امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

بهترین غذاهای خیابانی استانبول را کجا بخوریم؟


1401/07/27
کد خبر : 28773
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر


خوب است بدانید که در استانبول، شهرداری برای فروشندگان غذاهای خیابانی گواهینامه و مجوز صادر می‌کند، بنابراین خوردن غذاهای خیابانی در استانبول و ترکیه کاملاً بی‎خطر است. آنها مدام تحت نظارت شهرداری هستند و شما می‎توانید فروشندگان معتبر غذاهای خیابانی را با شماره‎ی گواهینامه آنها که روی چرخ‌دستی‌ها یا غرفه‌هایشان نمایش داده شده، شناسایی کنید. تنها مشکل این است که گزینه‌های بسیار خوشمزه وجود دارد و پرسش این است که بهترین غذاهای خیابانی استانبول را کجا بخوریم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش مطلب زیر را بخوانید.

تاووک پیلاو در کجا پخته می‌شد؟

تاووک پیلاو یا مرغ و برنج یک غذای ارزان، سیر کننده و مغذی است. مردم ترکیه مانند ما ایرانی‎ها، برنج را به عنوان غذای اصلی میل می‌کنند. از آنجا که دم آوردن برنج کار ساده‌ای نیست، این غذا معمولاً در خانه‌ها پخته می‌شود و گاهی نیز روی خود چرخ‌دستی‎ها پخته و فروخته می‎شود. شما می‌توانید آن را در گوشه و کنار خیابان‎های شهر به صورت برنج با مرغ آب‌پز و نخود پیدا کنید. اگر گاری‌های خیابانی یا رستوران‌هایی را دیدید که این غذای خیابانی ارزان، سیرکننده و فوق‌العاده خوشمزه را می‌فروشند، فرصت فکر کردن به خود ندهید و بلافاصله آن را امتحان کنید.

شیرینی حلقه ای شکل هلکا تاتلیسی

در میان بسیاری از گزینه‌های غذاهای خیابانی خوشمزه‌ی استانبول هلکا تاتلیسی نوعی دسر است که تقریباً در هر نقطه از شهر موجود است. این شیرینی پرطرفدار و خوشمزه با یک دستور‌العمل ساده و شگفت‌آور درست می‌شود. خمیر سرخ شده را در شربت فرو می‌کنیم و خنک می‌کنیم. نتیجه یک دسر خیابانی ترد و فوق العاده شیرین است. اگر قصد دارید این شیرینی خوشمزه را از خیابان‌های استانبول بخرید و نوش جان کنید، در ابتدا قیمت بلیط استانبول را از فلایتیو بپرسید.
صدف سرخ شده را در محله‌های ساحلی نوش جان کنید
این تنقلات ترد که به زبان ترکی میدیه تاوا نامیده می‌شود روی چوب سرو می‌شوند. صدف‎های سرخ شده توسط فروشندگان خیابانی و رستوران‌ها در سراسر استانبول به فروش می‌رسند اما بهتر است آنها را از محله‌های ساحلی مانند بشیکتاش، اورتاکوی، کادیکوی و کومکاپی خریداری و نوش جان کنید. صدف‌ها را در یک تابه‌ی فلزی بزرگ پر از روغن داغ سرخ می‌کنند و با سس تند تاراتور که با خرده نان، گردو و روغن زیتون، ماست، آب لیموی تازه، سیر رنده شده و نمک درست می‎شود، سرو می‎کنند. اگر دوست دارید حجم غذای شما بیشتر و سیر‌کننده‌تری باشد، می‌توانید صدف‌های سرخ شده را لای نان ترکی میل کنید.


 بهترین غذاهای خیابانی استانبول

کوفته اکمک را کجا بخوریم؟

کوفته اکمک یک غذای خیابانی کمتر شناخته شده است که از غرب ترکیه سرچشمه می‎گیرد و در زمان عثمانی‎ها در سراسر کشور پخش می‎شد. این غذا شامل کوفته‎های کبابی است که با گوجه فرنگی تازه، پیاز، جعفری و فلفل سبز کبابی لای نان سرو می‌شوند. چیزی که این غذای خیابانی را خوشمزه می‎کند، ادویه‎های استفاده شده در کوفته‎ها است که شامل فلفل سیاه، زیره و فلفل دلمه‌ای است. کوفته اکمک محبوب‌ترین غذای خیابانی ترکیه به هنگام برگزاری بازی فوتبال است. بنابراین با رزرو آنلاین هتل در استانبول، فرصت لذت بردن از این غذای خیابانی خوشمزه را که دستفروشان اطراف استادیوم‌های فوتبال تهیه می‌کنند، به دست آورید.

ساندویچ ماهی کبابی

یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول که هر مسافری باید آن را امتحان کند، ساندویچ ماهی کبابی است. این غذای خیابانی شامل ماهی خال مخالی کبابی، کاهوی تازه و پیاز در نان ساندویچی است. این ماهی‎ بسیار خوشمزه است اما هنگام خوردن مراقب تیغ‌های آن باشید و آب لیموی تازه را نیز فراموش نکنید. به جای رفتن به رستوران، پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ خود را از یکی از قایق‌های متعدد در ساحل که آن را روی قایق‌های خود می‌پزند، تهیه کنید. به طور کلی بهترین زمان برای خوردن بین ظهر تا شب است. پیدا کردن این قایق‎ها معمولا بعد از تاریکی غیرممکن است. همچنین می‌توانید آب ترشی یا آب شلغم را که در نزدیکی قایق‌ها فروخته می‌شود خریداری کرده و نوش جان کنید. مردم محلی از این نوشیدنی‌ها با ساندویچ ماهی خود لذت فراوانی می‌برند.

ایسلاک برگر، همبرگرهای بخارپز هستند

آشنایی با ایسلاک برگر برای کسانی که با رزرو هتل در استانبول قصد سفر به این شهر را دارند، ضروری است. اینها همبرگرهای کوچکی هستند که مردم محلی معمولا 2 تا 3 عدد از آنها را برای یک وعده‌ی غذایی می‌خورند. این همبرگرهای بخارپز در استانبول شبیه همبرگرهایی هستند که تا به حال خورده اید. نان گوشت گاو و نان سفید نرم با سیر و سس گوجه‌فرنگی طعم‌دار می‌شوند و سپس داخل جعبه‌ی بخار گذاشته می‌شوند تا عرق کنند. به این ترتیب همبرگرها همیشه کمی خیس هستند و معنی اسم آنها نیز همبرگر خیس است. در اطراف میدان تقسیم می‌توانید مغازه‌های کوچکی را پیدا کنید که همبرگرهای خیس می‌فروشند.

کوفته شکم پر را سرد بخوریم یا گرم؟

ایچلی کوفته که در انگلیسی به کوفته‌ی شکم‌پر ترجمه می‎شود، یک پیش غذا یا غذای اصلی ترکیه است و گاهی اوقات به عنوان غذای خیابانی در استانبول یافت می‎شود. برای تهیه‌ی این غذا از گلوله‌های خمیر درست  شده از مخلوط بلغور ریز، سیب‎زمینی و ادویه‎جات، به عنوان پوسته‌ی بیرونی، و از گوشت گاو یا گوشت چرخ‌کرده‌ی گوسفند به عنوان مواد پرکننده استفاده می‎شود. این کوفته‌ها به صورت آب‎پز یا کبابی پخته می‌شود و می‌توان آن را هم به صورت گرم و هم سرد نوش جان کرد. شما می‌توانید در گاری رستوران رستوران سابیرتاشی در خیابان استقلال این غذاهای ترکی را خریده و نوش جان کنید. ایچلی کوفته طعم منحصربه‌فردی دارد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

نان‌های سیمیت، آچما و چتال در مناطق شلوغ شهر

سیمیت یک نان دایره‌ای است که با دانه‌های کنجد پوشانده شده و به نام شیرینی ترکی نیز شناخته می‌شود. چاتال و آچما نیز درست مانند سیمیت، شیرینی‌هایی هستند که می‌توانید از آنها لذت ببرید. چاتال ترد و خشک است و آچما نرم‌تر از آن بوده و بیشتر شبیه کروسان است. این نان‌های خوشمزه معمولاً صبح‌ها خورده می‎شوند و در نانوایی‎ها در دسترس هستند. دستفروشان دارای مجوز از شهرداری استانبول نیز در تمام طول روز آنها را در مناطق شلوغ عرضه می‌کنند. اگر روز خود را از صبح زود شروع کنید، می‌توانید تازه‌ترین سیمیت‌های استانبول را نوش جان کنید. سیمیت، چاتال و آچما را می‌توان به صورت تنهایی خورد و یا آنها را با پنیر ترکی، چای ترکی یا خامه میل کرد.


 بهترین غذاهای خیابانی استانبول

صدف شکم پر یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول است

استانبول توسط دریای سیاه و دریای مرمره احاطه شده است و این یکی از دلایلی است که غذاهای دریایی به ویژه صدف‌های شکم‌پر هم فراوان هستند و هم علاقمندان زیادی دارند. از رستوران‌ها گرفته تا چرخ دستی‌های خیابانی، هر فروشنده نسخه‌ی مخصوص به خود از این غذا را می‌فروشد. برخی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که رستورانی را راه‌اندازی کرده‌اند که فقط بر فروش صدف شکم پر متمرکز شده است. صدف‌ها را با برنج، دارچین، پیاز، فلفل سیاه، فلفل دلمه‎ای و دانه‎های کاج سرخ شده، پر می‌کنند. این غذای سنتی خیابانی در تمام ساعات روز فروخته می‌شود و بهترین روش خوردن آن این است که روی آنها آبلیموی تازه بریزید و آن را نوش جان کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28773
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید