امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

با بهترین راهکار بکاپ و آرشیو اطلاعات آشنا شوید


1401/07/27
کد خبر : 28372
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 7 نفر

ساخت استوریج بک آپ گیری و ذخیره‌سازی اطلاعات یکی از مهم‌ترین نیازها در شرکت‌های مختلف است. شرکت‌های بسیاری به‌صورت روزانه از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند. بک‌آپ‌گیری در این شرکت‌ها باید با استفاده از بهترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های ساخت آرشیو اطلاعات انجام شود. استفاده از ذخیره ساز تیپ یکی از بهترین روش‌های ساخت آرشیو اطلاعات است که مزایای بسیاری مانند هزینه پایین دارد. شرکت‌ها می‌توانند با هزینه‌ای کم، با استفاده از Tape آرشیو اطلاعات خود را بسازند. در مطلب بهترین راهکار ذخیره سازی کدام است؟ با روش های ذخیره سازی اطلاعات آشنا شدیم. در این مطلب می‌خواهیم روش ذخیره‌سازی اطلاعات با استفاده از tape و مزایای آن را بیشتر بررسی کنیم.

انواع روش‌های ساخت استوریج بک آپ گیری

روش‌های مختلفی برای ساخت استوریج بک آپ گیری وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به ذخیره‌سازی داده‌ها روی دیسک‌های نوری مانند دی‌وی‌دی و سی‌دی، ذخیره ساز تیپ، هاردهای HDD و SSD اشاره کرد. این روش‌ها مزایا و معایبی دارند که شرکت‌ها می‌توانند بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. باید اشاره کرد که از بین تمام روش‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، ذخیره‌سازی با نوار یا Tape مزایای بیشتر و هزینه پایین‌تری دارد. به همین علت بسیاری از شرکت‌های بزرگ که در زمینه ساخت استوریج بک آپ گیری دارای محدودیت‌های مالی هستند، از این روش برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود استفاده می‌کنند.


 

استفاده از ذخیره ساز تیپ؛ بهترین روش ساخت استوریج بک آپ گیری

همان‌طور که عنوان شد در نظر بسیاری از کارشناسان، ذخیره ساز تیپ بهترین روش برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. شرکت‌ها با استفاده از این روش بک‌آپ‌گیری می‌توانند داده‌های خود را با هزینه‌ای بسیار کم آرشیو کنند. باید اشاره داشت که استفاده از نوار‌های مغناطیسی با تکنولوژی LTO قدمت زیادی دارد اما شرکت‌های سازنده این نوار‌ها مانند HP هرساله از تکنولوژی‌های جدید در ساخت این نوارها استفاده می‌کنند تا کارایی و ظرفیت آن‌ها افزایش پیدا کند. برای مثال نوارهای ذخیره اطلاعات امروزی این قابلیت را دارند تا 30 ترابایت داده را در خود ذخیره کنند.
باید اشاره داشت که یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای شرکت‌ها در زمینه ساخت استوریج بک آپ گیری، امنیت داده‌ها است. ذخیره‌سازی داده‌ها با استفاده از روش‌های مدرن ریسک‌های زیادی مانند ازدست‌رفتن اطلاعات، هک شدن و ویروسی شدن را دارد اما با استفاده از ذخیره ساز تیپ، این ریسک‌ها دیگر وجود ندارند. چرا که در این روش تمام آرشیو اطلاعات به‌صورت فیزیکی و به‌دور از ریسک حملات آنلاین، ویروسی شدن و هک شدن ذخیره‌سازی می‌شود.

 تکنولوژی LTO؛ پشتیبان‌گیری با استفاده از نوارهای مغناطیسی

در سال 2000 بود که برخی شرکت‌ها مانند HP از تکنولوژی جدیدی با نام LTO (Linear Tape Open) برای ذخیره‌سازی اطلاعات رونمایی کردند. در این تکنولوژی داده‌های شرکت‌ها روی نوار‌های مغناطیسی ذخیره می‌شدند. تا به امروز هشت نسل از این تکنولوژی به بازار عرضه شده‌اند که قابلیت‌های فراوانی دارند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکان ذخیره‌سازی 30 ترابایت اطلاعات در هر کارتریج و سرعت انتقال 750 مگابایت در ثانیه اشاره کرد. اگر به دنبال یک روش ذخیره‌سازی امن و به‌صرفه هستید، استفاده از نوارهای مغناطیسی برای ذخیره‌سازی داده بهترین گزینه برای شرکت شما است.

مزایای استفاده از ذخیره ساز تیپ برای ساخت استوریج بک آپ گیری

استفاده از ذخیره ساز تیپ برای ساخت استوریج بک آپ گیری مزایای بسیاری مانند فضای بالای ذخیره‌سازی، مصرف انرژی پایین، هزینه کم و ماندگاری بالا دارد. سازمان‌ها با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند به بهترین
شکل ممکن آرشیو اطلاعات خود را بسازند. با مهم‌ترین مزایای استفاده از ذخیره ساز تیپ برای ساخت استوریج بک آپ آشنا می‌شویم.

فضای بالای ذخیره‌سازی در نوارهای مغناطیسی

یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای شرکت‌ها در زمینه ساخت آرشیو اطلاعاتی، فضای ذخیره‌سازی تکنولوژی مورداستفاده است. این امر ازآن‌جهت اهمیت دارد که سازمان‌ها باید با کم‌ترین هزینه و فضا، تمام داده‌های خود را ذخیره کنند. با استفاده از ذخیره ساز تیپ شرکت‌ها می‌توانند در کمترین فضا، داده‌های موردنظر خود را ذخیره کنند. همان‌طور که عنوان شد نوارهای LTO نسل جدید قابلیت ذخیره‌سازی 30 ترابایت در هر کارتریج را دارند و این امر یکی از مزایای اصلی آن‌ها نسبت به دیگر تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی اطلاعات به‌شمار می‌آید.


 

مصرف انرژی پایین ذخیره ساز تیپ

مولفه‌های مختلفی در هزینه نهایی ساخت استوریج بک آپ گیری تاثیرگذار هستند. از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در هزینه نهایی ساخت آرشیو اطلاعات می‌توان به مصرف انرژی روش ذخیره‌سازی اطلاعات اشاره کرد. ذخیره ساز تیپ مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و مصرف انرژی آن برابر با دو درصد مصرف انرژی یک هارد HDD با میزان داده برابر است. به همین علت مصرف انرژی پایین یکی از بهترین مزایای استفاده از تیپ برای ساخت آرشیو اطلاعات به‌شمار می‌آید.

هزینه بسیار پایین ساخت استوریج بک آپ گیری با Tape

از آن‌جایی که هرچه یک تکنولوژی قدمت بیشتری داشته باشد، هزینه تهیه آن نیز پایین‌تر است؛ هزینه ساخت یک آرشیو اطلاعات با استفاده از تکنولوژی LTO بسیار مناسب است. هزینه ساخت آرشیو اطلاعات با استفاده از این تکنولوژی شش الی ده برابر کم‌تر از ذخیره‌سازی داده با استفاده از تکنولوژی‌های HDD و SDD است. برای مثال هزینه ذخیره‌سازی اطلاعت به‌ازای هر ترابایت در SSD چیزی در حدود 2300 دلار و هزینه ذخیره‌سازی همین مقدار اطلاعات در نوارهای مغناطیسی چیزی در حدود 40 دلار است. اگر به دنبال یک روش ارزان و کارآمد برای ساخت آرشیو اطلاعات شرکت خود هستید، استفاده از نوار‌های مغناطیسی ایده‌آل‌ترین گزینه برای شرکت شما است.

ماندگاری بالای ذخیره‌سازی مبتنی بر نوار

آرشیو اطلاعات شرکت‌ها باید برای مدتی طولانی در دسترس باشند. به همین علت ماندگاری بالای اطلاعات یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در ساخت استوریج بک آپ گیری به‌شمار می‌آید. نوارهای LTO می‌توانند تا 30 سال داده‌ها را در خود ذخیره کنند.

امنیت بسیار بالای تکنولوژی LTO

همان‌طور که عنوان شد تمام اطلاعات در ذخیره‌سازی مبتنی بر نوار، به‌صورت فیزیکی ذخیره می‌شود و امکان ویروسی شدن یا هک شدن آن‌ها وجود ندارد. همچنین امنیت فیزیکی آن‌ها نیز به نسبت تکنولوژی‌های دیگر ذخیره‌سازی داده بیشتر است. به همین علت پیشنهاد می‌شود اگر امنیت داده‌های آرشیو اطلاعت شرکت برای شما اهمیت دارد، از این روش ذخیره‌سازی داده استفاده کنید.
آرشیو اطلاعات یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سازمان یا شرکت است. به همین دلیل باید در ساخت آن از تجهیزات استاندارد و به‌روز استفاده کرد. نوارهای LTO نیز در مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند که کارایی و کیفیت یکسانی ندارند. به همین علت این تجهیزات را باید از یک مجموعه معتبر و باسابقه خریداری کرد. مجموعه فالنیک (ایران اچ پی) یکی از همین مجموعه‌ها است که شما می‌توانید بهترین و به‌روزترین تجهیزات ذخیره‌سازی بر پایه Tape را از آن خریداری کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28372
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید