امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

تجهیزات شبکه و تجهیزات سرور


1401/07/27
کد خبر : 27612
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

همه چیز از سوئیچ ها گرفته تا روترها تا سرورها و ذخیره سازی
کارت شبکه اترنت که یک پورت ورودی معمولی در بسیاری از کامپیوترهای فعلی است، شکل معمولی تجهیزات شبکه و سرور است.


تجهیزات شبکه و  سرور

تجهیزات سرور

رایانه ها همچنین به تجهیزات مرکز داده (مانند سرورهای فایل و پایگاه داده و شبکه های ذخیره سازی) و همچنین خدمات شبکه (مانند پروتکل DNS و پیکربندی میزبان پویا یا DHCP) و دستگاه ها نیاز دارند.
تجهیزات شبکه فعال و تجهیزات شبکه غیرفعال دو دسته کلی هستند که انواع تجهیزات شبکه و سرور را می توان در آنها طبقه بندی کرد.

دستگاه هایی با تجهیزات شبکه فعال یا غیرفعال می توانند داده ها را مطابق با الزامات مشخص شده برای ورودی هر دستگاه پردازش و ارسال کنند. موارد زیر نمونه هایی از تجهیزات شبکه فعال هستند:

این سخت افزار یکی از حیاتی ترین تجهیزات شبکه و سرور در پیاده سازی شبکه می باشد و هر کامپیوتری در شبکه چه سرور و چه کلاینت نیاز به کارت شبکه دارد. به بیان دیگر، یک کارت شبکه کامپیوتر شما را به شبکه (مانند کابل های مسی یا فیبر نوری) متصل می کند. سه بایت اول آدرس MAC سازنده کارت شبکه و سه بایت باقی مانده شماره سریال کارت شبکه را مشخص می کند. هر کارت شبکه یک آدرس MAC منحصر به فرد دارد. کارت شبکه سیمی و بی سیم هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین امکان تفکیک کارت شبکه بی سیم به دو مدل داخلی و خارجی وجود دارد.

دسترسی در شبکه‌های بی‌سیم، مانند شبکه‌های کابلی، برای برقراری ارتباط بین رایانه‌ها، یک نقطه دسترسی، که به آن Wireless Access Point نیز می‌گویند، مورد نیاز است. یک دستگاه شبکه و سرور به نام Wireless Access برای تبادل داده در شبکه های WLAN استفاده می شود. استفاده از نقطه دسترسی بی سیم به کاربر اجازه می دهد تا به سایر اعضای شبکه متصل شود.


تجهیزات شبکه و  سرور


سرورها و سوئیچ های شبکه برای اتصال چندین دستگاه شبکه مانند رایانه های شخصی، سرورها و چاپگرها ضروری هستند. سوئیچ شبکه دستگاهی است که ممکن است به عنوان کنترل کننده در محیط شبکه استفاده شود. در واقع، سوئیچ های شبکه به سایر دستگاه ها کمک می کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با تبادل اطلاعات و تخصیص کارآمدتر منابع شبکه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. انواع سوئیچ های شبکه به شرح زیر می باشد. بسته به اندازه و سطح کنترلی که در شبکه خود نیاز دارید، می توانید بین سوئیچ های غیر مدیریتی و هوشمند یکی را انتخاب کنید. درک این نکته ضروری است که سوئیچ یک ابزار شبکه سازی سریع رعد و برق است.

هوشمندترین تجهیزات شبکه و سرورها و هدف آنها مشابه سوئیچ است، با این تفاوت که روترها برای انتقال داده ها در شبکه ها استفاده می شوند. روترها دستگاه هایی هستند که قابلیت اتصال به اینترنت و انتقال داده ها بین شبکه ها را دارند. مدل هایی با معماری های متنوع برای خرید در دسترس هستند.
م یکی از تجهیزات شبکه و سرور است که سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال و بالعکس تبدیل می کند و دو نوع مودم وجود دارد: مودم های معمولی و مودم های ADSL که هر دو در شبکه های کامپیوتری استفاده می شوند.


تجهیزات شبکه و  سرور


هیچ رایانه ای برای تنظیم اشتراک چاپ مورد نیاز نیست تا هر کسی که به شبکه دسترسی دارد بتواند در هر رایانه ای در آن شبکه به چاپگر دسترسی داشته باشد. اتصال چاپگر به یک سرور چاپ از طریق کابل USB و سپس اتصال سرور چاپگر به سوئیچ شبکه از طریق یک اتصال سیمی به سرور چاپگر اجازه می‌دهد یک آدرس IP دریافت کند و در شبکه کشف شود. دیگر نیازی نیست که کاربران همیشه یک کامپیوتر روشن داشته باشند تا درخواست های خود را به چاپگر ارسال کنند.

این یک سیگنال از یک کابل مسی را می پذیرد و آن را به یک کابل نوری سبک تبدیل می کند و سپس آن را از طریق فیبر نوری ارسال می کند. این مبدل فیبر نوری است. فرستنده و گیرنده فیبر نوری که در انتهای مخالف گیرنده نوری قرار دارد، سیگنال نوری را دوباره به سیگنال مسی تبدیل می کند.

شبکه غیرفعال یا تجهیزات غیرفعال نوعی از تجهیزات شبکه و سرور است که قابل برنامه ریزی نیست و نمی تواند اطلاعات ارسال شده را تغییر دهد. نصب و پیکربندی تجهیزات شبکه و سرور از وظایف اصلی این بخش ها است. لیست زیر لیستی از تجهیزات شبکه غیرفعال است:


تجهیزات شبکه و  سرور


برای ایجاد یک شبکه، کابل کواکسیال (کابل کواکسیال) به عنوان ستون فقرات برای شبکه های مقیاس بزرگ و به عنوان ستون فقرات برد متوسط برای شبکه های کوچکتر عمل می کند. آنها یک روش عملیاتی دارند.
یکی از رایج ترین کابل های شبکه مورد استفاده در شبکه های مخابراتی و کامپیوتری، کابل های جفت تابیده است که سیستم های تلفن نیز از این سیم ها استفاده می کنند.

کابل فیبر نوری فیبر نوری یک اتصال معمولی انتقال داده در شبکه های کامپیوتری به دلیل ظرفیت بالا و توانایی انتقال داده در طول بیش از 100 متر است.
برای از دست دادن سیگنال و کاهش سرعت به دلیل افزایش فاصله بین امواج، یک آنتن بی سیم یک جزء مشترک شبکه و سرور است.

دو دستگاه استفاده می شود: فرستنده و گیرنده.
اصطلاح "رک" به درب فلزی با پانل شیشه ای اشاره دارد که در دو پیکربندی موجود است: دیواری و ایستاده، به عنوان تعداد سوئیچ های شبکه یک


تجهیزات شبکه و  سرور


روترها رشد می کنند و ما به فضای بیشتری برای نگهداری آنها نیاز داریم.
کابل ها در پچ پنل ذخیره می شوند که یک عنصر مستطیل شکل است که در داخل قفسه قرار می گیرد.

وقتی صحبت از شبکه های کامپیوتری به میان می آید، یک کامپیوتر دائما روشن و در دسترس است به طوری که تمام کامپیوترهای دیگر در شبکه توسط این کامپیوتر سفارش داده می شوند تا خواسته های شبکه را برآورده کنند. وظیفه اصلی یک سرور به اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و نرم افزاری است و دو نوع وجود دارد: سرورهای اختصاصی و سرورهای خصوصی مجازی.

برای اینکه سرور بتواند وظایف خود را انجام دهد، مجموعه ای از اجزای فیزیکی که به عنوان تجهیزات سرور نامیده می شوند مورد نیاز است.

با استفاده از تجهیزات خنک کننده می توانید قطعات الکترونیکی سرور را سرد نگه دارید.
• سنسور دما: این سنسورها تعیین می کنند که کیس سرور چقدر داغ است و سپس سیگنال خنک کننده با سرعت بالا را به فن ارائه می دهد.
فیلتر هوا یک قطعه ضروری از تجهیزات شبکه و سرور است که به تمیز و تازه نگه داشتن هوا کمک می کند.
سرورها در مراکز داده حیاتی باید از سطح بالایی از حفاظت فیزیکی برخوردار باشند تا داده ها را ایمن نگه دارند.
یکی دیگر از تجهیزات شبکه و سرور به شکل لامپ LED نمایشگر وضعیت است.
به منظور راه اندازی سرور و سایر سخت افزار سرور، پورت ها مورد نیاز است.

پرسش و پاسخ

تفاوت بین روتر و سوئیچ چیست؟


تجهیزات شبکه و  سرور


دستگاه های ارتباط فیزیکی یک شبکه کامپیوتری به عنوان کارت های رابط شبکه (NIC) شناخته می شوند.
نمونه ای از یک قطعه ابزار فعال شبکه را بیاورید.
کارت های شبکه، نقاط دسترسی بی سیم، سوئیچ های شبکه، روترها، مودم ها، سرورهای چاپ و مبدل های فیبر نوری همگی نمونه هایی از تجهیزات شبکه فعال هستند.

اصطلاح «تجهیزات شبکه غیرفعال» برای چیست؟
تجهیزات شبکه غیرفعال، که به عنوان تجهیزات شبکه غیرفعال نیز شناخته می شوند، غیرقابل برنامه ریزی هستند و بنابراین نمی توانند داده های ارسال شده از طریق شبکه را تغییر دهند. نصب و پیکربندی زیرساخت شبکه و سرور گاهی اوقات استفاده از این ابزارها را ضروری می کند.
شما چی فکر میکنید؟ برای گذاشتن نظر وقت بگذارید

چگونه می توانم بگویم که چه نوع تجهیزات شبکه ای دارم؟
با توجه به افزایش استفاده از شبکه در بسیاری از شرایط، ایده خوبی است که با انواع تجهیزات شبکه مورد نیاز برای راه اندازی یک شبکه اینترنتی آشنا شوید. انواع تجهیزات شبکه، هزینه های تجهیزات شبکه و نحوه فروش تجهیزات شبکه در این مقاله بررسی شده است.
در این مقاله، اطلاعات زیر را خواهید یافت:

تجهیزات شبکه را می توان به طور کلی به صورت زیر طبقه بندی کرد:
تشریح بسیاری از دستگاه های مختلف شبکه فعال موجود
انبوهی از دستگاه های شبکه غیرفعال جدید
هزینه سخت افزار شبکه
پرسش و پاسخ

دو دسته کلی تجهیزات شبکه وجود دارد: سخت افزار و نرم افزار.


تجهیزات شبکه و  سرور


تجهیزاتی که برای انجام عملکرد خود به قدرت نیاز دارند به عنوان "تجهیزات شبکه فعال" شناخته می شوند. کارت های شبکه، سوئیچ ها، سرورهای چاپ، مبدل های فیبر نوری، فایروال ها و روترها نمونه هایی از تجهیزات شبکه فعال هستند.

اصطلاح "غیرفعال" به تجهیزات شبکه ای اطلاق می شود که برای کار کردن نیازی به برق ندارند و بدون نیاز به نیروی الکتریکی کار خود را به درستی در شبکه انجام می دهند. کابل ها، کانکتورها، کانال ها و رک ها همگی در دسته تجهیزات شبکه غیر فعال قرار می گیرند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27612
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید