امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

برای سفر همیشه از قبل آماده باشید


1401/07/27
کد خبر : 25398
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

مسافرت و مهاجرت یکی از مسیرهای پیشرفت افراد برای رسیدن به یک موقعیت بهتر است. سفر ذهن انسان را توسعه می دهد ولی بزرگترین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که برای سفر اماده شده اید و ملزومات شروع سفر چه چیزهایی است. این روزها اکثر مردم جهان برای کسب موفقیت به کشورهای پیشرفته سفر می کنند تا هم بار تجربیات و هم رفاه بیشتری کسب کنند، اما قبل از شروع سفر چه چیزهایی لازم است. برای مهاجرت چه برای تحصیل، چه برای کار و زندگی آزمون های بین المللی یکی از الزامات و ضروریات می باشد؛ زیرا که هم هزینه و ممانعت های سفر را کمتر می کند. آزمون تافل TOEFL که مخفف Test of English as a Foreign Language یکی از معتبرترین و مشهورترین آزمون برای تعدادی از کشورهای توسعه یافته معرفی شده است،   که برای خرید کتاب تافل می‌توانیم از طریق سایت های اینترنتی اقدام کنیم. از دیگر آزمون‌ها می توان به آزمون آیلتس اشاره کرد که طرفداران این آزمون هم زیاد هستند.
 آزمون تافل
نحوه برگزاری آزمون تافل
زبان آموزان باید برای ثبت نام برای آزمون ابتدا به سایت ETS مراجعه کنند و در بخش TOEFL اطلاعات خود راثبت نمایند و مراحل هزینه پرداخت معمولا از طریق کارت‌های بین‌المللی مانند  PayPal , MasterCard  و یا سایر کارت‌های ارزی، انجام دهند. نمره ی آزمون تافل از 120 محاسبه می گردد و مدت اعتبار تافل دو سال است.
برگزاری آزمون تافل به طور کلی در سه شکل صورت میگیرد: آزمون تافل کاغذی (Paper Base Toefl – PBT)) ،آزمون تافل کامپیوتری (Computer Base Toefl - CBT) و آزمون تافل اینترنتی(internet Base Toefl - IBT)  . البته با توجه به شرایط موجود و هچنین با پیشرفت تکنولوژی و همگیر شدن اینترنت آزمون تافل از روند کاغذی به سمت آزمون تافل اینترنتی پیش می رود.
زبان آموزان در آزمون تافل باید چهار مهارت اصلی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد. شروع آزمون تافل با بخش مهارت درک مطلب و reading است که معمولا تعداد سوالات این بخش  ۳۶ تا ۵۴ سوال متغیر است و مدت پاسخگویی این بخش به مدت 60 تا 80 دقیقه می باشد و بعد از آن بخش مهارت شنیداری یا همان listening  در این زمان زبان آموزان و داوطبان شنونده‌­ی  ۶الی ۹ فایل صوتی خواهید بود و با توجه به شنیده­‌های خود باید به 34 الی 51 سوال پاسخ دهد.
بعد از پایان  بخش  لیستنیگ، شرکت¬‌کنندگان را برای استراحت 10دقیقه زمان خواهند داشت تا برای بخش‌های  به ترتیب speaking   و writing آماده شوند. در بخش مکالمه ممتحن بیست دقیقه زمان دارد که به شش سوال پاسخ دهند که دو سوال ابتدایی، مربوط مستقل (Independent)  و چهار سوال بعدی مربوط به سوال¬‌های تلفیقی (Integrated) هستند؛ به عبارتی سوالات تلفیقی بدین معنی است که داوطلبان با توجه به دو بخش مهارت پیشین یعنی درک مطلب  و شنیداری  به آنها پاسخ خواهد داد. در همین راستا در هنگام پاسخگویی  به این دو بخش استراتژی و روش مناسبی برای بخش مکالمه هم در نظر داشته باشید. در بخش نوشتار آزمون تافل داوطلبان با دو سوال روبرو هستند که دسته‌بندی آنها همانند سوالات بخش مکالمه، مستقل و تلفیقی  است.  معمولا زبان آموزان در بخش رایتنیگ سوال اول آنها با ماهیت تلفیقی می باشد، بدین است که این سوال سه مهارت لیسینینگ، ریدینگ و رایتینگ زبان آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. روند آزمون در این بخش بدین گونه که زبان آموزان در مقابلشان یک متن معمولا چهار پاراگرافی است و پس از آن شرکت کنندگان باید صحبت‌های یک استاد درباره‌ی همان متن گوش دهند و سپس زبان آموزان در مدت بیست دقیقه گفته ها،  نظرات و همچنین علت تصدیق و رد استاد را در مورد متن بنویسند. در مورد سوال دوم همانند آزمون آیتلس می ماند، در واقع زبان آموزان در این بخش با سوال مستقل روبه رو هستند و با توجه به موضوع خواسته شده، انشایی درباره ی آن در مدت بیست دقیقه و تعداد 300 واژه  نیز نوشته شود. عمده موضوعاتی که در بخش رایتنگ وجود دارد: موضوعات هنری (عماری، طراحی، عکاسی، ادبیات، موسیقی)؛ موضوعات علوم طبیعی (میکروب‌شناسی، پزشکی، فیزیولوژی، بیوشیمی)؛ موضوعات علم فیزیک، هواشناسی، ستاره شناسی، زمین شناسی، شیمی، کامپیوتر و در نهایت برای رشته های انسانی موضوعاتی پیرامون روانشناسی، تجارت و بازاریابی، آموزش، زبان­شناسی و…
از سوی دیگر تفاوت عمده ای که بین آزمون تافل و آیلتس است، در آیلتس‌ زبان آموز  به ‌صورت دستی پرسش ها را پاسخ داده و تحویل می دهد، در صورتی که در تافل شرکت کنندگان به‌صورت تایپ کامپیوتری پاسخ می دهند. از سوی دیگر در هر دو آزمون نمره‌ی قبولی یا رد ندارد و زبان آموز در آزمون تافل نمره ای بین ۰ تا ۱۲۰ با توجه به دانش خود کسب خواهد کرد، که این نمره با توجه به هدف زبان آموز ، کشور مقصد و برنامه ی آنها از شرکت در آزمون دارای ارزش می‌شود. البته این نکته را نیز باید گفت که عمدتا میانگین نمره‌ای بین ۸۵ تا ۹۰ است که داوطلبان را به هدف مورد نظر رهسپار می کند، اما اگر زبان آموزان در رشته‌هایی مانند حقوق و یا پزشکی قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور را دارند باید نمره ی حداکثری را در برنامه ی خود لحاظ فرمایند.
منابع مطالعه زبان انگلیسی  
یکی از عوامل موثر در کسب نمره ی خوب در این آزمون، مطالعه منابع مفید و کاربردی در کمترین زمان و هزینه است. از همین رو زبان آموزان می توانند به مجموعه Collins که در واقع به خرید کتاب هایی از جمله کتاب listening and speaking  و کتاب writing and reading ها در مهارت نوشتاری و درک مطلب است. البته برای مهارت ریدینگ علاوه بر کالینز ها می توان به inside reading  نیز اشاره نمود. در کل از کتاب هایی که می توان برای یادگیری زبان انگلیسی با آنها شروع به مطالعه کرد. دیگر می توان به آنها  اشاره کرد و برای خرید کتاب understanding and using english grammar  و خرید کتاب oxford word skills هم میتوانید از طریق سایت کتاب لند اقدام کنید.  




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25398
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید