امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

بهترین سریال‌های کره‌ای را بشناسید [ معرفی چند سریال کره‌ای مشهور ]


1401/07/27
کد خبر : 25973
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 17 نفر
تشابهات فرهنگی کشور ما با کره جنوبی موجب شده که سینمای این کشور محبوبیت زیادی در ایران داشته باشد و از این رو، سریال‌های کره‌ای از بهترین گزینه‌ها برای تماشا محسوب می‌شوند.
با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین سریال‌های کره‌ای را مشاهده کنید.
 

مشکلی نیست که خوب نباشی - It's Okay to Not Be Okay

اشکالی ندارد که خوب نباشید (It's Okay to Not Be Okay) یکی از بهترین سریال های کره ای به شمار می‌آید که از سال 2020 توسط شبکه tvN شروع به پخش کرد و پس از 16 قسمت به اتمام رسید. این سریال توسط سرویس نت‌فلیکس به شکل جهانی عرضه شد.
پارک شین-وو وظیفه گارگردانی این سریال را برعهده داشت. داستان سریال اشکالی ندارد که خوب نباشید توسط جو یونگ به رشته تحریر درآمد. این سریال در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد. منتقدان از این سریال در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کرد.
سریال اشکالی ندارد که خوب نباشید جزو بهترین سریال های کیم سو هیون محسوب می‌شود که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. کیم سو هیون، سو یه‌جی، اوه جونگ-سی و پارک کیو-یونگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: مون گنگ-تائه با برادر خیال‌پرداز بزرگ‌تر خود مون سانگ-تائه زندگی می‌کند؛ آن‌ها از هنگامی که سانگ شاهد قتل مادرشان بوده است، اغلب از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کنند. گنگ به هر جایی که می‌رود در مرکز روانپزشکی‌ آنجا به‌عنوان سرپرست مشغول کار می‌شود. هنگام کار در بیمارستان، او با یک نویسنده مشهور کتاب کودک به نان کو مون یونگ آشنا می‌شود، که به عقیده برخی از افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی است.
 
سریال کره‌ای ملکه کی

ملکه کی - Empress Ki

ملکه کی (Empress Ki) یکی دیگر از سریال‌های جذاب کشور کره محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی آن برعهده هان هی و لی سونگ جون قرار داشت. این سریال از سال 2013 شروع به پخش کرد و پس از 51 قسمت به پایان رسید.
سریال ملکه کی خیلی زود توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کشور کره تبدیل شود. این سریال همچنین نمرات خوبی را از سوی منتقدان دریافت کرد و واکنش‌های مثبت آنان را به همراه داشت.
ها جی‌وون، هیونگ سونگ مین، جی چانگ-ووک، جو جین مو، بائک جین هی، جین یی هان، لی وون جونگ، مو-سئونگ چویی، لی مون سیک، جونگ وونگ این، جیون گوک هوان و لیم جو-اون ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان حول محور زندگی کی سونگ نیانگ که یک زن اهل گوریو است می‌چرخد. این مجموعه وقایع تاریخی و زندگی او را از زمان کودکی تا بزرگسالی و سختی‌ها تا ازدواج با امپراتور طغون تیمور از سلسله یوآن چین را نشان می‌دهد. داستان از جایی شروع می‌شود که در دوران باستان و زمانی که مغول‌ها در اوج قدرت خود بودند و توانستند بیشتر کشورهای آسیایی را به تصرف خود درآورند، کی سونگ نیانگ اولین عشقش را با پادشاه گوریو، وانگ یو، تجربه می‌کند.
 
 

پسران برتر از گل - Boys Over Flowers

پسران برتر از گل (Boys Over Flowers) جزو بهترین سریال های لی مین هو به حساب می‌آید که از سال 2009 شروع به پخش کرد و طرفداران زیادی پیدا کرد. این سریال چهارمین سری از مجموعه پسران برتر از گل است که تولید شد.
مجموعه نخست در قالب انیمه، سریال دوم توسط کشور تایوان و سریال سوم نیز توسط کشور ژاپن تولید شد؛ بدون شک باید سریال تولید شده توسط کشور کره را بهترین و به‌یادماندنی‌ترین سری این مجموعه دانست.
سریال پسران برتر از گل نمرات بالایی را دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. این سریال همچنین مخاطبان زیادی پیدا کرد و در زمینه بین‌المللی نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. کو هائه سان، لی مین هو، کیم هیون-جونگ، کیم بوم، کیم جون و کیم سو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان این سریال در مورد یک دختر دبیرستانی و سخت‌کوش به اسم گوم جاندی است که در خشک‌شویی به والدینش کمک می‌کند. آن‌ها وضعیت مالی خوبی ندارند. گوم روزی برای تحویل یک سفارش به مدرسه شینهوا (که مخصوص افراد پولدار است) می‌رود و مالک سفارش را درحالی می‌یابد که بالای پشت بام قصد خودکشی دارد. گوم در آخرین لحظه او را نجات می‌دهد و تصاویر این صحنه خیلی زود در اینترنت پخش می‌شود و به او لقب دختر اعجوبه را می‌دهند. همسر رئیس شینهوا برای اینکه به حاشیه‌ها خاتمه دهد، کوم را عضو افتخاری مدرسه می‌کند.
 
فیلم کره‌ای Parasite
 

انگل – Parasite

انگل (Parasite) جزو بهترین فیلم های کره ای به‌شمار می‌آید که موفقیت‌های بزرگی را به نام خود ثبت کرد. بونگ جون هو وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. کواک سین-آئه، مون یانگ کوون و جانگ یانگ هوان در امر تهیه‌کنندگی و هان جین وون در امر نویسندگی به جون هو کمک کردند.
فیلم انگل با سیل عظیم تحسین‌های منتقدان مواجه شد و نمرات فوق‌العاده‌ای را کسب کردند. منتقدان این سریال را به دلیل تلفیق ژانرهای مختلف به بهترین شکل ممکن مورد تحسین قرار دادند و از این فیلم در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه تمجید کردند.
این فیلم طی مراسم اسکار در شش بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق شد در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی این جایزه را کسب کند. این فیلم‌ نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان محسوب می‌شود که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کند.
این فیلم در مراسم گلدن گلوب 2020 نیز خوش درخشید و توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی را کسب کند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم انگل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک، پارک سو-دام، جانگ زیسو، لی جانگ-ایان، جانگ هیه-جین و پارک سئو-جون اشاره کرد.
فیلم انگل به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد و در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد. این فیلم با بودجه تولید 11.4 میلیون دلاری‌اش، حدود 269 میلیون دلار در گیشه فروخت.
خلاصه داستان فیلم انگل بدین شرح است: یک خانواده که دارای وضعیت مالی ضعیفی هستند، توسط یکی از دوستان خود با فریب و حیله‌گری جهت انجام شغل‌های گوناگون وارد خانه و زندگی خانواده‌ای ثروتمند به نام پارک می‌شوند. آن‌ها جهت استخدام در شغل‌های مورد نظر خود تصمیم می‌گیرند برای خدمتکاران خانواده پارک پاپوش درست کرده و باعث اخراج آن‌ها شوند. وضعیت این خانواده پس از کسب شغل کاملا دگرگون می‌شود؛ اما آرامش آن‌ها برای مدت زمان زیادی ادامه پیدا نمی‌کند و این خانواده به سرعت وارد دردسری عظیم می‌شوند.
 
 

وارثان - The Heirs

سریال وارثان (The Heirs) یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای محسوب می‌شود که محبوبیت بین‌المللی زیادی نیز دست پیدا کرد. این سریال در ژانر کمدی، عاشقانه و نوجوانانه ساخته شد و خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد.
ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌‌توان به پارک شین هه، لی مین‌هو، کیم ووبین، کانگ‌ ها نئول و چوی جین هایوک اشاره کرد. سریال وارثان از سوی منتقدان نیز نمرات بالایی را دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شد.
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: پسری از یک خانواده ثروتمند برای تحصیل به آمریکا مهاجرت می‌کند؛ اما این پسر در آمریکا پی خوش‌گذرانی می‌رود و دست به هر کاری می‌زند جز درس خواندن. از سوی دیگر یک دختر از خانواده‌ای فقیر که وضعیت چندان خوبی ندارند، تصمیم می‌گیرد به دنبال خواهرش به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا به زندگی خود ادامه دهد. این پسر ثروتمند و دختر فقیر در آمریکا با یکدیگر روبه‌رو شده و اتفاقات جالبی برایشان رخ می‌دهد.
 
سریال کره‌ای Healer
 

شفا دهنده – Healer

پخش سریال شفا دهنده (Healer) از سال 2014 آغاز شد و بعد از 20 قسمت به پایان رسید. این سریال که در ژانرهای عاشقانه، کمدی، هیجان‌انگیز و اکشن تولید شده بود، با استقبال عظیم طرفداران مواجه شد.
سریال شفادهنده مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و توانست به جوایز مختلفی دست پیدا کند. جی چانگ ووک، پارک مین یونگ، یو جی تائه و کیم می کیونگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: خبرنگاری به اسم کیم مون هو که برای یکی از شبکه‌های معروف تلویزیونی کار می‌کند، به طور تصادفی به حقیقت یکی از پرونده‌های چند سال گذشته پی می‌برد. مون هو سعی می‌کند تا با نزدیک شدن به قربانیان این پرونده به آن‌ها کمک کند. در همین حین خبرنگارانی اینترنتی به اسم چا یونگ شین و سه جونگ هو (معروف به شفادهنده) به کمک کیم مون هو قدم به دنیای واقعی خبرنگاری می‌گذارند.
 
منبع مقاله: وبسایت ملوفیلم

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25973
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید