امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بهترین وکیل انحصار وراثت تهران کیست؟


1401/07/27
کد خبر : 28593
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 11 نفر

 وکیل انحصار وراثت فردی است که سال‌های زیادی در حوزه حقوق مطالعه و تحقیق داشته و می‌تواند پیچیده‌ترین پرونده‌های وراثت را نیز حل کند. برای حل گره‌های حقوقی که در این پرونده‌ها به وجود می‌آید، وکلا نیاز دارند تا هم از امور حسبی مطلع بوده و هم توانایی استدلال قوی داشته باشند. همه این موارد در کنار هم یک نفر را تبدیل به بهترین وکیل انحصار وراثت تهران می‌کند.


 بهترین وکیل انحصار وراثت

چرا انحصار وراثت اهمیت دارد؟

تقسیم ارث و انحصار وراثت به معنای تقسیم ماترک یک شخص بعد از فوت بین ورثه است. در نگاه اول این تقسیم کردن اموال ساده به نظر می‌رسد اما موضوع مهمی که در این بین وجود دارد؛ تنوع و پیچیدگی قوانین و تبصره‌ها است. همه افراد قبل از فوت تمام حساب و کتاب‌های مالی و بدهی‌های خود را تسویه نمی‌کنند. بنابراین، بعد از مرگ این وظیفه به عهده فرزندان یا به طور کلی ورثه می‌افتد.
قبل از انحصار ورثه باید ابتدا بدهی‌های فرد و مالیاتی که بر ارث وجود داشته پرداخت شود. سپس براساس وصیت نامه یا روند قانونی جز به جز اموال بین افراد تقسیم شود. اگر یکی از ورثه تمایل نداشته باشد تا کل اموال را بین همه تقسیم کند، مشکلات جدی به وجود خواهد آمد. در این وضعیت لازم است یک وکیل انحصار وراثت باتجربه کنار بازماندگان باشد تا در عادلانه پیش بردن موضوع کمک کند.
یکی از دلایل دیگری که انحصار وراثت اهمیت زیادی دارد این است که در قوانین اسلامی، ارث حق هر فرد است. در برخی از روایات گفته شده که ارث از شیر مادر هم حلال‌تر است. بنابراین، تقریبا تمام ورثه به دنبال سهم خود از ماترک متوفی هستند.

ویژگی‌های یک وکیل انحصار وراثت باتجربه چیست؟

در موضوع تقسیم ارث و انحصار وراثت حضور یک وکیل حرفه‌ای و باتجربه اهمیت فراوانی دارد. بهترین وکیل انحصار وراثت باید نسبت به کلیه قوانین مربوط به ارث و احکام آن اطلاعات کافی داشته و بتواند پرونده‌های پیچیده و سخت را هم به سرعت حل کند.
یکی دیگر از ويژگی‌های ضروری وکیل انتخابی شما این است که فرد نسبت به قوانین مالیاتی و موارد مربوط به مالیات بر ارث آگاهی کامل داشته باشد. دلیل آن هم این است که اگر فردی قبل از فوت، اموال خود را بین ورثه تقسیم نکند این موضوع بعد از مرگش اتفاق می‌افتد. در نتیجه باید ابتدا مالیات آن که بسته به رقم نهایی تفاوت دارد، پرداخت شود.
نکته مهم‌تری که در این زمینه باید مورد توجه وکیل قرار گیرد این است که قوانین انحصار وراثت از سال 95 تغییراتی داشته‌اند. به همین دلیل وکیلی که استخدام می‌کنید باید هم به قوانین قبل از 95 و هم بعد از آن تسلط کافی داشته باشد. به عنوان مثال باید علاوه بر کلیه مدارک لازم حتما اظهارنامه مالیاتی هم به دادگاه ارائه شود.
در صورتی که وکیل انحصار وراثت اطلاع نداشته باشد یا به طور کامل مدارک را آماده نکند، روند تقسیم ارث و انحصار وراثت با مشکل روبرو می‌شود. فراموش نکنید که وکیل مورد نظر شما باید حتما در همان شهری وکالت کند که شخص متوفی سکونت داشته است. دلیل این انتخاب هم این است که کلیه فرآیند در شهری رخ می‌دهد که شخص در آن زندگی می‌کرده است. از ثبت دادخواست به شورای حل اختلاف تا رسیدگی به آن، همگی در یک موقعیت جغرافیایی انجام می‌شوند.

هزینه‌ استخدام بهترین وکیل انحصار وراثت

هر زمان که صحبت از استخدام وکیل به میان می‌آید یکی از مباحث مهم در این زمینه این است که چقدر هزینه خواهد داشت. موضوع مهمی که باید در محاسبه هزینه استخدام وکیل مورد توجه قرار گیرد این است که؛ بسته به تخصص وکیل نسبت به انحصار وراثت و قوانین مرتبط با آن این رقم متفاوت خواهد بود. همچنین شهر محل سکونت وکلا و حتی منطقه آن هم در تعیین دستمزد اهمیت دارد. علاوه بر این، اگر پرونده شما پیچیدگی‌های خاصی داشته باشد، ممکن است درصدی روی این مقدار اضافه شود.
مضاف بر دستمزد وکیل، شما باید هزینه‌هایی هم برای مراحل قانونی بپردازید. به عنوان مثال مالیاتی که به دارایی متوفی تعلق می‌گیرد و هزینه‌هایی که برای تهیه مدارک و مراحل اداری انجام می‌شود؛ همگی رقمی مازاد بر دستمزد وکیل هستند. برای اینکه بتوانید برآورد بهتری از هزینه‌ها داشته باشید، توصیه می‌شود تا با دفتر موسسات حقوقی مختلف به خصوص دفاتری که شهرت صادقانه‌ای هم در این امور دارند، مانند گروه وکلای عدل ایرانیان تماس بگیرید. با شرح پرونده و جلسه معارفه، حدود برخی از هزینه‌ها برای شما روشن خواهد شد.


بهترین وکیل انحصار وراثت

سخن پایانی

انحصار وراثت و قوانین مرتبط با آن جز مهم‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی کشور هستند. از طرفی چون یک امر معمول بوده، اغلب افراد با آن برخورد خواهند داشت. بسیاری از افراد به دلیل غم و احساساتی که به آن‌ها دست می‌دهد، سعی می‌کنند تا حد ممکن از این مقوله دوری کنند. با این حال، پیشنهاد ما این است که از همین حالا به دنبال یک وکیل انحصار وراثت حرفه‌ای باشید. در این صورت، در پی رخ دادن چنین اتفاق غم انگیزی می‌توانید از پس مشکلات آن بربیایید.
یکی از موضوعات مهمی که باید نه تنها در امور وراثت بلکه در کلیه امور حقوقی در نظر داشته باشید این است که تخصص و حرفه‌ای بودن وکیل بسیار اهمیت دارد. این موضوع می‌تواند پرونده شما را تسریع کرده و جلوی صرف هزینه‌ها و وقت زیاد را بگیرد. بنابراین در انتخاب وکیل مناسب دقت به خرج داده و به دنبال افرادی باشید که تخصص و حرفه آن‌ها وراثت است. جهت تماس با وکیل متخصص انحصار وراثت گروه وکلای عدل ایرانیان با شماره 02147783 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28593
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید