امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

برای اسمبل سیستم گیمینگ به چه قطعاتی نیاز است؟


1401/07/27
کد خبر : 27638
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

اگر شما هم جز طرفداران بازی های کامپیوتری هستید قطعا می دانید که برای این که بتوانید تجربه خوبی در بازی داشته باشید باید یک کیس گیمینگ قوی داشته باشید. با توجه به اینکه ارزش ریال هر روز در حال کاهش است و نوسانات ارزی زیاد است در خرید سیستم گیمینگ باید دقت کنید تا قطعات کامپیوتر مناسبی را هم از نظر قیمت و هم از نظر کارایی و عملکرد خریداری کنید و کیس گیمینگ را اسمبل کنید.
به همین دلیل در این مقاله قصد داریم جهت خرید و فروش قطعات گیمینگ و همچنین مراجعه به مرکز فروش قطعات کامپیوتر که مناسب شرایط شما باشد، راهنمایی هایی را ارائه دهیم تا بتوانید در این شرایط اقتصادی بهینه ترین حالت ممکن خرید سیستم گیمینگ را داشته باشید.


 قطعات سیستم گیمینگ

قطعات کیس گیمینگ چیست؟

پیش از ورود به مرکز فروش قطعات گیمینگ بهتر است خودتان ابتدا انواع قطعاتی که وجود دارد را بشناسید و با آگاهی کامل به مرکز فروش قطعات کامپیوتر مراجعه کنید. در این بخش قطعاتی که برای اسمبل سیستم گیمینگ نیاز است را به شما معرفی می کنیم.

پردازنده یا CPU

یکی از اصلی ترین قطعات کیس گیمینگ پردازنده یا سی پی یو است. اهمیت پردازنده به قدری بالا است که می توان آن را به مغز کامپیوتر تشبیه کرد. عملکرد پردازنده اینگونه است که به سایر قطعات کیس گیمینگ دستورالعمل های اجرای برنامه را می دهد.
برای خرید یک پردازنده مناسب توجه کنید که هنگام مراجعه به مرکز فروش قطعات گیمینگ در میان برندهای مختلفی که وجود دارد محصولات کمپانی Intel  و  AMD  احتمالا بیشتر به چشمتان می خورد و اگر از مشاوران مرکز فروش قطعات کامپیوتر نیز مشاوره بگیرید آنها نیز محصولات این دو کمپانی را به شما پیشنهاد می دهند. علت آن هم این است که این دو کمپانی تولید کنندگان اصلی پردازنده کامپیوتر هستند.

مادربرد برای کیس گیمینگ

مادربرد صفحه بزرگی از مدار الکتریکی است که سایر قطعات بر روی آن نصب می شود. هنگام مراجعه به مرکز فروش قطعات گیمینگ توجه فرمایید که در انتخاب مادربرد باید مدلی را انتخاب کنید که با پردازنده شما سازگاری داشته باشد و با آن سینک شود.


  قطعات سیستم گیمینگ

کارت گرافیک گیمینگ

برای اسمبل یک کیس گیمینگ و اینکه تجربه کاربری خوبی از بازی داشته باشید مهم ترین قطعه ای که به شما تجربه خوبی از بازی می دهد کارت گرافیک یا GPU  است. دو برندی از کارت گرافیک که از مرکز فروش قطعات کامپیوتر می توانید آن را تهیه کنید  AMD و  Nvidia است. احتمالا اگر بخواهید یه تجربه گرافیکی خوب از بازی به دست آورید بهتر است در خرید کارت گرافیک بیشتر از سایر قطعات هزینه کنید.

RAM یا حافظه موقت سیستم گیمینگ

رم حافظه موقت است که اطلاعات را به سرعت در اختیار کاربر قرار می دهد. برای یک کیس گیمینگ و می توانید از حافظه 16 یا حافظه 32 گیگ استفاده کنید. برای انتخاب یک RAM  مناسب می توانید از مشاوران مرکز فروش قطعات کامپیوتر راهنمایی بگیرید.

هارد دیسک

هارد دیسک محل ذخیره سازی اطلاعات در کیس گیمینگ شما است. در گذشته هارد دیسک ها از نوع HDD بود اما امروزه با مراجعه به مرکز فروش قطعات کامپیوتر می توانید هارد دیسک SSD  را تهیه کنید. این نوع هارد سریع تر، بی صدا تر و با دوام تر هستند و قیمت بالاتری هم دارند.

انتخاب کیس گیمینگ

کیس گیمینگ محل قرار گیری قطعات مختلف کامپیوتر است. در مرکز فروش قطعات گیمینگ مدل های مختلفی از کیس گیمینگ را می توانید مشاهده کنید. اما نکته ای که جا دارد در این بخش به آن اشاره کنیم این است که همه مدل های مختلف کیس کارایی یکسانی دارند و انتخاب هر مدل از کیس گیمینگ به سلیقه شخصی هر فرد باز می گردد.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر بودجه محدود و مشخصی برای تهیه خرید قطعات گیمینگ دارید به جای اینکه از مرکز فروش قطعات کامپیوتر کیس های گران تهیه کنید این هزینه را صرف سایر قطعات مانند کارت گرافیک کنید و کیس را از نوع معمولی و ارزان تر خریداری کنید.


  قطعات سیستم گیمینگ

برای خرید کیس گیمینگ به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید کیس گیمینگ باید به مرکز فروش کامپیوتر معتبری مراجعه کنید. سامان پی سی (https://samanpc.com) بزرگترین مرکز فروش قطعات کامپیوتر است که در فروش قطعات گیمینگ تخصص دارند. این مرکز قطعات گیمینگ را همراه با فاکتور رسمی و گارانتی معتبر به فروش می رساند.


برچسب ها :
# سیستم گیمینگ

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27638
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید