امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بلیط قطار تهران مشهد فدک


1401/07/27
کد خبر : 28558
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 10 نفر

مشهد شهری رویایی و دوست داشتنی است که زائران و مجاوران علی بن موسی‌الرضا هر ساله برای زیارت مرقد امام، راهی آن‌جا می‌شوند. همان‌طور که همه می‌دانید مشهد، شهر توریستی است که به دلیل  وجود حرم امام رضا(ع) در مرکزیت آن، بسیاری از مشاغل و مردمش وابسته به حرم هستند. دلدادگان امام، وقت و بی‌وقت در اعیاد و عزاداری‌ها، راهی مشهد می‌شوند تا خوشحالی یا ناراحتی خود را با امام غریبان شریک شوند.

 اما سفر به مشهد با چه وسیله‌هایی امکان‌پذیر است؟ کدام وسیله نقلیه برای سفر به حرم امام رضا و شهر مشهد مناسب است؟ سال‌هاست که در مشهد فرودگاه بین‌المللی و ایستگاه راه آهن ساخته شده، ضمن این‌که یکی از سیاست‌های تمام دولت‌ها بهینه‌سازی جاده‌های منتهی به خراسان رضوی بوده و هست. پس سفر به مشهد با هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی ممکن است. قطار یکی از وسایل نقلیه ایست که خانواده‌ها برای سفر آن را انتخاب می‌کنند.

 تقریبا در تمام شهرهای ایران مسیر ریلی برای مشهد وجود دارد. مسافران زیادی مخصوصا خانواده‌ها به‌دلیل راحتی و اقتصادی بودن بلیط آن نسبت به هواپیما، انتخابش می‌کنند. در این مطلب قصد معرفی یکی از قطارهای ویژه مخصوص سفر به مشهد را داریم. قطار فدک یکی از ده‌ها انواع قطاریست که در ریل‌های منتهی به مشهد حرکت می‌کند اما این کجا و آن‌ها کجا؟

معرفی قطار فدک

قطار فدک در سال‌های 93 و 94 شروع به فعالیت کرد. واگن‌ها و طراحی داخلی کوپه‌ها توسط شرکت‌های آلمانی و زیر نظر ایران ساخته شد. شرکت فدک برای اولین حرکت رسمی خود، مسیر حرکت قطار فدک را بین شهرهای تهران و مشهد قرار داد و به‌علت رضایت و استقبال بی‌نظیر مردم از آن‌ها تصمیم دارد در مسیرهای دیگر هم شروع به فعالیت کند. بلیط قطار فدک در تمامی سایت‌های فروش بلیط قابل خرید است.

امکانات قطار پنج ستاره فدک

همان‌طور که می‌توان از اسم و لقب این قطار حدس زد، باید امکانات و شرایط ایده‌آلی برای مسافر فراهم کند. در ادامه متن تمامی امکانات قطار فدک نظیر امکانات غذایی، رفاهی و برخورد مهمانداران را بررسی می‌کنیم.

قطار فدک بهترین قطار ایران از نظر امکانات رفاهی و آسایش مسافر است. یکی از امکاناتی که شرکت فدک نیز برروی آن مانور بسیاری می‌دهد، وجود آشپزخانه مخصوص در این قطار‌هاست. در این قطار انواع غذا با توجه به کلاسِ بلیط خریداری شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. غذاهای مخصوص، پذیرایی با نوشیدنی‌های سرد در بَدو ورود و نوشیدنی‌های گرم پس از خوردن غذا، استفاده از ظروف چینی برای سرو غذا، سرو عصرانه یا صبحانه بسته به ساعت بلیط و... امکانات مربوط به خوراک در قطارهای فدک است. غذای قطارهای فدک در کوپه‌های شما سرو می‌شود و احتیاجی به حضور در واگن دیگر نیست. در طراحی داخلی هر کوپه چهار میز غذا‌خوری برای چهار صندلی در نظر گرفته شده تا شما به راحت‌ترین شکل غذای خود را میل کنید.

بلیط قطار تهران مشهد فدک

در زمینه فناوری می‌توان قطار فدک را یکی از بهترین قطارهای دارای فناوری جدید مثل کنسول‌های تماشای فیلم و... دانست. کوپه‌های فدک به صفحه‌های نمایش مجهز است که شما می‌توانید در آن‌ها وسایل مورد نیاز خود را درخواست، تعویض یا رد کنید. همچنین در حافظه داخلی نمایشگر، صدها فیلم و موسیقی هست که باعث می‌شود ساعات حضور شما در کوپه با بیکاری تلف نشود. ضمنا برای هر مسافر هدفونی  قرار دارد تا به صورت خصوصی فیلم مورد علاقه یا موسیقی دوست داشتنی را ببیند و بشنود.

در ادامه فهرستی از دیگر امکانات قطار را نوشته‌ایم

  • خوش‌آمدگویی مهماندارها با فرش قرمز
  • تحویل حوله و وسایل خواب مخصوص، زمان حضور در کوپه (کیفیت محصولات با توجه به کلاس بلیط متفاوت است)
  • مسافرانی که به ویلچر احتیاج دارند می‌توانند درخواست ویلچر کنند
  • به کودکان زیر دو سال گهواره می‌دهند
  • هر روز بین مسافران روزنامه توزیع می‌شود.
  • وجود هواساز که در هر کوپه می‌توان آن‌ها را بین دمای 22 تا 26 دجه تنظیم کرد
  • در قطارهای فدک Wifi و GPS به صورت رایگان قابل استفاده است

 

مسیرهای قطار فدک

قطار فدک قبلا فقط در مسیر تهران - مشهد حرکت داشت اما اکنون بین شهرهای تهران، شیراز، قزوین، زنجان، قم، کرج و مشهد درحال تردد است. شما می‌توانید بلیط قطار فدک را از سایت علی بابا تهیه کنید.

کلاس بلیط‌های فدک

کلاس عادی (اکونومی): این کلاس سرویس دهی از امکانات مناسبی برخوردار است که از جمله آن‌ها سرو غذا‌های سبک و نوسیدنی به علاوه حجم کمی از وسایل خواب که هر روز شسته می‌شوند.

کلاس تجاری (بیزینس): همراه با امکانات کلاس قبل در این نوع بلیط امکان درخواست ویلچر برای معلولان وجود دارد و به کودکان زیر دو سال هم گهواره تعلق می‌گیرد. ضمن این‌که وسایل خواب با کیفیت بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

کلاس فدک (ویژه): در واگن‌های کلاس فدک مسافران به غذاهای سلف دسترسی دارند. همچنین کوپه‌های قطار به سیستم صوتی و تصویری مجهزند شما می‌توانید با استفاده از مانیتور مهماندار را احضار کنید

کلاس عصرانه فدک: کلاس عصرانه قطارهای فدک در امکانات تفاوت چندانی با دیگر کلاس‌ها ندارد فقط در نحوه سرو غذا تفاوت‌هایی با بلیط‌های نوبت صبح دارد.

کلاس تور با هتل: در این نوع بلیط، مسافر ضمن برخورداری از سرویس رفت‌و‌برگشت به حرم، استفاده از صبحانه نهار و شام و دسترسی به بوفه شما می‌توانید یکی از هتل‌های طرف قرار داد با شرکت فدک را برای سکونت انتخاب کنید.

حالا نوبت خرید بلیط است. شرایط خود را بسنجید و زمان بلیط قطار را در سایت علی بابا مشخص کنید. خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28558
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید