امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بازی مافیا، جرات حقیقت، دبرنا


1401/07/27
کد خبر : 28169
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

بازی مافیا

بازی مافیا یک بازی محبوب و پرطرفدار در بین جوانان و خانواده ها است که این روزها بسیار رواج یافته است. تقابل تیم مافیا در برابر تیم شهروندان آن قدر جدی و مهیج است که بازیکنان تا قبل از پیروزی یکی از این دو گروه آرام نمی گیرند. در مورد تعداد افراد مورد نیاز برای انجام بازی نظرات مختلفی وجود دارد. عده ای می گویند حداقل 10 نفر برای انجام بازی نیاز است، در حالی که عده ای معتقدند که با گروه های کوچک 5 نفره هم می توان بازی را انجام داد.

نحوه شروع بازی

بازی به وسیله یک راوی که لرد یا خدا نیز نامیده می شود هدایت می شود. ابتدا افراد به دو گروه تقسیم می شوند، که معمولا از 13 نفر3 نفر مافیا شده و 10 نفر هم شهروند. در بازی برای هر دو گروه نقش های خاصی وجود دارد،  که با توجه به تعداد نفرات این نقش ها زیاد می شود.
ابتدا نقش ها توسط راوی بین افراد تقسیم شده و بازی در دو بخش شب و روز انجام می شود. در هنگام شب همه بازیکنان چشمان خود را می بندند و تا زمانی که لرد اسامی را صدا نکرده همه در خواب هستند. ابتدا مافیاها بیدار می شوند و هم گروهی های خود را شناسایی می کنند. سپس گروه شهروندی بعد از اعلام بیدار می شوند تا لرد آن ها را بشناسد.
هنگام روز و وقتی تمام نقش ها بیدار شدند، شهروندان باید سعی کنند مافیاها را شناسایی کنند و با رای خود او را بکشند. این چرخه ادامه پیدا می کند و در هر چرخه حداقل یک نفر کشته می شود، تا برنده بازی مشخص شود.

بازی جرات حقیقت

بازی جرات حقیقت یک بازی جذاب گروهی محبوب نوجوانان و حتی بزرگسالان است و در همه فرهنگ ها به شکل های مختلفی انجام می شود. یکی از روش های انجام بازی به این صورت است که بازیکن ها به شکل دایره وار روی زمین می نشینند و 2 ظرف که روی یکی جرات و روی دیگری حقیقت نوشته شده را کنار خود می دهند. داخل ظرف حقیقت سوال هایی نوشته شده که بازیکن باید به درستی جواب دهد و در ظرف جرات هم درخواست هایی است که باید جسارت انجام آن را داشته باشد. نفر اول از ظرف حقیقت یک سوال بیرون می کشد و اگر نخواست آن را جواب دهد داخل ظرف برمی گرداند و سراغ ظرف جرات رفته و هر درخواستی که بیرون بیاید را باید انجام دهد.
روش دوم به این صورت است که بازیکن ها به شکل دایره دور هم می نشینند و یک بطری را در مرکز دایره روی زمین می چرخانند. سر بطری رو به روی هر کس بایستد، آن شخص بین جرات یا حقیقت یک مورد را انتخاب می کند.

چند نمونه از سوالات حقیقت

•    چه کسی توی جمع از همه خوشگل تر است؟
•    تا به حال مواد مخدر مصرف کردی؟
•    تا به حال به پارتنرت خیانت کردی؟
•    بدترین ویژگی کسی که الان کنارت نشسته چیست؟

چند نمونه از درخواست های جرات

•    زنگ در همسایه را بزنید و درخواست یخ کنید.
•    آخرین مسیجی که گرفتید را بلند بخوانید.
•    یک لیوان آب سرد روی سر خود بریزید.
•    یک واقعیت آزار دهنده راجب به خودت بگو.

بازی دبرنا یا دبلنا

بازی دبرنا یک بازی جالب و مفید است که شناخت اعداد و شانس در آن حرف اول را می زند. دبرنا از بازی های قدیمی پرطرفداری است که به صورت گروهی به عنوان یک سرگرمی در بین جمع دوستان و خانواده انجام می شود.

لوازم مورد استفاده در بازی دبرنا

در این بازی 24 عدد کارت و 99 عدد مهره داخل یک کیسه وجود دارد. علاوه بر آن به نخود یا لوبیا نیز نیاز دارید. هر چه قدر تعداد بازیکنان بیشتر باشد هیجان بازی نیز افزایش خواهد یافت. ممکن است با بالا رفتن تعداد بازیکنان هر دو نفر با یک صفحه کارت بازی کند. یا این که چنان چه تعداد بازیکن کم باشد به هر نفر چند کارت تعلق می گیرد. بنابراین هیچ محدودیتی برای بازیکنان این بازی وجود ندارد و تعداد بیشتر بازیکنان، به جذابیت بازی اضافه می کند.

نحوه انجام بازی دبرنا

به طور مثال برای 6 بازیکن به صورت تصادفی 4 کارت داده می شود. روی هر کارت از 1 تا 99 شماره هایی به صورت تصادفی نوشته شده است. در هر دور هر بازیکن به صورت تصادفی سه مهره که روی هر کدام اعدادی از 1 تا 99 نوشته شده، را از داخل کیسه برمی دارد. اگر شماره مهره با عددی که بر روی کارت نوشته شده، یکی باشد باید آن مهره را برداشته و روی عدد قرار دهد. اگر شماره یکی از خانه های کارت هر کدام از بازیکنان برابر باشد، بازیکن باید با گذاشتن یک نخود روی آن عدد آن خانه را پر کند. بازیکنی که بتواند زودتر از بقیه کارت های خود را با مهره پر کند، برنده بازی است.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28169
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید