امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

بهترین جاهای دیدنی ترکیه برای سفر تابستانی


1401/07/27
کد خبر : 26835
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 25 نفر

 جاهای دیدنی ترکیه در برخی از فصل‌ها بسیار زیباتر هستند. ممکن است شما دنبال جاذبه‌های گردشگری در ترکیه باشید که در تابستان شرایط بهتری دارند. من در ادامه می‌خواهم بعضی از این مکان‌ها را به شما معرفی کنم.

مکان‌های دیدنی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای خوش‌آب‌وهوا بوده و سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. این کشور با ایران فاصله کمی داشته و می‌توانید در زمان کمی به آن برسید. ترکیه جاهای دیدنی زیادی دارد که هرکدام از آن‌ها یک دنیا هستند. من در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنم تا خودتان یکی از آن‌ها را برای بازدید در سفر به ترکیه انتخاب کنید.

مسجد ایاصوفیه

این مسجد یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه محسوب می‌شود که هرشخص با سفر به استانبول از آن بازدید می‌کند. این مکان در امپراطوری بیزانس و سال 532 ساخته شده و چندین سال کلیسا بوده؛ در قرن 15 با روی کار آمدن عثمانی‌ها، ایاصوفیه به یک مسجد تبدیل شد. این مسجد معروف در بخش اروپایی و محله سلطان احمد این شهر واقع شده و سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بیند.
مسجد ایاصوفیه به‌قدری زیبا است که فرقی نمی‌کند در چه فصلی از آن بازدید می‌کنید؛ بدون شک از آن خوشتان می‌آید. این مسجد بسیار وسیع بوده و به‌عنوان نماد ترکیه شهرت دارد. زمانی که مصطفی کمال پاشا به سلطنت رسید، دستور داد بسیاری از مکان‌های قدیمی ترکیه به موزه تبدیل شوند؛ ایاصوفیه یکی از آن‌ها بود. امروزه این مسجد به موزه تبدیل شده و درب آن برای بازدید عموم باز است. فقط توجه داشته باشید که بازدید از این مکان قوانین خاص خود را دارد و قبل از رفتن به آن باید سنت‌ها را رعایت کنید.

کاخ دلما باغچه

بدون شک این مکان یکی از بهترین جاهایی است که با سفر به ترکیه می‌توانید ببینید. این کاخ عظمت و شکوه بسیار زیادی داشته و گردشگرانی که فضای داخل آن را تماشا می‌کنند، به وجد می‌آیند. در داخل کاخ دلما باغچه بخش‌هایی مانند سوئیت تشریفاتی، حرمسرا، محل اقامت ولیعهد و... وجود دارد که امروزه بازدید از همه آن‌ها برای گردشگران مقدور است. البته تا یادم نرفته بگویم که چندین سال از این کاخ به‌عنوان موزه هنر ترکیه استفاده می‌شد.

جاهای دیدنی ترکیه


 
این مکان توسط پادشاهان عثمانی ساخته شد و بعد از کاخ توپکاپی یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای اقامت پادشاهان ترک بود. وجود اسکله بشیک‌تاش دسترسی آسانی برای رسیدن به این کاخ ایجاد کرده و همین موضوع اهمیت کاخ را افزایش داده است. کاخ دلما باغچه به دستور سلطان عبدالمجید اول در سال 1839 تا 1861 ساخته و مرکز حکومت از کاخ توپکاپی به آن منتقل شد. گفته می‌شود که مصطفی کمال پاشا هم در این مکان حکومت داشته و پس از مرگش کاخ به موزه تبدیل شد.

جاهای دیدنی وان

مناطقی از ترکیه که فاصله کمی با مرز ایران و ارمنستان دارد، جز خوش‌آب‌وهواترین مناطق این کشور محسوب می‌شود. جاهای دیدنی زیادی در این منطقه‌ها وجود دارد؛ از کوه آتشفشان گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف، دریاچه و...
اگر می‌خواهید تابستان به وان سفر کنید و می‌خواهید بدانید بهترین جاهای دیدنی ترکیه برای این فصل کدام است، در ادامه با من همراه باشید.

دریاچه وان

این مکان یکی از مهم‌ترین جاهای دید‎نی وان ترکیه است که با سفر به این شهر باید از آن دیدن کنید. بسیاری از افراد برای مشاهده از دریاچه وان، این شهر از ترکیه را انتخاب می‌کنند. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه محسوب می‌شود که از طریق آب شدن برف‌ها، رودهای کوچک و بزرگ و باران تغذیه می‌شود.
امروزه دریاچه وان به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه تبدیل شده و اطراف آن مناطق رویایی و بکری وجود دارد که با رفتن به آن‌‌ها بدون شک روزهای خاطره‌انگیزی برایتان ساخته می‌شود. از قدیم‌الایام هم اهمیت زیادی داشته و این موضوع را زمانی متوجه می‌شوید که بناهای تاریخی متعدد را اطراف آن مشاهده می‌کنید. شهر وان نزدیک‌ترین شهر گردشگری ترکیه به ایران است و همین موضوع باعث شده که سالانه افراد زیادی از هموطنانمان آن را برای سفر خارجی انتخاب کنند.
 

جاهای دیدنی ترکیه

جزیه آختامار

ظاهرا اسم این جزیره از یک افسانه گرفته شده است. تعداد زیادی از بومیان معتقد هستند که در زمان گذشته مردی عاشق یک دختر بود و هرشب با قایق برای دیدار او به محل زندگی‌اش می‌رفت. یک شب قایق این مرد هنگام رفتن به دیدار دختر، شکست. او درحال غرق شدن مدام می‌گفت اوه تامار و پس از این اتفاق، اسم جزیره به آختامار تغییر پیدا کرد.
یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره یک کلیسای بزرگ است که در ارتفاعات قرار دارد. روی دیوارهای این کلیسا تصاویر زیبایی می‌بینید که براساس داستان‌های انجیل کشیده شده‌اند. طبق بررسی‌هایی که باستان شناسان انجام دادند به این نتیجه رسیدند که کلیسای جزیره آختامار در سال 915 ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنم که اگر به وان ترکیه رفتید، حتما از این جزیره و کلیسای آن دیدن کنید.
من در این مطلب تعدادی از بهترین مکان‌های دیدنی ترکیه را معرفی کردم که برای سفرهای تابستانی حرف ندارد. اگر تجربه بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول و وان را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن‌ها با من به‌اشتراک بگذارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26835
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید