امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بهترین روش کوددهی گیاهان


1401/07/27
کد خبر : 27055
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

در این روش با استفاده از بیل و کلنگ در پای درختان چاله هایی را حفر می کنند سپس با پر کردن چاله از آب و کود به تقویت گیاهان می پردازند. کود هیومیک اسید و کود گوگرد دو نمونه از کود های ویژه ای هستند که در این فرآیند استفاده می شوند.
در ادامه با معرفی کامل تر روش چالکود به کاربرد ها و نحوه ی استفاده از کود هیومیک اسید و کود گوگرد به طور تخصصی اشاره خواهیم کرد.


بهترین روش کوددهی گیاهان

چالکود چیست؟

دستگاه چالکود یکی از دستگاه های مدرن و پیشرفته برای حفر چاله می باشد. در گذشته و حتی در برخی از زمین های کشاورزی در حال حاضر، از بیل و کلنگ برای حفر چاله استفاده میشود که این روش در برخی موارد به صورت اصولی صورت نمی گیرد و باعث آسیب رسیدن به ریشه درختان می شود. دستگاه های چالکود به صورت صحیح و هوشمندانه عمل کرده و با حفر چاله های عمیق و باکیفیت، هیچ گونه آسیبی به ریشه درختان وارد نخواهد کرد. در باغات کشاورزی بزرگ و زمین های زراعی وسیع برای حفر چاله نه تنها زمان زیادی نیاز است، بلکه هزینه بالایی را برای آن ها به دنبال دارد. بنابراین با خرید این دستگاه می توانید کوددهی باغ را اصولی تر کرده و هزینه انجام این کار را کاهش دهید.

بهترین زمان چالکود

اواخر پاییز تا اوایل زمستان بهترین زمان بهره گیری از روش چالکود می باشد. برای اجرای این شیوه ابتدا اطراف درخت چاله هایی را حفر می کنند و داخل آن را با استفاده از کودهای مناسب پر می نمایند.
چالکود ها از اجزا و محتویات مختلفی تشکیل شده که هر کدام به نوعی می تواند بخشی از تغذیه درختان را شامل شود. از جمله این محتویات عبارت است از:
سولفات آهن
سولفات منگنز
سولفات روی
سولفات مس
سولفات منیزیم
گوگرد بنتونیت
ورمی کمپوست
و …

چالکود درخت گردو

درخت گردو یکی از درختانی است که نیاز به تغذیه مناسب دارد. این درخت در آب و هوای خنک رشد و نمو پیدا می کند. چالکود درخت گردو یکی از روش های ایده آل برای افزایش رشد این درخت است. در نتیجه برای این که باردهی درخت گردوی خود را افزایش داده و سالانه گردوی بیشتری برداشت کنید، از این روش می توانید بهره ببرید. میزان حفر چاله و نوع محتویات چالکود درخت گردو اهمیت بسیاری دارد که این میزان بر اساس سن درخت و نوع خاک برآورد می شود.


بهترین روش کوددهی گیاهان

تاثیرات کود گوگرد روی گیاهان چیست؟

گوگرد یکی از عناصر بسیار اصولی و مورد نیاز برای گیاه است که برای رشد گیاهان الزامی می باشد. افزایش فتوسنتز، رشد بهتر، تثبیت خاک، غنی سازی خاک، گسترش ریشه گیاه و … از جمله مزایای استفاده از کود گوگرد به شمار می رود. تاثیر گوگرد بر روی گیاهان به قدری است که با مصرف این کود به وضوح می توانید تاثیرات آن را بر روی گیاهان خود مشاهده کنید.

کود گوگرد بیشترین تاثیرگذاری را بر روی درختان دارد. این کود با غنی سازی خاک و تامین مواد مغذی مورد نیاز برای درختان می تواند به رشد بهتر و بیشتر آن ها کمک کند. همچنین در صورتی که از کود گوگرد به درستی و در زمان صحیح استفاده کنید، میوه هایی با طعمی عالی و رنگی بسیار جذاب خواهید داشت. معمولا مناسب ترین زمان برای افزودن این کود به خاک در زمان گلدهی درختان می باشد.

مناسب ترین زمان استفاده از کود گوگرد

مصرف کود گوگرد زمان مشخصی دارد تا تاثیرگذاری این کود افزایش یابد. بهترین زمان استفاده از این کود پس از آماده سازی کامل زمین می باشد. برای این کار ابتدا کود را بر روی زمین پاشیده و با بهره گیری از تیلر خاک را زیر و رو کنید تا کود به خوبی در ریشه ها نفوذ کند. سپس 7 روز صبر کرده و به مرور خاک را آبیاری نمایید تا کود به خوبی ته نشین شود.
با اضافه کردن مقدار مناسبی از کودهای گوگرد بر روی خاک می توانید از تجمع نیترات در زمین کشاورزی جلوگیری کرده و باعث رشد بهتر و بیشتر گیاهان و درختان شوید. این کود به سلامت محیط زیست کمک بسیاری کرده و فتوسنتز را در گیاهان افزایش می دهد. این کودها آب را در خاک جذب کرده و مصرف آب را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

روش استفاده از کود گوگرد

برای مصرف انواع مختلف کودهای گوگرد می توان آن را با آب مخلوط کرده و به خاک اضافه نمایید. سولفات آمونیوم و سولفات پتاسیم دو گوگرد بسیار کاربردی است که به راحتی می توان آن را در آب حل کرد. کود گوگرد مایع این قابلیت را دارد تا در تمامی مراحل کاشت تا برداشت گیاه به خاک اضافه شده تاثیر مطلوبی بر روی آن بگذارد.
از دیگر روش های مصرف کود گوگرد، استفاده از این کود به صورت پودری است. این روش کود پاشی باید به شکل خشک به خاک اضافه شود. در هنگام جوانه زدن گیاه بهتر است از این نوع کودها استفاده نگردد زیرا امکان سوخته شدن جوانه ها وجود دارد.


بهترین روش کوددهی گیاهان

کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

هر نوع گیاه و درختی می تواند با استفاده از کود هیومیک اسید از خواص بی نظیر آن بهره مند شود. گیاهان آپارتمانی نیز از این امر مستثنی نیست. گیاهانی که در فضای باز کشت می شوند، می توانند از نورکافی، هوای تازه و مواد مغذی طبیعی موجود در خاک بهره مند شوند. ولی گیاهان آپارتمانی در یک گلدان کوچک قرار گرفته و نمی توانند از این عناصر به صورت کامل استفاده کنند. کود هیومیک اسید محصولی بسیار استثنایی بوده که می تواند تمامی نیازهای مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی را تامین نمایند. این کود رشد گیاهان را افزایش داده و باعث سرسبزی و شادابی آن ها خواهند شد.

انواع کود هیومیک اسید

 در صورتی که قصد استفاده از این کود را دارید بهتر است با انواع آن آشنا شوید:

کود هیومیک اسید مایع:

اسید هیومیک مایع یکی از پرفروش ترین انواع کود های هیومیک اسید است که به شکل مایع به بازار عرضه می شود. سرعت جذب این کود در گیاه بسیار بالا بوده و به خوبی می تواند رشد گیاهان را به دنبال داشته باشد. برای استفاده از این کود می توانید به روش محلول پاشی و یا آبیاری استفاده کنید.

کود هیومیک اسید پودری:

اسید هیومیک پودری در واقع همان هیومیک اسید خشک است و می توان آن را به روش های مختلفی استفاده کرد. این نوع کود را می توان به همان صورت بر روی خاک پاشیده و با روش شخم زنی آن را به خاک اضافه نمود. همچنین می توان آن را با آب مخلوط کرده و اسپری کرد.

انواع کود و ادوات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.
تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است. علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع کود و ادوات کشاورزی از جمله دستگاه چالکود، کود گوگرد و کود هیومیک اسید از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان سایت کشاورزی ایران می توانید با شماره های تماس خط ثابت: 02126305952 و شماره همراه: 09109812738 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27055
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید