امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

بازارهای سنتی و مدرن دبی


1401/07/27
کد خبر : 27964
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر
اگر بلیط تهران دبی تهیه کرده‌اید و آماده سفری هیجان‌انگیز هستید، برنامه‌های خود را برای بازدید و خرید از مرکز تجاری مدرن و بازار‌‌های سنتی دبی نیز داشته باشید. دبی بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان را دارد اما هنوز بازار‌های سنتی خود را حفظ کرده است. همین موضوع باعث جذب بسیاری از مسافران به دبی شده و برای همه سلیقه‌ها فرصتی شگفت‌انگیز فراهم کرده است.

در این‌مطلب می‌خواهیم درباره بازار‌های سنتی و مدرن دبی مطالبی را بیان کرده و تعدادی از مراکز مهم را بررسی کنیم. اگر قرار است در آینده‌ای نزدیک به دبی سفر کنید یا دوست دارید درباره بازار‌های مختلف آن اطلاعاتی داشته باشید حتما این‌مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

البته توجه داشته باشید که مراکز خرید دبی بسیار زیاد و متنوع هستند و شما برای آشنایی با همه آن‌ها زمان زیادی باید به مطالعه بپردازید؛ پس ما در این‌مقاله به معرفی خلاصه آن‌ها می‌پردازیم و باقی را به عهده شما قرار می‌دهیم که می‌توانید اطلاعات بیشتر را هنگام بازدید از نزدیک کسب کنید.

بازارچه طلای دبی

یکی از بازارهای دوست‌داشتنی دبی، بازار طلا است. درخشش این‌بازار افراد علاقه‌مند به طلا را به سمت خود جذب می‌کند. حتی اگر نخواهید خرید طلا هم داشته باشید بازدید از حدود 380 فروشگاه درخشان باید قسمتی از سفر شما را به خود اختصاص دهد. طلا‌های دبی ارزان‌تر از ایران عرضه می‌شوند و فرصت خوبی برای خریداران فراهم می‌کند.

توجه داشته باشید طلایی که در دبی تهیه می‌کنید 24 عیار است. اما همان‌طور که گفته شد همه برای خرید به این‌بازار نمی‌روند و تماشای ویترین‌های پر از جواهرات برای بسیاری از مسافران جالب است. باتوجه‌به قیمت هتل دبی یا هزینه‌های دیگر یا دوست داشتید خریدی هم از این‌بازار پر‌نور داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: هتل آوانی دبی چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

بازار پارچه دبی

روبه‌روی بانک کریک دبی و در مرکز قدیمی تجاری شهر، فروشگاه‌های بسیاری مشغول ارائه انواع منسوجات با جنس‌ها و رنگ‌های متنوع هستند. اگر قصد خرید پارچه از دبی را دارید شک نکنید بازار پارچه یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کالای مورد‌نیاز شما خواهد بود.

بازارهای سنتی و مدرن دبی

جالب است بدانید که خیاط‌های ماهری هم در این‌بازار حضور دارند که در چند روز می‌توانند کت‌وشلوار یا لباس دلخواه شما را به شما تحویل دهند. پس اگر دوست دارید پارچه لباسی را خودتان تهیه کرده و متناسب با سایز خودتان دوخته شود در یکی از اولین روز‌های سفر به بازار پارچه دبی بروید و برای خرید و سفارش اقدام کنید. تماشای بازار با سقف چوبی و زیبایی‌های آن نیز جذاب است که توصیه می‌شود حتما سری به آن بزنید. برای دسترسی به بازار پارچه باید به خیابان علی ابن ابی‌طالب در محله بور بروید.

چند مورد دیگر از بازار‌های سنتی دبی

اگر بلیط تهران دبی تهیه کرده‌اید و یکی از برنامه‌های شما در سفر به دبی مراجعه به بازار‌های سنتی آن و خرید از آن‌ها است، حتما برای روز‌های سفر خود برنامه داشته باشید تا بتوانید بازار‌های بیشتری را ببینید. بازارچه عطر در محله بور دیره دبی، بازارچه مدینه برای خرید انواع کالا مانند لباس و اسباب‌بازی تا لوازم دیجیتال و بازار الکرامه از بازار‌های جذاب دبی هستند.

هر‌یک از این‌بازار‌ها ویژگی‌هایی خاص دارند و ممکن است برای افراد مختلف جذابیت متفاوتی داشته باشند. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای گشت‌وگذار هم که شده وقتی را برای بازدید از بازار‌ها بگذارید. اگر دوست دارید وقت زیادی را برای یک بازار یا مرکز خرید خاص اختصاص دهید، بد نیست هنگام بررسی قیمت هتل دبی آدرس آن را در نزدیکی بازار مورد‌نظر انتخاب کنید.

دبی مال

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان دبی مال است. اگر نام برج خلیفه را شنیده‌اید برای یافتن موقعیت دبی مال مشکلی نخواهید داشت. دبی مال مساحت گسترده‌ای را به خود اختصاص داده و با بیش از هزار فروشگاه متنوع، میزبان بسیاری از برند‌های معروف و معتبر دنیا است.

از‌جمله برند‌هایی که در دبی مال حضور دارند می‌توان به نام‌های گوچی، پرادا و ... اشاره کرد. دبی مال علاوه بر فروشگاه‌ها، امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی نیز دارد که جای شکی برای بازدید از آن را برای شما باقی نمی‌گذارد. باغ‌وحش زیر آب و آکواریوم دبی، پیست اسکی، کیدزانیا و تعداد زیادی سالن سینمایی بخشی از تفریحات مجموعه هستند.

بازارهای سنتی و مدرن دبی

اگر دوست داشته باشید غذایی در آن‌جا میل کنید کافی است به یکی از رستوران‌ها یا فروشگاه‌های بین‌المللی غذاخوری مراجعه کنید. برای رزرو هتل نزدیک برج خلیفه یا تهیه بلیط تهران دبی کافی است سری به سایت علی بابا بزنید.

سخن آخر

دبی یکی از شهر‌های معروف دنیا برای خرید و دیدن مراکز خرید متنوع است. اگر برای قیمت هتل دبی جستجو می‌کنید حتما زمانی را نیز برای برنامه بازدید از فروشگاه‌ها و بازار‌های دبی تنظیم کنید. دبی مال، امارات مال MOE و سیتی‌سنتر دیره از بهترین مراکز خرید شهر هستند.

بازار‌های سنتی بسیاری هم همچنان در دبی فعالیت دارند که مسافران بسیاری از آن‌ها استقبال می‌کنند. با هر سلیقه‌ای که باشید برای شما بازار‌ها و مراکز خرید زیبا و چشم‌‌نوازی در دبی وجود دارد که از قدم‌زدن در آن‌ها خسته نخواهید شد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27964
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید