امروز شنبه 20 مرداد 1403

Saturday 10 August 2024

تبریک معاون اول رئیس جمهور به ناهید کیانی برای کسب مدال نقره المپیک


1403/05/19
کد خبر : 2408890
دسته بندی : سیاسی
تعداد بازدید : 30 نفر

محمدرضاعارف روز جمعه (۱۹ مردادماه) در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: افتخار آفرینی دختران تکواندوکار ما در المپیک ۲۰۲۴ باعث مباهات مردم ایران شد.

معاون اول رئیس جمهور در این پیام افزود: ضمن تبریک به خانم ناهید کیانی و همه زنان و دختران سرزمینم که سزاوار بهترین ها هستند؛ در دولت وفاق ملی حفظ قهرمانان ورزشی قطعا یکی از اولویت هاست.

پنجشنبه شب در ادامه رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ناهید کیانی دارنده مدال طلای جهان به مصاف حریفان خود در وزن ۵۷- کیلوگرم رفت.

وی ابتدا در دیداری حساس، برابر کیمیا علیزاده‌ از بلغارستان به برتری رسید و سپس در یک‌چهارم مقابل شیما تومی نفر دهم رنکینگ از تونس قرار گرفت و در مبارزه‌ای نفس‌گیر به پیروزی دو بر یک رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

دختر تکواندوکار ایران در نیمه‌نهایی‌ برابر لاتیتا آون‌ از لبنان قرار گرفت و در دو راند متوالی پیروز شد و به عنوان نخستین بانوی ورزشکار کشورمان، راهی فینال بزرگترین رویداد ورزشی جهان شد.

کیانی در فینال به مصاف "یو کیم جین" از کره‌جنوبی‌ و با قبول شکست به مدال نقره رسید. این بهترین مدال تاریخ بانوان ورزش ایران در المپیک است.

در این وزن، پارک سیکلار از کانادا و کیمیا علیزاده از بلغارستان به مدال برنز رسیدند.

همچنین چهارشنبه شب، مبینا نعمت‌زاده‌ به‌عنوان اولین نماینده تکواندوی ایران روی شیاپچانگ رفت و به مدال ارزشمند برنز رسید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408890
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید