امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

بهترین دوره‌ های آموزش فتوشاپ


1401/07/27
کد خبر : 26175
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر

افزایش تقاضاها برای یادگیری فتوشاپ، سبب افزایش چشمگیر کلاس‌های آموزش فتوشاپ، در مقایسه با سالیان گذشته شده است. افزایش تعداد کلاس‌ها، با اینکه باعث دسترسی آسان‌تر هنرجو، به آموزش می‌گردد، اما درعین‌حال، یک سردرگمی را نیز برای انتخاب آموزش مناسب، در وی ایجاد می‌کند.

کیفیت آموزش فتوشاپ، مهم‌ترین مفهوم در بخش یادگیری خواهد بود. دوره‌ی آموزش فتوشاپ اگر از کیفیت مناسب و استاندارد برخوردار نباشد، تنها باعث اتلاف وقت و سرمایه‌ی هنرجو شده و مهارتی را به وی اضافه نمی‌کند. پس لازم است در حین انتخاب دوره‌ی آموزشی، دقت بالایی به خرج داد.

پیش از اینکه به نکات قابل‌توجه در تشخیص بهترین دوره‌ی آموزش فتوشاپ بپردازیم، بهتر است کمی با سطوح و دسته‌بندی‌های رایج در دوره‌های فتوشاپ، و همچنین انواع روش‌های آموزشی آن، آشنا شویم.

 

دسته‌بندی‌های آموزش فتوشاپ:

آموزش فتوشاپ ، می‌تواند در سطوح متفاوتی تدریس شود اما در اکثر دوره‌ها، دو سطح مقدماتی و پیشرفته، برای آموزش فتوشاپ در نظر گرفته می‌شود. این‌گونه سطح‌بندی آموزش، کار یادگیری را برای افرادی که تا حدودی با فتوشاپ آشنا بوده و یا در گذشته آن را یاد گرفته‌اند و اکنون می‌خواهند مهارت خود را تقویت کرده و در فتوشاپ پیشرفت کنند، آسان‌تر کرده و در وقت و هزینه‌های آنان صرفه‌جویی می‌کند.

گروه دیگر، دسته‌بندی بر اساس کاربرد فتوشاپ است. نرم‌افزار فتوشاپ، کاربردهای وسیعی در رشته‌های مختلفی دارد. از مهم‌ترین رشته‌هایی که بسیار به آموزش فتوشاپ وابسته‌اند می‌توان به عکاسی، نقاشی و گرافیک اشاره کرد.

عکاسی برای انجام پروژه‌هایی مانند فتومونتاژ، ادیت، تغییر پس‌زمینه‌ی عکس در فتوشاپ و ترکیب دو عکس در فتوشاپ ، از این نرم‌افزار بهره می‌برد. نقاشی دیجیتال، تایپوگرافی و طراحی پوستر، نیز از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که برای اجرایشان باید به آموزش فتوشاپ پرداخت.

دسته‌بندی دوره‌های آموزش فتوشاپ بر اساس کاربردهای اختصاصی آن در هر رشته نیز، می‌تواند از دسته‌بندی‌های مفید دیگری در جهت یادگیری هدفمند هنرجویان باشد.

انواع آموزش‌های فتوشاپ:

کلاس آموزش فتوشاپ، در قالب‌های گوناگونی برگزار می‌شود. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به کلاس‌های حضوری، کلاس آنلاین و ویدئوهای آموزشی اشاره کرد.

آموزش حضوری، در بیشتر موارد از بازده بالاتری نسبت به دیگر روش‌ها برخوردار است؛ با این حال تمام افراد، امکان شرکت در کلاس‌های زمان‌بندی شده‌ی حضوری را نداشته و ممکن است نبود اوقات فراغت کافی و یا محدودیت در منابع مالی، افراد را از آموزش فتوشاپ بازدارد.

آموزش‌های آنلاین که با فراگیر شدن دسترسی به اینترنت، چند سالی از تولد آن می‌گذرد، گزینه‌ی مناسب دیگری برای آموزش فتوشاپ است. این کلاس‌ها نیز زمان‌بندی مشخصی دارند اما هزینه‌ی کمتری برای هنرجو دارد. بازده این شیوه، در صورت تسلط مدرس به مباحث و کمی دقت و تلاش بیشتر توسط هنرجو، می‌تواند با کلاس حضوری برابری کند.

اما اگر مشغله‌ی کاری و یا تحصیلی، امکان حضور در برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده را از شما گرفته است، می‌توانید به سراغ سومین روش آموزش فتوشاپ، آموزش ویدئویی بروید.

در این شیوه، هر زمان که بخواهید، آموزش در اختیار شما قرار گرفته و در هر زمان و هر مکان، امکان بهره‌مندی از دوره فتوشاپ را به شما می‌دهد.

همان‌طور که اشاره شد، مراکز بسیاری اقدام به برگزاری کلاس آموزش فتوشاپ کرده‌اند. تعداد زیادی از این دوره‌ها، از سطح آموزشی مناسبی برخوردار نبوده و هیچ‌گونه مسئولیتی نیز در قبال سطح یادگیری هنرجویان برعهده نمی‌گیرند.

درنتیجه، انتخاب یک دوره آموزش فتوشاپ قابل‌اعتماد، مهم‌ترین گام، پس از انتخاب دسته و شیوه‌ی آموزشی دلخواهتان خواهد بود.

اولین گام در تشخیص یک آموزش فتوشاپ مطمئن، انتخاب سایت یا مرکز معتبر آموزشی است. یک سایت معتبر، خود را در قبال هنرجویانش مسئول دانسته و از ارائه آموزش‌های ناقص و ناکارآمد خودداری می‌نماید.

حال شما با انواع دسته‌بندی و شیوه‌های موجود در آموزش فتوشاپ، آشنا شده‌اید. با دانستن سطح و شیوه‌ی آموزشی دلخواه خود، به‌مراتب در انتخاب بهترین دوره‌ی آموزش فتوشاپ، راه هموارتری را پیش‌رو خواهید داشت. در ادامه، به معرفی ویژگی‌های یک دوره‌ی برتر فتوشاپ می‌پردازیم.

آموزش فتوشاپ

بهترین دوره‌ی آموزش فتوشاپ:

انتخاب بهترین و بدترین، فرایندی شخصی بوده و تا حد زیادی به ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی هنرجو بستگی دارد. شما با شناخت ساختار ذهنی و تعلیمی خود، می‌توانید راحت‌تر به دنبال بهترین آموزش برای خود بگردید. با این وجود، ویژگی‌هایی در یک آموزش هستند که کیفیت آن را افزایش داده و دوره را به بهترین شدن برای تعداد زیادی از افراد تبدیل می‌کند.

یکی از این ویژگی‌ها، شیوه‌ی مناسب تدریس است. آموزش فتوشاپ، باید به‌صورت تصویری انجام شده و مدرس بر موضوعات، تسلط کامل و کافی داشته باشد. یک آموزش فتوشاپ تصویری هنگامی‌که در کنار توضیحاتی صحیح و کامل قرار گیرد، مفاهیم را به طور کامل برای هنرآموز جا انداخته و در ذهن وی حک می‌شود.

دوره‌ی آموزش فتوشاپ، در صورتی بین طیف وسیعی از هنرجویان، بهترین می‌شود که آموزش را، از تئوری به عملی منتقل کرده و کارایی هر ابزار و دستور را در قالب ساخت و طراحی یک پروژه‌ی حقیقی، نشان دهد. این کار، مهارت هنرجو را در مواجهه با پروژه‌ها واقعی آینده، تقویت می‌نماید.

فصل‌بندی مناسب مباحث نیز، در افزایش کیفیت آموزش فتوشاپ نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد. این موضوع که هر مبحث، در جای مناسب خود برای هنرجو توضیح داده شده و تقدم و تأخر آن‌ها نسبت به یکدیگر رعایت شوند، یادگیری را برای هنرجو راحت‌تر می‌کند.

سایتی بهترین دوره‌های آموزش فتوشاپ را ارائه می‌دهد که امکان ارتباط با مدرس دوره را برای هنرجو فراهم کرده باشد. این موضوع که هنرجو بداند هرگاه با مشکلی مواجه می‌شود، امکان کمک‌گرفتن فراهم بوده و می‌تواند مشکلش را با کسی درمیان گذارد، تا حد زیادی می‌تواند در آرامش روانی او در حین آموزش فتوشاپ اثرگذار باشد.

در این قسمت، ویژگی‌هایی را که می‌توانند در ارتقاء کیفیت آموزشی دوره‌ی فتوشاپ نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند، برای شما مختصراً توضیح داده شد. همان‌طور که گفتیم، انتخاب بهترین و بدترین، به ویژگی‌های فردی هنرجو نیز بستگی داشته و می‌تواند اهمیت هر یک از این موارد را کم و یا زیاد نماید اما هیچ یک از این موارد را حذف نخواهد کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26175
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید