امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

باغ معجزه دبی


1401/07/27
کد خبر : 28396
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

باغ معجزه دبی به‌اندازه‌ای معروف است که جای خود را در کتاب رکوردهای گینس باز کرده است. در این باغ هزاران گل زیبا و رنگارنگ انتظار گردشگران را می‌ کشد. طبیعت‌دوست‌ها و عاشقان گل‌و‌گیاه قدر باغ معجزه را به‌خوبی می‌دانند. به همین دلیل نیز گردشگران اهل دلی را سراغ داریم که پس از رسیدن به دبی راه این باغ زیبا را در پیش می‌گیرند. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها وصف‌العیش، نصف‌العیش، در این مطلب برای شما از زیبایی‌های باغ معجزه دبی می‌گوییم. به شما قول می‌دهیم از مطالعه ویژگی‌های این باغ زیبا حسابی لذت ببرید و در اولین فرصت بارِ سفر دبی ببندید و راهی باغ معجزه شوید. البته برای تجربه سفری راحت به امارات، پیشنهاد می‌‌کنیم قبل از سفر حتماً منابع کافی برای آموزش خرید بلیط هواپیما دبی را مطالعه کنید.

باغ معجزه دبی کجاست؟

در منطقه جنوب شرقی دبی، محله‌ای مدرن با جاذبه‌های گردشگری با نام البرشا (Al Barsha South) وجود دارد. در این منطقه تا چشم‌ کار می‌کند، جاهای دیدنی دبی صف کشیده‌اند. یکی از زیباترین این مکان‌ها، باغ معجزه دبی است. درب ورودی این باغ در منطقه شرقی آن قرار گرفته است. پس از رسیدن به فرودگاه دبی، کافیست از راننده درخواست کنید تا شما را به باغ معجزه ببرد.

باغ معجزه دبی چه ویژگی‌های چشمگیری دارد؟

جاذبه های چشمگیر باغ معجزه دبی



باغ معجزه که به آن باغ میراکل (Miracle Garden) نیز گفته می‌شود، یکی از وسیع‌ترین باغ‌های گل دنیا به حساب می‌آید. با نیم‌نگاهی به این باغ متوجه خواهید شد که نام معجزه، برازنده این باغ است. جاذبه‌های باغی که از آن صحبت می‌کنیم، چیزی کمتر از معجزه ندارد. برای اشاره به ویژگی‌های چشمگیر این باغ کافیست به این نکته اشاره کنیم که بیشتر از ۷۲ هزار مترمربع مساحت دارد. در این مساحت وسیع، میلیون‌ها گل رنگارنگ خودنمایی می‌کند. معجزه‌بودن این باغ در کنار جاذبه‌های زیباشناختی، دلایل فنی جالبی نیز دارد.
همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، مدیران گردشگری دبی، بر گرمای سوزان این شهر غلبه کرده‌اند. باغ معجزه نمونه‌ای بارز از این دستاورد به حساب می‌آید. در کنار گلزارهای زیبا، تندیس‌ها و سازه‌های بزرگی پوشیده از گل در گوشه‌و‌کنار باغ معجزه خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید این باغ در کتاب رکوردهای گینس عنوان بهترین گل‌آرایی دنیا را از آن خود کرده.

باغ معجزه دبی چگونه ساخته شد؟

علاقه‌مندان گردشگری در دبی به‌خوبی می‌دانند این شهر زمینه‌‌ای برای تحقق بسیاری از رویاهای بزرگ بشر فراهم کرده است. ماجرای ساخت باغ معجزه دبی از این قرار بود که بازرگانی اردنی با نام عبدالناصر رحال، رویای ساخت بزرگ‌ترین باغ گل‌های دنیا را در سر می‌پروراند. این بازرگان سرشناس رویای خود را با گروه‌های تجاری خواص دبی و دبی لند در میان گذاشت. این گرو‌ه‌های تجاری پشتیبان مالی ایده ساخت باغ معجزه دبی را بر عهده گرفتند. در نتیجه شرکت کشاورزی آکار (Akar)، یکی از معروف‌ترین شرکت‌های کشاورزی بین‌المللی، ‌فاز اول ساخت باغ معجزه را در ۲۰۱۳ آغاز کرد. ۴۰۰ کارگر به‌مدت ۲ ماه با جدیدترین دستگاه‌های کشاورزی و خاک‌برداری، در این باغ مشغول به کار شدند. ماحصل تلاش این کارگران در ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ به بار نشست و باغ معجزه در روز عشاق افتتاح شد.
این باغ پس از بازگشایی به‌سرعت به یکی از جاهای دیدنی دبی تبدیل شد. گردشگران از دور و نزدیک برای گشت‌و‌گذار در باغ معجزه دبی صف می‌کشیدند. در نتیجه پس از گذشت چند ماه، مراحل ساخت فاز دوم آن آغاز شد. این مراحل چیزی حدود ۴ ماه زمان برد. با به‌پایان‌رسیدن فاز دوم عملیات گسترش باغ معجزه، قسمت‌های بسیار دیدنی‌تری به این باغ اضافه شد. ساعت گلی شگفت‌انگیز و باغ پروانه‌ها از جاهایی بود که در فاز دوم افتتاح شد.

باغ معجزه دبی چه بخش‌های دیدنی دارد؟

 جاذبه های چشمگیر باغ معجزه دبی
جاذبه های درون باغ معجزه دبی


باغ معجزه به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد یک روز کامل را به گردشگری در آن اختصاص دهید. با این حال از آنجایی که در سفر دبی وقت تنگ است، پیشنهاد می‌کنیم از بهترین جاهای این باغ دیدن کنید. به همین منظور در ادامه به دیدنی‌ترین بخش‌های باغ معجزه اشاره می‌کنیم.

• ماکت برج خلیفه

حتی اگر تاکنون سفری به دبی نداشته‌اید، باز هم مطمئن هستیم نام برج خلیفه به گوش شما خورده است. این برج در واقع یکی از نمادهای اصلی دبی به حساب می‌آید. به همین دلیل ماکت‌های کوچک‌و‌بزرگی از آن ساخته شده است. یکی از این ماکت‌ها در باغ معجزه قرار دارد. ماکتی که از آن صحبت می‌کنیم همانند نسخه اصلی برج خلیفه، بسیار بلند و تماشایی است. قدوبالای این ماکت باعث می‌شود تا پس از ورود به برج خلیفه، چشمتان به جمال آن روشن شود. انصافاً باید گفت به لحاظ زیبایی ماکت برج خلیفه چیزی کمتر از نسخه اصلی آن ندارد. این ماکت با گل‌های همیشه‌بهار و اطلسی ساخته شده و منظره‌ای تماشایی برای این باغ ایجاد کرده است.

• ماکت برج ایفل

همان‌گونه که می‌دانید برج ایفل در پاریس قرار دارد. این برج به اندازه‌ای تماشایی است که آوازه آن در تمامی کشورهای دنیا پیچیده است. به همین دلیل نیز صدها ماکت کوچک‌و‌بزرگ در کشورهای مختلف از برج ایفل شبیه‌سازی شده است. یکی از این ماکت‌ها در باغ معجزه دبی قرار دارد. سرتاسر این ماکت با گل‌های همیشه‌ بهار و اطلسی پوشیده شده است. این گل‌آرایی نمایی تماشایی و جذاب به ماکت برج ایفل در باغ معجزه داده تا گردشگران از تماشای آن سیر نشوند.

• باغ پروانه دبی

گردشگرانی که روحیه‌ای پروانه‌‌ای دارند و از تماشای این حشره‌های زیبا لذت می‌برند، حیف است که سری به باغ معجزه بزنند و از باغ پروانه دبی دیدن نکنند. این باغ درست است که در باغ معجزه قرار دارد. اما خیال نکنید باغ کوچکی است. باغ پروانه دبی پارک سرپوشیده‌ای بزرگی است که در قلب باغ معجزه جا خوش کرده است. این باغ را ۱۰ گنبد گل‌کاری‌شده پوشش داده است. این باغ به لحاظ تنوع پروانه نیز یکی از متنوع‌ترین باغ‌های پروانه دنیاست. نزدیک به ۱۵ هزار پروانه از ۲۶ گونه متفاوت در این باغ زندگی می‌کنند. به شما قول می‌دهیم حتی پروانه‌دوست‌های حرفه‌ای نیز تاکنون در عمرشان این تعداد پروانه را یک‌جا ندیده‌اند.

• باغ خوراکیِ باغ معجزه دبی

برای اینکه عِیش شما در گردشگری از باغ معجزه تمام شود، حتماً سری به باغ خوراکی بزنید. در این باغ سفره‌ای از بهترین غذاهای دنیا برای گردشگران گسترانده شده است. بیشتر غذاهای باغ خوراکی با میوه‌ها و سبزی‌های خوشمزه درست شد‌ه‌اند. به لطف این شرایط می‌توانید در کنار تماشای یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاهان دنیا، غذایی سالم و اُرگانیک نوش‌جان کنید.

• دهکده معطرِ باغ معجزه دبی

دهکده معطر، منظره‌ای مانند داستان‌های شاه‌و‌پریان دارد. در این دهکده ۱۰ کلبه گل‌آرایی‌شده خودنمایی می‌کند. در کنار این کلبه‌های زیبا، کاخ بزرگی نیز گل‌کاری‌ شده تا دهکده معطر نمایی تماشایی پیدا کند. در گوشه‌و‌کنار این دهکده گل‌های آفتاب‌گردان از گردشگران استقبال می‌کند. جالب است بدانید دهکده معطر در کنار نمای تماشایی که دارد، مکان رشد گیاهان دارویی است.

• ساعت گلی باغ معجزه دبی

 ساعت گلی باغ معجزه دبی



در باغ معجز‌ه، ساعتی با قطر ۱‍۳ متر از گل ساخته شده است. هر کدام از عددهای این ساعت نمایی گل‌مانند دارد. در قسمت بالای این ساعت بزرگ نیز آشیانه‌ای کوچک تعبیه شده است. با نواختن زنگِ ساعت گلی، پرنده‌ای زیبا از داخل این آشیانه بیرون می‌آید تا گذر زمان را به گردشگران خبر بدهد.

• باغ بین‌المللِ باغ معجزه دبی

باغ بین‌الملل به اندازه‌ای تماشایی است که می‌‌توانید یک گردشگری کامل را به آن اختصاص دهید. همان‌گونه که از نام این باغ پیداست، گل‌هایی از سرتاسر دنیا در آن کاشته شده است. به شما قول می‌دهیم بسیاری از این گل‌ها را در عمرتان ندیده باشید.

• حوضچه‌های ماهیِ باغ معجزه دبی

باغ معجزه ۳ حوضچه بسیار بزرگ دارد. در این حوضچه‌ها ماهی‌های رنگارنگ و بازیگوش به شنا و آب‌بازی مشغول هستند. در اطراف حوضچه‌های باغ معجزه دبی نیز گل‌کاری‌های زیبایی خودنمایی می‌کند. اگر به همراه کودکان آمده‌اید و از تماشای ماهی‌های رنگارنگ سیر نمی‌شوید، حتماً سری به باغ معجزه دبی بزنید.

• مکان بازی کودکان در باغ معجزه دبی

در باغ معجزه دبی مکانی برای گردشگرانی که همراه اهل‌و‌عیال راهی دبی شده‌اند و فرزند کوچک دارند تعبیه شده است. در این مکان ساختمان‌های کودکانه‌ای با گل آذین شده است. در کنار ساختمان‌های گل‌کاری شده، بازی‌های هیجان‌انگیز و متنوعی برای فرزندان دلبند شما در این مکان وجود دارد.

• گذرگاه‌های گل‌کاری‌شده در باغ معجزه دبی

 گذرگاه های گل کاریش شده باغ معجزه دبی


در این باغ چندین راهرو طولانی وجود دارد که با گل آذین شده است. راهروهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم جان می‌دهد برای قدم‌زدن. زیباترین راهرو در باغ معجزه دبی، گذرگاه قلبی است. در تمامی مسیر این گذرگاه، قلب‌های بزرگی از گل ساخته شده است. اگر به همراه دلدار خود راهی دبی شده‌اید و می‌خواهید لحظه‌های عاشقانه‌ای را تجربه کنید، گذرگاه قلبی دقیقاً همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید. گذرگاه پروانه نیز دالان تماشایی دیگری است که در تمامی مسیر آن پروانه‌های بزرگی با گل ساخته شده. در نهایت به گذرگاه چتری در باغ معجزه دبی می‌رسید. این گذرگاه با سازه‌های بزرگ چترمانندی پوشیده شده است. تمامی این چترها با گل‌های زیبا آراسته شده تا گردشگران از زیر آن‌ها گذر کنند و از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرند. در این مسیر نیمکت‌هایی نیز برای استراحت گردشگران تعبیه شده است.
باغ معجزه دبی از آن دسته جاهای دیدنی دبی است که گردشگران اهل دل قدر آن را به‌خوبی می‌دانند. همان‌گونه که می‌دانید در ره بال آسمان رسم داریم بهترین اطلاعات گردشگری را از زیباترین جاهای دنیا با همراهان خود به اشتراک بگذاریم. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این باغ با شما مطرح کردیم، گردشگری خاطره‌انگیزی را در این باغ تجربه کنید و عکس‌های فراموش‌نشدنی بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28396
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید