امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بلیط هواپیما قطر 2022 را از کجا تهیه کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 28312
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

هر چند که قطر نزدیک است اما برای سفر به آن باید بلیط هواپیما خارجی خرید و جایی را برای اقامت در نظر گرفت. شاید از خودتان بپرسید که برای خرید بلیط هواپیما برای قطر چه بکنیم و بلیط هواپیما قطر 2022 را از کجا تهیه کنیم؟ با خواندن مطلب زیر به پاسخ سوال خود دست می‌یابید.

کدام ایرلاین‌ها به قطر پرواز می‌کنند؟

برای این که بدانیم چطور می‎توان بلیط هواپیما را برای سفر به قطر و تماشای مسابقات جام جهانی خرید، خوب است ابتدا بدانیم کدام خطوط هوایی یا همان ایرلاین‌ها از ایران به این کشور پرواز دارند؟ مهم‌ترین و معروف‎ترین خط هوایی قطر، قطر ایرویز (Qatar Airways) نام دارد که تقریباً همه‌روزه از تهران به دوحه پرواز دارد. هواپیمایی دیگری که آن هم تقریبا برای هر روز به دوحه پرواز می‌کند، فلای دبی (Flydubai) است. هم‌چنین شما می‌توانید از خطوط هوایی ترکیش ایرلایز (Turkish Airlines) برای دوحه بلیط بخرید و یا از ایرلاین‌هایی که پروازی ترانزیتی را به دوحه انجام می‌دهند، بلیط خریداری کنید.

تفاوت پرواز مستقیم و اتصالی در سفر به قطر

گاهی شما برای خرید بلیط یک پرواز مستقیم از مبدأ به مقصد خریداری می‌کنید اما در پاره‌ای از موارد، بلیطی را می‌خرید که برای مدتی، کوتاه یا طولانی، در فرودگاه دیگری به جز مقصد توقف دارد و شما باید زمانی را در این فرودگاه منتظر ادامه‌ی سفر خود با همان هواپیما به مقصد دوحه باشید، به این پروازها اتصالی می‎گویند. این کار معمولاً برای سوخت‌گیری یا اضافه شدن مسافر در فرودگاه میانی اتفاق می‌افتد. معمولاً بلیط این پروازها از پروازهای مستقیم ارزان‌تر هستند اما شما زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد صرف می‌کنید.

با پرواز ترانزیت ابتدا در فرودگاهی به جز قطر پیاده می‌شوید

گونه‎ای دیگر از پروازها به شکل ترانزیت هستند یعنی شما برای رسیدن به قطر ابتدا در یک فرودگاه دیگر پیاده می‌شوید و با تغییر پرواز و هواپیمای خود و مدتی انتظار، به دوحه می‎رسید. این مدل پرواز که شما برای سفر به قطر نیز شما می‌توانید از آن استفاده کنید، معمولاً در فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن در استانبول توقف دارند. در این حالت شما از هواپیمای اولی پیاده شده، مدتی را در این فرودگاه می‌مانید و پس از اعلام زمان پرواز، در فرودگاه دوم سوار هواپیما شده و به مقصد قطر پرواز می‌کنید.

کدام شهرهای ایران به‌ قطر پرواز دارند؟

قصد خرید بلیط هواپیما جام جهانی به مقصد قطر را دارید و ساکن تهران نیستید و یا فاصله‌تان از این شهر خیلی زیاد است؟ نگران نباشید زیرا تهران تنها شهری نیست که به قطر پرواز دارد و شما می‌توانید با هواپیمایی قطر ایرویز از طریق سه شهر دیگر یعنی شیراز، اصفهان و مشهد به دوحه پایتخت قطر پرواز کنید. در این صورت می‌توانید از میان این چهار شهر، نزدیک‌ترین فرودگاه به محل زندگی خود را انتخاب کنید و بدون نگرانی و صرف وقت و هزینه‌ی زیاد برای رسیدن به تهران، برای شهری که نزدیک به محل زندگی شما باشد، بلیط بخرید و به قطر سفر کنید.

روش‌های خرید بلیط برای سفر به قطر

برای خرید بلیط هواپیما خارجی دو روش وجود دارد. شما می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین بلیط سفر خود را خریداری کنید. شما برای خرید حضوری بلیط، باید به یک آژانس هواپیمایی سر بزنید و در آنجا با ارائه‌ی مدارک و پرداخت مبلغ، بلیط را برای تاریخ مورد نظر خود بخرید. در روش دوم یعنی آنلاین، می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش بلیط، وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت مبلغ بلیط، خودتان آن را بخرید. در این حالت بلیط به صورت آنی صادر شده و به صورت الکترونیک به ایمیل شما ارسال می‌شود.


 بلیط هواپیما قطر 2022

برای خرید بلیط قطر به پاسپورت معتبر نیاز دارید

خرید بلیط هواپیما برای قطر مانند سفر به همه‌ی کشورهای خارجی، نیاز به پاسپورت معتبر دارد. پاسپورت یا گذرنامه‌ی شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد تا برای شما بلیط صادر شود. چه در خرید حضوری و چه در خرید آنلاین، این تاریخ اعتبار بررسی می‌شود و اهمیت دارد. هم‌چنین به یاد داشته باشید که برای خرید آنلاین بلیط، باید کارتی داشته باشید که رمز دوم و امکان دریافت رمز پویا داشته باشد زیرا این خرید نیز، مانند همه‌ی خریدهای اینترنتی است.

مزایای خرید بلیط حضوری قطر چیست؟

اگر شما فردی هستید که بیشتر فعالیت‌هایتان در بیرون از منزل است و آژانس هواپیمایی در نزدیکی شما است، می‌توانید به راحتی از آن خرید کنید و در این حالت به رمز دوم کارت و رمز پویا نیاز ندارید. نکته‌ی دیگر این است که در این حالت مسئولیت وارد کردن نام و مشخصات شما به عهده‌ی آژانس است و شما نگرانی خاصی بابت وارد کردن مشخصات اشتباه نخواهید داشت. هر چند که پیش از صدور بلیط، به شما چک پرینت می‌دهند و شما باید مطالب واردشده در بلیط را با گذرنامه‌تان مطابقت دهید، اما این کار از وارد کردن اطلاعات و نیاز به رمز دوم ساده‌تر است.

هنگام خرید بلیط آنلاین در وارد کردن اطلاعات خود دقت کنید

به یاد داشته باشید که اگر بلیط شما ایراداتی در زمینه‎ی نام و مشخصات و شماره‌ی پاسپورت داشته باشد، نمی‌توانید سوار هواپیما بشوید. وقتی بلیط را به صورت آنلاین می‌خرید، باید مشخصات فردی خود را در سایت وارد کنید. بنابراین هنگام این کار دقت کنید که هر گونه اشتباهی ممکن است منجر به کنسل شدن سفر شما و یا پرداخت هزینه‌ی جریمه برای صدور بلیط مجدد بشود. پس در وارد کردن اطلاعات نهایت دقت را انجام دهید و چند بار پیش از صدور نهایی بلیط، آنها را کنترل و بررسی کنید.


 بلیط هواپیما قطر 2022

راه‌های دسترسی به ورزشگاه‌های مسابقات جام جهانی

از آنجایی که پرواز شما در دوحه بر زمین می‌نشیند شاید بپرسید که برای تماشای فوتبال چگونه می‌توان خود را به ورزشگاه‌ها رساند؟ اکثر ورزشگاه‌هایی که مسابقات جام جهانی قطر 2022 در آنها برگزار می‌شود، در خارج از دوحه قرار دارند. اما نگران نباشید، فاصله‌ی همه‌ی این ورزشگاه‌ها از شهر دوحه کمتر از 30 کیلومتر (از 10 تا 23 کیلومتر) است و وسایل نقلیه برای تردد شما از دوحه فراهم می‌شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28312
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید