امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

تبدیل پایان نامه به کتاب


1401/07/27
کد خبر : 27073
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

تبدیل پایان نامه به کتاب:

بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در طول تحصیل خود درگیر نوشتن پایان نامه هستند و هم چنین آن ها می خواهند پایان نامه را به کتاب تبدیل کنند .
امروزه تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه بسیار متداول شده است .
در سال های اخیر یکی از دغدغه های دانشجویان تبدیل پایان نامه به کتاب بوده به دلیل این که این کار امتیاز های مثبت زیادی برای دانشجویان دارد اما مسئله ی مهم برای دانشجویان هزینه ی چاپ کتاب از پایان نامه است که در ادامه به آن می پردازیم.
همانطور که می دانید هزینه ی چاپ کتاب به عوامل زیادی بستگی دارد به همین دلیل هزینه ی چاپ کتاب از پایان نامه نیز یک عدد مشخص نیست و عوامل زیادی در آن تاثیر گذار هستند .


 تبدیل پایان نامه به کتاب


بیشتر دانشجویان در سال های گذشته پایان نامه ی خود را به کتاب تبدیل کرده اند که این کار دارای مزایای زیادی برای این افراد است . آیا می دانید پایان نامه چگونه تبدیل به کتاب می شود ؟ چه هزینه هایی دارد ؟
برای تبدیل کردن پایان نامه به کتاب در ابتدا باید فرمت پایان نامه را به فرمت کتاب تبدیل کنید . اگر این کار را انجام ندهید تبدیل به کتاب نمی شود و با عنوان پایان نامه ی چاپ شده ارائه می شود .
برای تبدیل کردن فرمت پایان نامه به کتاب باید در این زمینه تخصص داشته باشید اگر آگاهی ندارید این کار را به یک انتشارات بسپارید .
پس از این که پایان نامه را به فرمت کتاب تبدیل کردید باید یک انتشارات معتبر بیابید و کتاب خود را به آن دهید ، بقیه ی مراحل چاپ نیز مانند کتاب های دیگر خواهد بود . در مرحله ی بعدی کتاب صفحه آرایی می شود ، فونت تنظیم می شود ، کلمات زیباتر به نظر می رسد و فاصله ی بین کلمات تنظیم خواهد شد در کل متن کتاب شما نظم پیدا می کند .
سپس کتاب شماره ی شابک دریافت می کند که هر کتابی باید این شماره را دارا باشد زیرا داشتن شماره ی شابک موجب محفوظ بودن حقوق مادی و معنوی اثر می شود .
در مرحله ی بعد جلد کتاب طراحی می شود که اگر جلد کتاب جذاب باشد احتمال خرید کتاب نیز افزایش می یابد ، اما برای برخی دانشجویان فروش کتاب مهم نیست زیرا آن ها از چاپ کتاب هدف دیگری دارند و می خواهند در دفاع کارشناسی ارشد یا مصاحبه ی دکتری از آن استفاده کنند .
 البته بهتر است جلد خوبی برای کتاب در نظر گرفته شود زیرا همیشه مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت و  در این موارد احتمال خرید کتاب هم بیشتر خواهد شد .

هزینه ی چاپ کتاب از پایان نامه به چه عواملی بستگی دارد؟

برای نوشتن یک پایان نامه ی معتبر و سطح علمی بالا فرد باید با روش ها و اصول تحقیق آشنا باشد ، از نظرات اساتید و افراد متخصص در زمینه ی موضوع استفاده کند ، توانایی علمی بالایی داشته باشد ، مطالب جدید را بتواند استخراج کند .
هم چنین علاوه بر موارد بالا اگر دانشجویان بتوانند در جلسه ی دفاع پایان نامه تایید آن را بگیرند و نمره ی پایان نامه ی آن ها بالاتر از هجده باشد می توانند پایان نامه ی خودشان را به عنوان کتاب چاپ کنند .
هزینه ی چاپ کتاب از پایان نامه در انتشارات گوناگون بر اساس شرایط خاصی مشخص می شود . قبل از چاپ کتاب باید انتشاراتی پیدا کنید که در این زمینه ی دارای سابقه ی زیادی باشد .


 تبدیل پایان نامه به کتاب

تعیین هزینه ی چاپ کتاب از پایان نامه :

بر اساس مطالب بالا مشخص شد که برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید مراحلی را طی کرد البته هزینه ی چاپ کتاب بر طبق معیارهایی مشخص می شود که به شرح ذیل می باشد :
برای تعیین هزینه ی چاپ کتاب اولین معیار مشخص کردن تعداد صفحات کتاب است یا هر سایز دیگری است نیز باید مشخص شود زیرا در تعیینa4 که اندازه ی صفحات
هزینه ی چاپ تاثیر گذار است .
دومین عامل در تعیین هزینه ی چاپ کتاب ، قطع کتاب است که قطع وزیری است یا رقعی .
عامل مهم دیگر در تعیین هزینه ی چاپ کتاب تیراژ کتاب می باشد به این معنا که کتاب قرار است چند جلد چاپ شود اگر تعداد کتاب هایی که سفارش می دهند بیشتر باشد هزینه ی بیشتری نیز باید پرداخت شود .
اگر پایان نامه ی دانشجو به زبان انگلیسی باشد در انتشارات خارجی می تواند به صورت الکترونیکی آن را منتشر کند که در این موارد هزینه ی چاپ مقدار کم تری است و دیگر بستگی به جلد کتاب ندارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27073
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید