستند.

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

با استفاده از سیستم گرمایش  وسرمایش هوشمند می توانید دمای محیط را روی درجه ی حرارت دلخواهتان تنظیم کنید و سیستم با استفاده از سنسور ها به صورت اتوماتیک دما را در آن محدوده حفظ می کند. یکی از مزیت های مهم این سیستم صرفه جویی در مصرف انرژی است.

اعلام حریق هوشمند

با نصب سیستم اعلام حریق هوشمند، در صورت وقوع آتش سوزی سیستم به صورت اتوماتیک برای شما پیغام هشدار ارسال می کند. این سیستم ها با رسیدن دود به سنسور هایشان فعال می شوند.

استخر هوشمند

بیشتر ساختمان های امروزی استخر دارند و می توانید با هوشمند سازی استخر برخی از چیز ها مانند دمای آب، سیستم تصفیه، نور پردازی و سیستم گرمایشی را به صورت هوشمند کنترل کنید.

پارکینگ هوشمند

در پارکینگ های هوشمند وضعیت هر پارکینگ از نظر پر وخالی بودن به سیستم کنترل هوشمند فرستاده می شود  ومی توان پارکینگ های خالی را مشاهده نمود.
همچنین با نصب دوربین مداربسته پلاک خوان و با استفاده از نرم افزار پلاک خوان می توانید ورود و خروج و تردد وسایل نقلیه را کنترل کنید. در صورت استفاده از راه بند می توانید لیست پلاک های مجاز را به نرم افزار بدهید و در صورت ورود یا خروج وسیله نقلیه مورد نظر راه بند به صورت اتوماتیک باز و بسته شود.

استفاده از دستگیره دیجیتال

 خانه هوشمند چیست


برای داشتن زندگی ای مدرنیته و راحتتر میتوان از دستگاه ها و محصولاتی استفاده کرد که علاوه بر راحتی باعث امینت بیشتر و ... هم میشوند.
دستگیره دیجیتال از جمله محصولاتی است که هم باعث زیبایی محیط زندگی، هم امنیت بیشتر و هم باعث راحتی شما میشود که این دستگیره ها از جدید ترین و خاص ترین دستگیره های درب هستند.
دستگیره هوشمند دیگر نیازی به کلید مکانیکی ندارند و با روش های مختلف مثل اثر انگشت، رمز، کارت و با قابلیت تشخیص چهره هم باز میشوند.
همچنین این دستگیره ها قابلیت نصب به روی انواع درب ضد سرقت را دارد.
از دستگیره های الکترونیکی میتوانید برای کنترل و مدیریت ورود و خروج منزل یا محل کرتان استفاده کنید که قابلیت کنترل از راه دور و همچنین اتصال به تلفن همراه را دارد که اگر کسی قصد نفوذ داشته باشد و یا رمز اشتباه وارد کند، به تلفن شما هشدار داده میشود.
این محصولات دارای مدل های مختلف در طرح و رنگ با قابلیت های متفاوت هستند که قیمت آنها نیز نسبت به مدل و ویژگی های آنها مشخص میشود.
 

انواع دستگیره دیجیتال و هوشمند

دستگیره هتلی: دستگیره کارتی و دیجیتال هتلی که با کارت به صورت آنلاین و آفلاین برای ورود و خروج مسافرین استفاده میشود و بسیار شیک و زیباست.
دستگیره رمزی: دستگیره دیجیتال رمزی قابلیت پذیرش تعداد بالای کاربر و رمز عبور را دارد و دارای سیستم ضد شوک و ضد هک میباشد.
دستگیره کارتی : دستگیره دیجیتال کارتی برای کنترل تردد افراد، ایجاد محدودیت دسترسی و همچنین بدون نیاز به کلید است و دارای امنیت و طول عمر بالا میباشد.
دستگیره تشخیص چهره: دستگیره هوشمند تشخیص چهره از ویژه ترین محصولات است که جنس آن آلیاز است و مقاومت بالایی دارد و همچنین دارای منویی واضح و رنگی همراه با رمز ورود و ثبت چندین چهره را در حافظه خود دارد.
دستگیره اسکن کف دست: این دستگیره های الکترونیکی برای مکان های مسکونی، اداری، تجاری و ... استفاده میشوند و امنیت بالایی دارد و قابلیت کنترل باز و بسته شدن درب از راه دور را نیز دارند.
دستگیره اثر انگشتی: این محصولات از بهترین مدل ها هستند که استحکام بالایی دارند و به خاطر سیستم امنیتی بسیار قوی ای که دارند برای مکان های مختلف استفاده میشوند و کاربری بسیار راحتی هم دارد.
 

بهترین برند های دستگیره دیجیتال الکترونیکی

دستگیره zk

یکی از برند های دستگیره های دیجیتال درب میتوان به ZK اشاره کرد دارای مدل های رمزی، کارتی، تشخیص چهره و ... اشاره کرد که دارای ویژگی هایی اعم از بدنه ی فولادی مستحکم، سنسور اثرانگشت نوری ضد خش و قفل پنج زبانه بسیار ایمن میباشد

دستگیره epic

زا معتبر ترین برند ها نیز میتوان به اپیک اشاره کرد که قابلیت باز شدن با رمز و کارت و کلید را دارد و جنس این محصولات از آلومینیوم است که روی همه درب ها نصب میشود و صفحه نمایش لمسی با کاربری آسانی هم دارند.

دستگیره Gateman

از شناخته ترین برند ها میتوان به دستگیره دیجیتال گیتمن اشاره کرد که قابلیت ذخیره 20 اثر انگشت 4 تا 12 رقمی را دارد و دارای ویژگی هایی از جمله قفل اتوماتیک، قفل کودک، سنسور اعلان حریق و قفل امنیتی نیز میباشد.

دستگیره یوکا

یکی از بهترین برند های دستگیره دیجیتال، یوکا میباشد که ویژگی ها و امکاناتی از جمله اتصل به موبایل، رمز خیالی، سنسور تشخیص آتش سوزی و قابلیت ورود دو مرحله ای دارد و ظاهری شیک و مجلل هم دارد.

دستگیره سامسونگ

دستگیره های دیجیتال samsung از محبوب ترین مدل ها هستند که روی انواع درب ها نصب میشوند و با رمز و کارت و اثر انگشت و بلوتوث و ریموت کنترل میشوند و امنیت بالایی هم دارند.
 

ویژگی ها و قابلیت های دستگیره های هوشمند

 خانه هوشمند چیست


•    سیستم ضد سرقت
•    سیستم ضد شوک
•    سیستم اعلام حریق
•    مجهز به قفل کودک
•    مجهز به قفل امنیتی هوشمند
•    امنیت بالای ورودی ها
•    آسایش و آرامش خاطر کاربران
•    می‌توانید رفت و آمدها را ثبت کنید
•    دادن دسترسی به دستگیره برای مهمان‌ها
•    باعث ظاهر زیبا و شیک برای درب ضد سرقت
•    قفل کردن منزل خود به وسیله‌ی گوشی هوشمند



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27990
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید