امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بهترین روش های طراحی سایت از زبان تابان شهر


1401/07/27
کد خبر : 28508
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر
در این مطلب قد داریم علاوه بر بررسی این روش ها از زبان تابان شهر به معرفی بهترین روش طراحی سایت بپردازیم تا پیش از سفارش و طراحی وب سایت خود به مزایا و معایب این روش ها آگاه باشید و انتخابی درست و روشی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید که از بوجود آمدن خسارات و مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

طراحی سایت استاتیک (بدون تغییر و ثابت)

طراحی سایت با روش استاتیک با استفاده از کد های HTML و CSS صورت می گیرد. این روش از طراحی وب سایت معمولا مناسب سایت های معرفی شرکت ها و یا صفحه های خاص است که نیازی به تعامل با کاربر یا تغییرات محتوایی و ظاهری آنچنانی ندارند و بیشتر حالت نمایشی یا اطلاع رسانی دارند. لازم به ذکر است که این روش "طراحی سایت" در سایت هایی که دارای فرم تماس یا امثالهم برای ارتباط و تعامل کاربر با سایت باشند نیست. هرچند که این نوع وبسایت ها نسبت به دیگر انواع و روش های طراحی سایت با سرعت بیشتری به ساخت سایت می پردازند اما امکان تغییرات توسط مدیر و کارفرما را ندارند و برای سایت هایی با بیش از 3 صفحه خیلی مناسب نیستند.

 

مزایای طراحی سایت استاتیک:

همانطور که گفته شد "طراحی وب سایت" در این روش به نسبت دیگر روش ها زمان بسیار کمتری نیاز دارد و همچنین این نوع سایت ها یا بهتر است بگوییم صفحه ها نیازمند میزبانی سرور های عجیب و غریب نیستند و با فضای هاست کم هم می توان آن هارا میزبانی کرد. از دیگر مزایا طراحی سایت با این روش که تابان شهر : Tabaneshahr.com هم به آن اشاره می کند سرعت بارگذاری محتوا در این نوع سایت ها است که حتی با اینترنت های خیلی ضعیف هم کنار می آید و محتوا را به مخاطب نشان می دهد.

معایب طراحی سایت استاتیک:

شاید شما هم با تیم تابان شهر هم عقیده باشید که معایب این روش از طراحی وب سایت حداقل اندکی بزرگتر از مزایای این روش است هرچند که شرکت طراحی سایت تابان شهر این عقیده را بر اساس اکثریت جامعه اعلام کرده است و قطعا این روش برای برخی از افراد مناسب است اما به هر حال یکی از عمده معایب این روش وجود نداشتن امکان تغییرات ذلخواه توسط کارفرما و از آن مهم تر فراهم نبودن امکان تعامل کاربر با سایت است.
از دیگر معایب این روش می توان به هزینه های پیا پی در طولانی مدت اشاره کرد که طراحی سایت از این طریق به همراه خواهد داشت.

طراحی سایت داینامیک (پویا)

در طراحی سایت به روش داینامیک که می توان گفت بهترین روش برای مدیریت کردن محتوا حتی توسط افرادی با سطح دانش نه چندان بالا در این زمینه است، طراحی سایت حرفه ای از طریق کد ها و سورس های html ساخته می شود که امروزه قالب های آماده ای هم در مارکت های آنلاین وجود دارند و شما می توانید بدون استفاده از حتی یک خط کد نویسی سایت خود را مدیریت کنید و محتوای آن را بروزرسانی و آپدیت کنید.

 

 

مزایای طراحی سایت داینامیک:

در این روش طراحی وبسایت حرفه ای می توان به صورت نامحدود و بی نهایت صفحه ایجاد کرد درست برخلاف روش استاتیک، همچنین همانطور که گفته شد افراد با دانش کم هم می توانند این نوع وب سایت ها را اداره کنند و محتویاتش را آپدیت نمایند و بی شک این مزیت یکی از بزرگترین مزیت های این روش است که شرکت طراحی سایت تابان شهر بسیار بر آن اصرار دارد.
از دیگر مزایا این نوع از ساخت سایت هم می توان به فعالیت و استفاده همزمان چندین کاربر در پانل مدیریت سایت اشاره کرد.

معایب طراحی سایت داینامیک:

با وجود اینکه روش داینامیک یا پویا با نام بهترین روش طراحی سایت شناخته می شود اما همچنان معایبی نیز دارد.
از جمله این معایب می توان به سرعت بارگذاری پایین تر این نوع وب سایت ها به نسبت وب سایت های طراحی شده با روش استاتیک اشاره کرد و همچنین زمان توسعه ای اولیه طولانی تری نسبت به روش دیگر طراحی و ساخت سایت نیاز دارند.

 

طراحی سایت فلش

این نوع از طراحی سایت که تنها چند سال از فراگیر شده و بین کاربران نسبتا بسیاری رواج پیدا کرده با استفاده از برخی نرم افزار ها و گاها سایت ساز هاصورت می گیرد و دلیل این رواج پیدا کردن این روش هم سادگی بسیار زیاد در ساخت و طراحی این وب سایت ها و ویژگی های بصری این سایت هاست هرچند که این روش خالی از ایرادات و عیب ها نیست.

 

مزایای طراحی سایت فلش:

از مزایا این نوع طراحی و ساخت وب سایت می توان به زیبایی های بصری و ظاهری این سایت ها و همچنین سادگی ساخت بسیار این نوع وب سایت ها توسط افرادی حتی بدون دانش مناسب طراحی سایت اشاره کرد.


معایب طراحی سایت فلش:

با وجود فراگیری ناگهانی این نوع سایت ساز ها اما در حال حاضر کاربران آگاه بسیاری هستند که علاقه ای به استفاده از این روش ندارند و این هم به دلیل مسئله ها یا بهتر است بگوییم مشکلاتی است که این روش به همراه دارد ، از جمله این مشکلات می توان به سرعت بسیار پایین این سایت ها برای بارگذاری اشاره کرد که به نسبت دو روش قبل سرعتی بسیار پایین دارد.
اما عیبی که از تمامی این مشکلات بزرگ تر و حیاتی تر است این است که موتور های جستو وجو قادر به خواندن محتوای این سایت ها نیستند و این مسئله از نظر سئویی و بالا بودن در serp یک فاجعه است!

نتیجه گیری

پس از بررسی این روش های طراحی سایت از زبان تابان شهر فکر می کنم حدس زدن و انتخاب روشی که از دیگر روش ها بهتر باشد چندان کار سختی نباشد. همانطور که تا اینجا مطلب متوجه شدید اگر شما نیازمند یک سایت با امکان مدیریت محتوایی و تغییرات و بروزرسانی های مداوم هستید، بهترین روش برای شما طراحی سایت حرفه ای با روش پویا یا داینامیک است. درست است که این روش هم همچون دیگر روش ها معایبی دارد اما به طور قطع مزایای بیشتری دارد و در عین حال معایب کمتری نسبت به دیگر روش ها دارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28508
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید