امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

برای سفر به استانبول چقدر پول همراه ببریم؟


1401/07/27
کد خبر : 26696
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

سفر به استانبول و خرید تور استانبول ارزان و قیمت مناسب لحظه آخری یا آفری و قسطی در برنامه بسیاری از ایرانیان بوده و هست اما همواره سوال مشترکی وجود دارد که چقدر پول همراه ببریم تا برای سفر کافی باشد؟ مشخص است که عواملی همچون میزان روزهایی که در استانبول می مانید، تعداد ستاره هتل، ایرلاینی که انتخاب می کنید و سبک سفر شما تاثیری مستقیم بر میزان هزینه ها دارد ما برای آن که هزینه ها درست و به طوری توضیح بدهیم که شامل همه اقشار باشد، یک سفر 3 روزه برای قشر متوسط جامعه ایرانی را در نظر می گیریم و هزینه ها را بیان می کنیم. این متن با همکاری کارشناسان وب سایت فاینداتور که سابقه چندین ساله در زمینه سیر و سفر و گردشگری دارند تهیه شده است و می توانید به اطلاعات آن اعتماد کنید.


 سفر به استانبول

قیمت هتل برای اقامت 3 روزه در استانبول

می دانیم که هتل یکی از فاکتورهای مهمی است که تاثیر مستقیم بر هزینه سفر دارد در حال حاضر مسافران ایرانی می توانند از هاستل (شبیه به مسافرخانه) تا هتل 5 ستاره را در استانبول رزرو کنند. از هتل های سه ستاره ارزانی که در بین ایرانی ها محبوب است شروع می کنیم هتل ریدل استانبول که سه ستاره دارد و جزو ارزان ترین انتخاب هایی است که می توانید برای اقامت در استانبول داشته باشید. اقامت در این هتل برای 3 شب حدود 300 هزار تومان است هتل کوچک و نسبتا تمیزی است اما مسافران از رفتار کارکنان آن راضی نبوده اند. این هتل در سمت اروپایی استانبول قرار دارد یا به عبارت دیگر در سمتی از استانبول که میدان تکسیم واقع شده نیست برای دیدن لوکیشن آن کافیست از نقشه استانبول در گوگل مپ یا وب سایت فاینداتور با سرچ در گوگل آشنا شوید.
اگر می خواهید هتل 5 ستاره خوب اما با قیمت مناسب انتخاب کنید در استانبول انتخاب های بسیاری پیش روی شما هستند اما باید بدانید که محله های خوب یا جاهایی که توریستی هستند مانند تکسیم قیمت هتل های 5 ستاره آن بالاست برای مثال هتل ددمان یکی از هتل های 5 ستاره محبوب در استانبول است که به نسبت خدماتی که ارائه می دهد قیمت خوبی هم دارد. اقامت در این هتل برای 3 شب حدود 700 تا 750 هزار تومان هزینه خواهد داشت که توجه کنید این قیمت ها برای 2 نفر در یک اتاق بیان می شود همچنین در نظر داشته باشید که اگر ظرفیت هتل کم باشد ممکن است قیمت کمی بالاتر برود اما قیمت در سال 1400 همین است.

قیمت هواپیمایی برای اقامت 3 روزه در استانبول

در حقیقت این که چند روز در استانبول اقامت داشته باشید تاثیری در قیمت بلیط هواپیمایی شما ندارد و در واقع در هر صورت به یک بلیط رفت و یک برگشت نیاز دارید اما این که از چه ایرلاینی استفاده می کنید تاثیر دارد می توانید از ایرلاین ایرانی ارزان مانند آسمان استفاده کرده یا از ایرلاین های خارجی مانند ترکیش ایرلاین استفاده کنید که گران تر است. قیمت ایرلاین ها بر اساس تعطیلات و زمان سفر و میزان درخواست برای سفر هوایی متغییر است اما به صورت حدودی برای سفر آخر هفته 1 بزرگسال با پرواز اکونومی 3 میلیون و 770 هزار تومان با پرواز ایرانی خوب و ترکیش ایرلاین حدود 5 میلیون تومان است که باز هم تاکید می کنم می توانند کمی از این مقدار هم بر اساس زیاد شدن کم شدن ظرفیت گران تر شوند و این قیمت برای شهریور ماه 1400 است.


  سفر به استانبول

هزینه های جانبی و ضروری سفر 3 روزه به استانبول

علاوه بر هزینه هتل و هواپیما و تور (که میزانی بابت بیمه و لیدر نیز به ان اضافه می شود حدود 100 تا 300 هزار تومان) هزینه های دیگری هم هست که نمی توانید بدون پرداخت آنها از ایران به استانبول یا هر شهر دیگری در ترکیه بروید. یکی از آنها هزینه عوارض خروج از کشور است که هر مسافر برای اولین سفر خارجی خود در یک سال باید 400 هزار تومان برای سفر دوم 600 هزار تومان و برای سومین باز به بالا 800 هزار تومان پرداخت کنند که هزینه سنگینی است چون اگر 2 نفره سفر می کنید با فرض آن که سفر اول شماست باید 800 هزار تومان هزینه عوارض بدهید این در حالی است که اگر هتل 3 ستاره انتخاب کرده باشید هزینه اقامت شما نهایتا 400 هزار تومان شده است.
هزینه ضروری دیگر هزینه تست کروناست که وجود جواب منفی آن که باید برای 72 ساعت قبل از پرواز باشد نیاز است تا شما را به هواپیما برساند. هزینه تست کرونا در حال حاضر 364 هزار تومان است که در یکی از بیمارستان های خصوصی که ایرلاین ها معرفی می کنند گرفته می شود. برای 2 نفر باید این مبلغ را دو برابر کنید.


  سفر به استانبول

خلاصه هزینه های سفر به استانبول

با فرض آن که ایرلاین ایرانی خوب و هتل 5 ستاره قیمت مناسب را برای اقامت 3 شب خود انتخاب کنید هزینه تورهای استانبول برای 2 نفر حدود 11 میلیون تومان می شود که با هزینه های جانبی ضروری به 14 میلیون تومان می رسد. حالا باید هزینه های غذا در رستوران ها برای هر وعده برای 2 نفر را حدود 70 لیر (حدود 200 هزار تومان) و هزینه حمل و نقل عمومی (خرید استانبول کارت 30 هزار تومان و شارژ آن دست کم 60 هزار تومان) برای هر مسافر را نیز به مبالغ فوق اضافه کنید. سپس در نظر بگیرید که چقدر می خواهید در استانبول خرید انجام داده یا از اماکن دیدنی بازدید کنید و هزینه خریدها و بلیط ورودی اماکن را نیز به آن اضافه کنید که در نهایت با سبک سفر ایرانیان چیزی حدود 20 میلیون تومان برای 2 نفر می شود.
وب سایت فاینداتور می تواند به شما کمک کند که تورهای قیمت مناسب را از آژانس های معتبر خریداری کنید و مبنای این کسب و کار کمک به مسافرانی است که هزینه های گزافی برای سفر متقبل می شوند و تلاش می کنند تا هزینه های سفرهای آنها را پایین بیاورند می توانید با استفاده از لینک روبه رو با فاینداتور بیشتر آشنا شوید: https://www.findatour.co/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26696
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید