امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

بهترین ورزش‌های رزمی برای بادیگاردها


1401/07/27
کد خبر : 27728
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

 محافظین شخصی در اغلب اوقات اطلاعات زیادی در مورد شخصی که از او حفاظت می‌کنند ندارند و صرفا یک بازه زمانی را در کنار شخص مورد نظر سپری می‌کنند تا از او در مقابل خطرات احتمالی دفاع کنند.

برای مقابله با این خطرات گاهی باید با افراد مهاجم نیز وارد درگیری شوند. از همین رو داشتن مهارت‌های رزمی بسیار مهم می‌باشد. سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین ورزش رزمی که یک بادیگارد باید یاد بگیرد چیست؟

شاید بتوان گفت سه مدل از هنرهای رزمی که هر بادیگارد می‌بایست آموزش ببیند شامل کراو ماگا، جودو و جوجیتسو برزیلی است. این سه ترکیب هنرهای رزمی عالی برای یادگیری هستند. زیرا هر کدام بر روی جنبه‌های مختلفی از دفاع شخصی تمرکز دارد. با دانستن این سه هنر رزمی می‌توانید سلاح هر مهاجمی را خلع ید کرده و با زمین زدنش بر او سلطه پیدا کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که دلیل انتخاب این سه ورزش رزمی چه بوده است در ادامه با ما همراه باشید تا توضیح کاملی در این رابطه به شما بدهیم.

 

اهمیت تسلط بادیگاردها به ورزش‌های رزمی؟

همانطور که می‌دانید بادیگاردها و محافظین شخصی باید از جان و مال مشتریان خود در برابر خطرات و حملات احتمالی محافظت کنند. اگر شخصی به دنبال استخدام بادیگارد شخصی حرفه‌ای باشد، باید به دنبال فردی با ویژگی‌های به خصوصی بگردد. صرف اینکه بادیگارد مورد نظر از جثه بزرگی برخوردار باشد کافی نیست و در صورت درگیر شدن باید توانایی غلبه بر مهاجمان را داشته باشد.

انجام ورزش‌های رزمی نه تنها باعث بالاتر رفتن مهارت‌های مورد نیاز یک بادیگارد خواهد شد بلکه می‌تواند استقامت او را نیز افزایش دهد تا در موقعیت‌های سخت مدت زمان بیشتری را دوام بیاورد.

 

3 مورد از بهترین ورزش‌های رزمی برای محافظین شخصی

بر اساس پرسوجویی که از بادیگاردهای مطرح انجام داده‌ایم، سه ورزش رزمی که در ادامه توضیح خواهیم داد مناسب‌ترین ورزش‌ها برای یک محافظ شخصی می‌باشند. در ادامه کمی بیشتر در مورد این ورزش‌ها توضیح خواهیم داد تا متوجه شوید که دلیل انتخاب این ورزش‌ها چه بوده‌اند.

  1. کراو ماگا
  2. جو جیتسو برزیلی
  3. جودو

در ادامه به صورت جداگانه در مورد هر یک از این ورزش‌های رزمی توضیح خواهیم داد.

 

ورزش کراوماگا

 

کراو ماگا: چرا بهترین ورزش رزمی برای بادیگاردها است؟

بادیگاردها همواره سعی در دوری از خطر دارند و تا حد ممکن سعی می‌کنند از ایجاد درگیری دوری کنند. در واقع یک بادیگارد زمانی باید درگیر شود که فرد یا افرادی مشتری او را تهدید کنند و جان و اموال او را در خطر بیاندازند.

به همین دلیل کراو ماگا بهترین ورزش رزمی موجود برای محافظین شخصی است، زیرا این ورزش به شما می‌آموزد که چگونه از خود دفاع کنید، نه اینکه چگونه یک متجاوز باشید. در مواقعی نیز یک بادیگارد باید پیش دستی کند و به شخص مهاجم حمله کند تا از خطر پیشگیری کند. تاکتیک‌های دفاعی که در ورزش کراو ماگا آموزش داده می‌شود، برای حمله کردن نیز مناسب و کاردبردی می‌باشند.

 

ورزش جوجیتسو مناسب بادیگاردها

 

چرا جوجیتسو برزیلی برای بادیگاردها عالی است؟

از آنجایی که جوجیتسو برزیلی مزایای زیادی برای یک بادیگارد خواهد داشت، این ورزش یک گزینه عالی برای یادگیری می‌باشد. قبلا در مورد این موضوع صحبت کردیم که یک بادیگارد به هیچ کسی حمله نمی‌کند، بلکه ماموریت او دفاع از مشتری در برابر مهاجمین احتمالی است.

جوجیتسو برزیلی به افراد آموزش می‌دهد که چگونه مهاجم را به کارآمدترین روش تحت سلطه خود درآورد. با توجه به اطلاعاتی که از بادیگاردهای با تجربه بدست آورده‌ایم، این ورزش به عنوان دومین هنر رزمی برتر جهت یادگیری توسط بادیگاردها انتخاب کرده‌ایم.

 

چرا جودو برای بادیگاردها مناسب است؟

برای درک بهتر اینکه چرا ورزش جودو برای بادیگاردها بسیار مناسب است، باید بدانیم که بادیگاردها در هنگام مواجهه با خطر چه می‌کنند و البته جودو به شما چه می‌آموزد. جودو یک هنر رزمی متمرکز بر روی پرتاب و مبارزه است. جودو به شما آموزش می‌دهد که چگونه به طور موثر با حریف خود دست و پنجه نرم کنید. فرقی ندارد که حریف از شما بزرگ‌تر باشد یا کوچکتر، جودو به شما کمک می‌کند تا او را بر روی زمین بیاندازید.

یک بادیگارد تمام تلاش خود را برای تکمیل ماموریت خود انجام می‌دهد و مامورت آن‌ها محافظت از جان و اموال مشتریان‌شان است. بنابراین بادیگاردها از هر وسیله‌ای که لازم باشد برای انجام چنین کاری استفاده خواهند کرد.

 

چرا این 3 ورزش رزمی ترکیب عالی برای بادیگاردها خواهد بود؟

ما در بالا در مورد هر کدام از این 3 هنر رزمی به طور مفصل صحبت کردیم. اگر می‌خواهید به بادیگارد قابلی تبدیل شوید باید بر روی هر 3 این ورزش‌ها سرمایه گذاری نمایید. بگذارید برای درک بهتر کاربرد این سه ورزش در کنار هم یک سناریوی تخیلی را مرور کنیم.

فرض کنید که شما برای محافظت از یک فرد استخدام شده‌اید و فرد مهاجمی با یک سلاح سرد به سراغ شما می‌آید. وظیفه شما این است که از مشتری خود در برابر خطرات محافظت نمایید. بیایید ببینیم که این سه هنر رزمی چگونه به کمک شما خواهند آمد؟
ابتدا از کراو ماگا برای خلع سلاح کردن فرد مهاجم استفاده خواهید کرد. تکنیک‌های کراوماگا به شما این قابلیت را می‌دهد تا به کارآمدترین روش ممکن سلاح را از دستان فرد مهاجم خارج نمایید.

پس از خلع سلاح کردن فرد مهاجم می‌توانید با استفاده از تکنیک‌هایی که در ورزش جودو آموزش دیده‌اید او را بر روی زمین بیاندازید. حتی ورزش جوجیتسو هم می‌تواند شما را در زمینگیر کردن فرد مهاجم یاری کند. پس از انداختن فرد مهاجم بر روی زمین می‌توانید با استفاده از فنون جوجیتسو برزیلی بر حریف خود تسلط بیابید و از این ورزش برای تسلیم کردن فرد مهاجم استفاده نمایید.

این حالت یک سناریو بسیار ساده در حوزه کاری یک بادیگارد محسوب می‌شود. با توضیح این شرایط خواستیم توضیح دهیم که چرا یادگیری چند ورزش رزمی در کنار هم می‌تواند برای شما نسبت به یادگیری یک ورزش رزمی، مفیدتر واقع شود.

 

نتیجه‌گیری

در این پست سعی کردیم که در مورد ورزش‌های رزمی که یک محافظ شخصی می‌بایست بر آن‌ها تمرکز بیابد صحبت کنیم. اگر شما در زمینه محافظت اشخاص فعالیت دارید یا می‌خواهید به این حوزه وارد شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا این ورزش‌ها را در کنار یکدیگر آموزش ببینید.

اگر هم به دنبال استخدام یک بادیگارد برای محافظت از خودتان هستید، سعی کنید که با فردی همکاری نمایید که حداقل در یکی از این ورزش‌ها سابقه داشته باشد.

اگر به دنبال محافظ شخصی حرفه‌ای و قابل اطمینان هستید، ما به شما رضا سلیمانپور را معرفی می‌کنیم. رضا سلیمان پور rezasolimanpoor.ir  با داشتن بیش از 7 سال سابقه کاری در این حوزه و انجام نزدیک به صد پروژه حفاظتی موفق، به عنوان یکی از بهترین بادیگاردهای ایران شناخته می‌شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27728
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید