امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

با تخته وایت برد آسان بنویسیم


1401/07/27
کد خبر : 27881
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

تخته وایت برد ها صفحات گسترده ای هستند که امکان نوشتن را برای کاربران فراهم می کند. ساختار این صفحه به گونه ای است که می توانید به راحتی نوشته هایی که روی ان نوشتید را پاک کنید و مجدد بنویسید و این عمل را تا همیشه ادامه دهید. برای این کار نیاز به تخت پاک کن مخصوص آن هم دارید که از ابر نرم تشکیل شده است. البته این اتفاق به شرطی می افتد که برای نوشتن روی ان از ماژیک وایت برد استفاده کنید. از  تخته وایت برد در آموزشگاه ها، مدارس، دانشگاه ها و ... استفاده می شود و یک فرشته نجات برای محصلین بوده تا از گچ و دست های گچی شده رهایی یابند.


 
 تخته وایت برد

ساختار تخته وایت برد و هر آنچه که باید بدانید

همه ما تا به امروز بار ها این صفحات سفید را دیده و حتی با ان ها کار کرده ایم. اما چندبار به ساختار و اجزا ان فکر کرده اید؟ این تخته وایت برد از چه ماده ای ساخته شده و چگونه تولید می شود؟ بیایید نگاهی به تاریخچه و تولید این تخته ها بیندازیم. در سال 1950، جناب آقای مارتین هیت این صفحه را اختراع کرد. او یک عکاس حرفه ای بود که در جنگ کره نیز عکاسی کرده و به صورت اتفاقی متوجه شد که می توان با ماژیک روی صفحه های فیلم نوشت و سپس با دستمال مرطوب ان را پاک نمود. این ایده اولیه وایت برد بود که در نهایت منجر به تولید تخته وایت برد های امروزی شد که سال های سال است از ان ها استفاده میکنیم.


 تخته وایت برد


تخته های سفید یا همان وایت برد متشکل از ورق های کاغذ که با صمغ ترکیب شده است، می باشند. این صفحات بر روی سطح چوبی که عموما از جنس ام دی اف می باشد پرس می شود. سپس بر روی اطراف آن یک فریم الومینیومی زده می شود که باعث می شود ظاهری شکیل و منسجم به خود بگیرد. در بخش بالای ان یک آویز نصب می شود که بتوانید از طریق آن تخته را روی دیوار نصب کنید. در بخش زیری ان روی فریم پایین نیز یک حالت برآمده وجود دارد که بتوانید ماژیک و یا تخت پاک کن را روی ان قرار دهید.

انواع تخته وایت برد

تخته وایت برد ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام از ان ها مشخصه های خاص خود را دارند. توسط تولید کننده های مختلفی ساخته می شوند و همین تولید کننده ها و متریال به کارگرفته شده توس طان ها است که کیفیت تخته های سفید یا همان تخته وایت برد ها را تعیین می کند. همین امر نیز سبب شده است که قیمت های گوناگونی داشته باشند. البته نا گفته نماند که تخته وایت برد ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند که بر روی قیمت فروش ان نیز تاثیر مستقیم دارد. در دانشگاه ها و مکان هایی که به سطح بزرگتری از این تخته ها نیاز است از چندین تخته وایت برد متصل به یکدیگر استفاده می شود که گاها به صورت ریلی هستند تا راحت تر جا به جا شوند. نمونه های تاشو ان ها نیز وجود دارد.


 تخته وایت برد

درباره وایت برد شیشه ای چه می دانید؟

درکنار تخته وایت برد ها یک صفحه دیگر نیز با نام وایت برد شیشه ای روانه بازار شده است که می توان ان را هم نوعی وایت برد در نظر گرفت. به وایت برد های شیشه ای گلس برد نیز گفته می شود. این صفحه ها از شیشه های سکوریت با ضخامت بسیار کم و مقاومت بالا ساخته می شوند. البته در بخش پشتی ان ها نیز یک صفحه نازک فلزی قرار گرفته می شود که ضخامت ان را دو چندان می کند. این صفحه ها در ابعاد و رنگ های مختلف وجود دارند که بسته به دیزاین محیط و سلیقه شخصی تان می توانید ان را انتخاب کنید. ظاهری مدرن و ظریف به فضای شما می دهد که می توانید با هر رنگ ماژیکی روی ان بنویسید و طرح بکشید. وجود صفحه فلزی در پشت ان ها سبب شده است که خاصیت مغناطیسی داشته باشند و به همین خاطر با نام برد مغناطیسی نیز گاها شناخته می شود. در چهار سمت این صفحه ها نیز بخش های فلزی جهت نصب روی دیوار وجود دارد.


 تخته وایت برد

مزایای استفاده از وایت برد و برد گلس برد

به کارگیری این صفحه ها علاوه بر ظاهر ظریف و زیبایی به که فضا می دهند و باعث می شوند که دانش آموزان و ... به نوشتن و یادگیری ترغیب شوند ویژگی های دیگری نیز دارد که از میان ان ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:
1.    همانطور که می دانید، وایت برد ها جایگزینی برای تخته سیاه های قدیمی شده اند که برای نوشتن ان ها از گچ استفاده می شود. خرده زیره گچ ها که در هنگام نوشتن وی اپاک کردن تخته بلند میشد عوارضی همچون بیماری های ریوی، آلرژی و ... به همراه داشت که با استفاده از این تخته ها دیگر خبری از این عوارض ها نخواهد بود. نا گفته نماند که ماژیک های قابل استفاده روی این برد ها به صورت ضد حساسیت هستند و هیچ تهدیدی برای سلامت شما ندارند.
2.    نحوه به دست گرفتن ماژیک به نسبت گچ و خودکار و ... در دست راحت تر بوده و این برای افرادی که معلویت جسمی دارند و یا کودکانی که تازه نوشتن را یادمی گیرند بسیار کمک کننده می باشد.
3.    با استفاده از ماژیک دیگر انرژی کمتری صرف نوشتن خواهید کرد.
4.    تنوع رنگی ماژیک ها برای نوشتن بسیار زیاد است و این عامل باعث ایجاد جذابیت بصری می شود و به همین خاطر در مواقع یادگیری ماندگاری سریعتری در ذهن دارد.
5.    قابل حمل و جا به جایی هستند و در ابعاد و اندازه های دلخواه شما تولید می شوند که می توانید برای هر فضایی با هر اندازه ای که بخواهید خریداری کنید.
6.    دوام و کیفیت بالایی دارند و اگر به خوبی از ان استفاده نمایید، به این معنی که از ماژیک های غیر استاندارد و ... به کار نبرید تا همیشه برایتان کارایی خواهد داشت.
7.    با توجه به مشخصاتی که دارد از نظر قیمت نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.


 تخته وایت برد


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27881
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید