امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

تالیف کتاب


1401/07/27
کد خبر : 27071
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

منظور از کتاب های تالیفی این است که نام مولف روی آن نوشته شده و گروهی از نویسندگان با سابقه آن را نوشته اند و بر اساس تجربه و مطالعه نوشته شده است .
اما منظور از گردآوری کتاب این است که نویسنده ی آن سابقه ای در نوشتن ندارد و مطالب کتاب را گرد آوری کرده و در آن کتاب نوشته است پس نمی توان او را مولف نامید .
امتیاز تالیف کتاب شامل چه مواردی می شود؟
تالیف کتاب علاوه بر این که موجب افزایش سطح علمی نویسندگان و ناشران می شود هم چنین شامل امتیاز تالیف کتاب نیز می باشد . امتیاز تالیف کتاب شامل موارد زیادی همچون موفقیت در سطوح علمی گوناگون ، ارتقای شغلی و کسب کمک هزینه است . افراد هم چنین علم و دانشی را که کسب کرده اند را در یک جامعه ی بزرگ منتشر می کنند.
در ادامه امتیاز تالیف کتاب را شرح می دهیم.
امتیاز تالیف کتاب شامل موارد زیر می باشد:
اولین و مهم ترین امتیاز تالیف کتاب که موجب کسب امتیاز بیشتر برای مصاحبه ی دکتری می شود . دانشجویانی که کارشناسی ارشد خود را تمام کرده اند و قصد ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری را دارند می توانند پایان نامه ی خود را تبدیل به کتاب کنند یا این که کتاب های دیگر را ترجمه کنند که در این صورت یک امتیاز مثبت برای خود کسب می کنند .


 تالیف کتاب


از موارد دیگر امتیاز تالیف کتاب این است که نویسندگان و ناشران کتاب در جامعه بین افراد دیگر وجهه ی خوبی کسب می کنند .
تالیف کتاب موجب می شود افرادی که در مقطع تحصیلی بالاتری تحصیل می کنند از تحصیلاتی همچون وام ازدواج ، کمک هزینه ی مسکن ، کمک هزینه ی تحصیلی و ... استفاده کنند .
با تالیف کتاب افراد می توانند در زمینه ی مشاغل و ادارات یک زمینه ی مناسبی کسب کنند .
نویسندگان با تالیف کتاب امتیاز بیشتری نسبت به چاپ مقاله کسب می کنند .
از موارد دیگر این است که کتاب ها از مقالات و سمینار ها زودتر تایید می شوند .
کتاب ها به دلیل این که در یک جامعه ی بزرگ منتشر می شود به همین دلیل دارای مخاطبان بی شماری نیز هستند اما مقاله مخاطبان کم تری نسبت به کتاب دارد .
برای افزایش خرید کتاب از سوی مردم می توانید برای صفحه آرایی و جلد کتاب وقت بیشتری بگذارید تا جذابیت کتاب شما دو چندان شود و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد .
هم چنین با تالیف کتاب افراد در سطح بین المللی نیز دارای جایگاه خاصی می شوند .
با تالیف کردن کتاب افراد نتیجه ی سال ها تلاش علمی خود را در قالب یک کتاب گرد آوری می کنند و دیگر کسی نمی تواند از آن ها سوء استفاده کند .
علاوه بر مواردی که در مطالب بالا گفته شد با تالیف کتاب نویسنده نیز اعتماد به نفس بالایی کسب می کند .

نحوه ی تالیف کتاب:

تالیف کتاب شاید از نظر برخی افراد سخت باشد به همین دلیل تمایلی برای این کار ندارند . افرادی که نویسندگی را به عنوان شغل اصلی خود دنبال می کنند با مراحل تالیف کتاب آشنایی دارند اما فردی که به تازگی این کار را شروع کرده و برای اولین بار است که می خواهد کتاب بنویسد برای او دشوار به نظر می رسد .


 تالیف کتاب


در مرحله ی اول برای تالیف کتاب باید نوع کتابی که می خواهید بنویسید را مشخص کنید:
حوزه ی آموزش
حوزه ی کودک و نوجوان
حوزه ی دانشگاهی
حوزه ی داستان و رمان
حوزه ی تاریخی
حوزه ی شعر و آثار نظم
سایر حوزه ها
به هر حوزه ای که علاقه دارید می توانید آن را انتخاب کنید سپس یک عنوان برای تحقیقات خود در نظر بگیرید . انتخاب عنوان موجب می شود تا نوشته های شما نیز در همان مسیر قرار بگیرد و بعد از آن باید شما بخش های دیگر را تکمیل کنید .
بهتر است چند بار متن را به شکل تمرینی بنویسید و تصحیح کنید تا اشکالات خود را برطرف کنید سپس بعد از نوشتن متن که به صورت دست نوشته یا فایل ورد است آن را به یک ویراستار حرفه ای بسپارید تا متن شما را ویرایش کند .
در پایان ...
تالیف کتاب علاوه بر این که سبب می شود دانسته های علمی یک نویسنده در قالب معتبر جمع آوری شود هم چنین موجب می شود تجربه های علمی نویسنده نیز در اختیار دانش آموزان و دانشجویان نیز قرار بگیرد . افرادی که هم می خواهند در مقاطع بالاتری تحصیل کنند نسبت به رقیبان خود یک امتیاز مثبتی برای مصاحبه ی دکتری داشته باشند و هم چنین می توانند در ادارات مشغول به فعالیت شوند که به همین علت امتیاز تالیف کتاب بسیار مهم می باشد .
برخی افراد برای تالیف کتاب از پایان نامه ها یا خلاصه ی کتاب های دیگر و ترجمه ی متن های زبان انگلیسی استفاده می کنند .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27071
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید