امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

برای ساخت شیشه آکواریوم از چه نوع شیشه ای استفاده می شود + ویژگی های آن


1401/07/27
کد خبر : 27672
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 30 نفر
آکواریوم ها یکی از لوازم لوکس و زیبا هستند که ساخت و تهیه آن ها نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای دارد. امروزه از آکواریوم ها هم در منازل و هم در مکان های عمومی نظیر پاساژها و ... استفاده می شود. برای این که بتوانید یک آکواریوم با کیفیت و مناسب داشته باشید باید ابتدا نوع شیشه های به کار رفته برای تولید آن ها به خوبی بشناسید بدانید کدام شیشه برای ساخت یک آکواریوم مناسب تر و بهتر است، سپس اقدام به ساخت تولید آن بزنید. برای ساخت آکواریوم ها از انواع شیشه ها استفاده می شود که یکی از آن ها شیشه سکوریت است. این شیشه ها با توجه به نوع ساختشان بسیار مقاوم در برابر ضربه و حرارت و تغییر دما می باشند و به همین دلیل بسیار مناسب برای ساخت آکواریوم می باشند. 

اما برای خرید یک شیشه مناسب بهتر است آن را از یک تولید کننده و شرکت معتبر و مطرح خریداری نمایید. تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه تولید انواع سازه های شیشه ای و شیشه رنگی است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص انواع شیشه های مناسب برای ساخت آکواریوم در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه های مورد استفاده برای ساخت آکواریوم

برای خرید و تهیه شیشه مورد استفاده برای ساخت آکواریوم ابتدا باید ابعاد آن را به درستی مشخص کنید. آکواریوم ها را در سایزها و شکل های مختلفی می سازند اما بهترین شکل و مدل آکواریوم ها مکعب و یا مستطیل است. این شکل آکواریوم ها به دلیل این که دارای تهویه بهتر و مناسب تری هستند و فضای بیشتری در سطح برای ماهی ها وجود دارد، نیز بسیار پر طرفدار و پر کاربرد می باشد. تمیز کردن آکواریوم های مستطیلی و مکعبی نیز به مراتب آسان تر و راحت تر از سایر شکل های آن است. به طور کل شیشه های مورد استفاده در ساخت آکواریوم در جنس ها و اندازه ها و ضخامت مختلفی ساخته می شوند.

 همچنین مقدار شیشه های مصرفی برای ساخت آکواریوم ها نیز بنا بر ارتفاع و سایزشان با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال برای ساخت یک آکواریوم کوچک 30 لیتری، شیشه 4 میلی متری کافی است. برای این که آکواریوم شما زیبا تر و بهتر ساخته شود باید برای اندازه گیری دقیق آن از یک متخصص و فرد ماهر کمک بگیرید. تترافرم یکی از تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه تولیدانواع سازه های شیشه ای و شیشه رنگی است که با به کارگیری افراد مجرب اقدام به ارائه خدمات کمک مشاوره ای و تولید محصولات با کیفیت نموده است. همچنین این کمپانی شیشه های مورد استفاده برای ساخت کابین دوش و ... را نیز  تأمین می نماید.       

                                                                                                                                                                                انواع-شیشه-آکواریم                                                                                                                                                      

انواع شیشه های مورد استفاده برای ساخت آکواریوم و ویژگی های هر یک 

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم برای ساخت و تولید آکواریوم ها از شیشه های مختلفی استفاده می گردد. از انواع این شیشه ها می توان به شیشه کریستال، شیشه سکوریت، شیشه رنگی لاکوبل، شیشه لمینت، شیشه دیاموندو ... نام برد که هر کدام از این شیشه ها دارای ویژگی ها و مزایایی منحصر به فرد و خاص هستند. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

استفاده از شیشه کریستال برای ساخت و تولید آکواریوم

برای ساخت و تولید آکواریوم ها می توان از شیشه های کریستال، فلوت و سپر کلیر استفاده نمود. هر یک از این شیشه ها خود دارای ویژگی های خاصی هستند که از میان آن ها شیشه های اکسترا کلیر به دلیل شفافیت بالایی که دارند برای ساخت آکواریوم ها بیشتر استفاده می شوند. شیشه های کریستال نیز این ویژگی را دارا می باشند، اما باید توجه داشته باشید که قیمتی بالاتر نیز نسبت به سایر انواع شیشه ها دارند.

استفاده از شیشه سکوریت برای ساخت و تولید آکواریوم

یکی دیگر از شیشه های مورد استفاده در ساخت آکواریوم ها شیشه های سکوریت می باشند. این شیشه ها طی یک فرآیند خاص و قرار گرفتن در برابر حرارت و گرمای شدید در کوره های مخصوص تولید می شوند. این فرآیند تولید  عملیات حرارتی که برای شیشه به وجود می آید، سبب ایجاد ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد نظیر مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و حرارت و تغییر دمای ناگهانی می گردد. ضخامت این شیشه ها نسبت به شیشه های عادی نیز بالاتر و بیشتر و همین امر سبب مقاومت بالاتر آن ها می شود. به همین دلیل برای ساخت و تولید آکواریوم هایی با سایز و ابعاد بزرگ از شیشه های سکوریت و لمینت استفاده می شود. شیشه سکوریت شده با توجه به نوع ساختاری که دارد بسیار مقاوم در برابر ضربه می باشد و به دلیل وجود فشار بالای آب در آکواریوم های بزرگ و امکان بروز شکستگی در آن ها، استفاده از آن بسیار مرسوم و زیاد است. 

استفاده از شیشه لمینت برای ساخت و تولید آکواریوم

یکی دیگر از شیشه هایی که برای ساخت و تولید آکواریوم از آن ها استفاده می شود، شیشه لمینت است. برای ساخت آکواریوم هایی با شیشه لمینت ابتدا شیشه هایی استوانه ای شکل را در کوره هایی با درجه حرارت بالا قرار می دهند، سپس به وسیله لایه پی وی بی این شیشه ها را به یکدیگر می چسبانند. به طور کلی در زمانی که قطر شیشه های آکواریوم از 100 سانتی متر بیش تر در نظر گرفته شده باشد از شیشه های لمینت استفاده می شود. زیرا همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم ساختار شیشه های لمینت به گونه ای است که از چسباندن دو شیشه به یکدیگر توسط لایه پی وی بی تشکیل می گردد.

استفاده از شیشه رنگی لاکوبل برای ساخت و تولید آکواریوم

یکی دیگر از شیشه هایی که برای ساخت و تولید آکواریوم از آن استفاده می شود، شیشه رنگی لاکوبل است. این شیشه ها به گونه ای ساخته می شوند که سطحی براق داشته و صاف هستند که یک طرف آن ها با رنگ پوشانده شده است. شیشه های رنگی لاکوبل را در دو سطح ایمن و ایمن پلاس تولید می کنند. از ویژگی این شیشه ها می توان به دوام بالا و مقاومت بسیار زیادشان در برابر ضربه اشاره نمود. همچنین در صورت شکستن خرد نمی شوند و نمی ریزند. در برابر گرما و اشعه ماوراء بنفش نیز مقاوم می باشند و مناسب فضاهای مرطوب هستند به همین دلیل شیشه های لاکوبل یکی از گزینه های مناسب و خوب برای ساخت آکواریوم به حساب می آیند. شیشه های لاکوبل را در انواع رنگ ها تولید می کنند و می توان آن را مطابق با سلیقه شخصی و یا متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب و تهیه نمود. 

شیشه-مناسب-اکواریوم

استفاده از شیشه طرح دار برای ساخت و تولید آکواریوم

یکی دیگر از انواع شیشه های مورد استفاده برای ساخت و تولید آکواریوم، شیشه های طرح دار می باشند.  به طور کلی برای ساخت آکواریوم می توان از شیشه های براق و شفاف و یا مات استفاده نمود. این شیشه ها با استفاده از دستگاه سند بلاست و چاپ، طرح دار می شوند و شما می توانید مطابق با سلیقه شخصی و دکوراسیون ساختمان خود طرح مورد نظر خود را بر روی شیشه ها به اجرا در بیاورید. 

جمع بندی نهایی

همان طور که در بالا و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، برای ساخت و تولید آکواریوم ها می توان از شیشه های مختلفی استفاده نمود. از جمله این شیشه ها می توان به شیشه سکوریت، شیشه های لمینت، شیشه های لاکوبل، شیشه های دیاموند، شیشه های طرحدار و ... اشاره نمود. هر یک از این شیشه ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص و منحصر به فردی می باشند که در متن این مقاله به بررسی هر یک از آن ها به طور کامل پرداختیم و گفتیم که شیشه هایی مانند سکوریت و لاکوبل با توجه به نوع ساختی که دارند و مقاومت بالایی که در برابر ضربه و رطوبت دارند بسیار مناسب برای ساخت آکواریوم می باشند. اما نکته ای که با ید در هنگام خرید شیشه آکواریوم به آن توجه کرد کیفیت و اصل بودن شیشه است. برای این کار نیز بهتر است آن را از یک فروشگاه یا تولید کننده معتبر خریداری نمایید. تترافرم یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان شیشه های آکواریوم است که با به کارگیری افراد ماهرو متخصص و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولات خود نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات با کیفیت خود برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت این خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27672
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید