امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور بایستی چگونه باشد؟


1401/07/27
کد خبر : 28328
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 13 نفر

 درس خواندن بدون انجام یک برنامه ریزی دقیق نتیجه مثبتی نخواهد داشت. لازم است جهت کسب نتیجه ای فوق العاده خوب، برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. اگر کنکور را به وسیله یک برنامه اصولی بخوانیم قطعاً راه رسیدن به رتبه و رشته دلخواه آسان تر می ‌شود. بسیاری از کنکوری ها به دلیل اینکه نمی توانند یک برنامه اصولی برای خود بچینند، بیشتر روز هایشان در سردرگمی خواهد گذشت. اگر می خواهید در کنکور موفق باشید قطعاً نیازمند برنامه ای منسجم و منظم برای درس خواندن هستید.



 برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور
زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز

نسبت های مطالعاتی دروس عمومی و اختصاصی برای کنکور:

سه ماه اول: فصل تابستان آغاز شروع برنامه شما، برای مطالعه کنکور است. در این سه ماه ابتدایی سعی کنید ۸۰% از زمان خود را جهت مطالعه دروس اختصاصی صرف کنید. ۲۰ درصد باقیمانده را برای دروس عمومی بگذارید.
سه ماه دوم: پاییز دومین فصل از سال مطالعاتی کنکور شما است. توصیه می کنیم در این سه ماه دوم ۷۰ درصد از زمان خود را جهت مطالعه دروس اختصاصی صرف کنید. ۳۰ درصد از فرصت مطالعاتی را نیز برای دروس عمومی بگذارید.
سه ماه سوم: زمستان سه ماه سوم سال کنکوری شما است. در این سه ماه ۶۰ درصد از فرصت مطالعاتی خود را برای درس های اختصاصی بگذارید.
 با مطالعه کتاب های مشابه  زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز  ۴۰ درصد دیگر زمان خود را صرف مطالعه دروس عمومی کنید.
سه ماه چهارم: بهار سه ماه پایانی جهت امادگی شرکت در آزمون کنکور است. این سه ماه را تمامی موسسات کنکوری به نام دوران طلایی نامگذاری نموده اند. در دوره طلایی ۵۰ درصد است فرصت خود را به دروس اختصاصی و ۵۰ درصد را به دروس عمومی بدهید. برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور بسیار حساس است. توجه به درس های ضعیف در برنامه ریزی برای این دوره طلایی بسیار مهم است. درس هایی که در آن پیشرفته چندانی نداشته ‌اید. مطالعه درس های ضعیف را در برنامه هر روز خود قرار دهید تا با گذشت زمان این درس ها تبدیل به نقطه قوت شما شوند.


 برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور
زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز

چند پیشنهاد مطالعاتی:

موسسات زیادی جهت کمک به داوطلبان برای داشتن یک برنامه ریزی خوب فعالیت می کنند. این موسسات علاوه بر داشتن پشتیبان داوطلب و تعیین برنامه مطالعاتی دارای کتاب های کمکی جهت مطالعه و تست زدن برای داوطلبان می باشند.
 انتشارات خیلی سبز همانند ( زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز و ....) یکی از انتشاراتی است که با چاپ کتاب های کنکوری، به داوطلبان بسیار کمک می کند. در زیر چند کتاب بسیار عالی برای دوران طلایی را به شما معرفی میکنیم.

 زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز:

هدف تالیف کتاب زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز، فراهم نمودن منابع تست مناسب و همچنین کافی، جهت آمادگی داوطلب برای شرکت در کنکور سراسری می باشد.  جلد اول این کتاب عبارت از تست های سه سال دهم یازدهم و دوازدهم برای داوطلب کنکوری است. جلد دوم این کتاب عبارت است از درسنامه و پاسخنامه تشریحی تست هایی که در جلد اول می باشد. فهرست این کتاب و قد صفحاتی که به تستهای حرف ربط دارد، مشخص می نماید. لحن کتاب کاملا رسمی است.  جلد اول این کتاب فونت و سایز نوشته های آن مناسب می باشد. اما در جلد دوم به دلیل زیاد بودن حجم مطالب نوشته ها مقداری کوچک می باشد.
نکات مهم پاسخ نامه را بلد نموده اند که موجب توجه بیشتری از جانب دانش آموز به این نکات مهم می شود. با توجه به اینکه این کتاب دربردارنده سه سال دهم یازدهم و دوازدهم است حجم بالایی دارد. جلد اول این کتاب دارای ۵۲۶ صفحه است که  ۳۶۲۹ سوال را در خود جای داده است می باشد. در انتهای کتاب پاسخنامه کلیدی تمام سوالات جهت بررسی سریع داوطلب قرار دارد. این کتاب را میتوان به عنوان منبع دوم پس از مطالعه کتاب درسی به داوطلبان کنکور معرفی نمود. البته زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز برای سال آخر دبیرستان همچنین دوازدهم جهت جمع بندی بسیار مناسب است.

ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز:

 انتشارات خیلی سبز در سال ۱۴۰۰ ویرایش و بازنویسی این کتاب را انجام داد و نسخه آخر آن را وارد بازار نمود. این کتاب رویکردی کاملا تستی دارد و هدف آن کسب موفقیت در آزمون های آزمایشی کنکور برای داوطلب است‌. در کتاب ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز مطالبی که در کتاب های دهم یازدهم و دوازدهم به صورت پراکنده آمده است، یک جا جمع آوری شده است. جلد اول آن شامل درسنامه، تست ها همچنین پاسخنامه کلیدی می باشد. جلد دوم آن نیز عبارت است از پاسخ تشریحی تست های جلد اول که برای داوطلبان کنکور کتابی بسیار مفید است.

ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه:

این کتاب کاملا کنکوری می ‌باشد و برای داوطلبان تجربی بسیار مناسب است. مطالب ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم در این کتاب است. چینش این مطالب به صورت تجمعی می باشد. برای مثال همه مطالب مربوط به تابع از کتابهای سه پایه کنار هم به شکل یک فصل تابع در کتاب جای داده شده است. در هر فصل و قسمت هایی از کتاب درسی که به آن موضوع مربوط است، مشخص شده است. پیش نیازهای لازم جهت درک همچنین مطالعه ساده تر مطلب در کتاب ذکر شده است. کتاب ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه بسیار ساده و صمیمی دارد. این مجموعه از دو جلد که جلد اول درسنامه، تستها و پاسخنامه کلیدی است و جلد دوم پاسخنامه تشریحی همان تست های جلد اول تشکیل شده است.


برنامه ریزی برای دوران جمع بندی کنکور

زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز

جمع بندی

در حقیقت هدف تالیف کتاب های زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز، ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز، ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه  فراهم نمودن منابع تست بسیار مناسب و همچنین کافی جهت آمادگی داوطلب عزیز در کنکور سراسری می باشد.  




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28328
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید