امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

انواع پوستر دیواری: دکور آفیس


1401/07/27
کد خبر : 26906
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

پوستر دیواری یک ابتکار خلاقانه و هوشمندانه در دکوراسیون و طراحی داخلی محسوب می‌شود. در گذشته از دیوارپوش قدیمی برای پوشش دیوار استفاده می‌شد. اما در سال‌های اخیر انواع کاغذ دیواری سه بعدی با ویژگی‌های متنوع به بازار ارائه شد. این نوع دیوارپوش‌های مدرن همگی نتیجه‌ی رشد تکنولوژی هستند. این نوع پوشش تزئینی در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد. با ورود آن به دکوراسیون داخلی شرکت‌ها، تاثیر فراوانی روی جلب مشتری داشته است. از نظر ابعاد، این پوشش با ابعاد مشخص و استانداردی عرضه می‌شود. انتخاب سایز آن نیز با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود. یکی از ویژگی‌های این دیوارپوش، امکان تولید آن به صورت قطعات چندگانه است. در واقع هر قطعه ممکن است دارای طرحی متفاوت باشد. در این نوع پوشش برخلاف کاغذ دیواری که در آن از یک الگوی تکرار شونده استفاده می‌شود، یک طرح کامل با تمامی جزئیات نمایش داده شده است. قیمت پوستر دیواری نیز با توجه به بزرگی و کوچکی طرح تعیین می‌شود. تنوع طرح یکی دیگر از ویژگی‌های آن است. به همین دلیل مخاطب قادر است از بین طرح‌های متنوع، طرح مورد نظر خود را انتخاب و روی دیوار نصب کند.

پوستر دیواری

پوستر دیواری برای پذیرایی

یکی از مکان‌های عمومی در منازل، اتاق پذیرایی است. این اتاق با استفاده از المان و عناصر مختلفی پوشش داده می شود. یکی از این عناصر که تاثیر زیادی بر ظاهر آن دارد، پوستر دیواری است. این پوشش یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد فضایی جذاب و گیرا است. طرح آن نیز باید با تم و ساختار مجموعه هماهنگی داشته باشد. در واقع رنگ، طرح و اندازه‌ی آن می‌تواند روی کیفیت بصری فضا تاثیرگذار باشد. در این اتاق معمولا میز ناهارخوری قرار دارد و مهمانان از این بخش استفاده می‌کنند. دیواری که در بخش کناری میز قرار دارد، می تواند مکان مناسبی برای نصب این پوشش باشد. باید به این نکته توجه شود که طرح مورد نظر باید ساده و با رنگ‌های ملایم باشد. به هیچ عنوان برای فضای پذیرایی نباید از رنگ‌های زننده استفاده کنید. یکی از ویژگی های کاغذ دیواری سه بعدی، همین تنوع در طرح است. بنابراین باید با توجه به چرخه‌ی رنگ و روانشناسی رنگ‌ها، نسبت به خرید پوستر دیواری مد نظر اقدام کنید. معمولا طرحی که برای منازل به کار می‌رود با طرح مکان‌های دیگر تفاوت دارد. بنابراین قبل از خرید حتما به این نکته باید توجه شود. همین نکات می‌تواند به شما در انتخاب یک پوشش تزئینی مناسب کمک کند.

کاغذ دیواری سه بعدی طبیعت

گاهی به اشتباه به پوستر دیواری، کاغذ دیواری سه بعدی گفته می‌شود. طرح‌هایی از طبیعت مانند مناظر طبیعی و طرح و نقش گل و گیاه، همواره به عنوان سوژه‌ی آثار هنری انتخاب شده اند. این گونه طرح‌ها دارای نقوش متنوع هستند. هر بخشی از طبیعت را می‌توان از زوایای مختلف عکاسی یا طراحی کرد. برای انتخاب طرح معمولا از عکس، نقاشی و تصاویر گرافیکی  استفاده می‌شود. طبیعت دارای مناظر مختلفی مانند کوه، آبشار، جنگل، دریا و ... است. هر یک از این عناصر می‌توانند به عنوان سوژه‌ی پوستر دیواری سه بعدی انتخاب شوند. برخی از افراد از انواع پوشش تزئینی دیواری با طرح‌های واقعی استقبال می‌کنند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند که طرح حالت نقاشی و غیر واقعی داشته باشد. امروزه طراحان با استفاده از نرم‌افزار نیز اقدام به طراحی انواع طرح برای چاپ روی کاغذ دیواری سه بعدی می‌کنند. در این شیوه می‌توان هزاران طرح و نقش را در مدت زمان کوتاهی استفاده کرد. یکی از ویژگی‌هی اصلی این نوع طرح‌ها نیز همین تنوع نقوش است. نقوش گیاهی در قالب طرح‌های فانتزی و رویایی نیز روی انواع پوشش تزئینی چاپ می‌شوند. به دلیل عدم تکرار الگو، یکنواختی در طرح‌های این پوشش مشاهده نمی‌شود.

قیمت انواع پوستر دیواری

یکی از نکاتی که در مورد انواع پوشش تزئینی مانند پوستر دیواری وجود دارد، قیمت ارزان آن است. امروزه بیشتر اشیاء و عناصر دکوراتیو در منازل مانند تابلو دیواری و کاغذ دیواری سه بعدی با استفاده از صنعت چاپ در مدت زمان کوتاه‌تری در اختیار مشتری قرار می‌گیرند. در گذشته از آثار اصل و اورجینال استفاده می‌شد. این نوع آثار از نظر قیمت با آثار چاپی تفاوت زیادی داشتند. همچنین مدت زمان ارائه‌ی آن نیز ممکن بود ماه‌ها طول بکشد. در نتیجه در دکوراسیون داخلی مدرن از انواع آثار چاپی استفاده شد. قیمت این پوشش‌ها نیز طبیعتا به دلیل چاپی بودن تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. تکنولوژی موجب شد که مشتری هزینه‌ی کمتری برای تزئین منزل خود صرف کند. در نتیجه بیشتر طراحان و معماران داخلی از این نوع آثار دکوراتیو برای پوشش دیوار استفاده می‌کنند. معمولا برای این پوشش از کاغذ مخصوص و ضد آب استفاده می‌شود. در نتیجه امکان شستشو و تمیز کردن گرد و غبار از روی آن وجود دارد. بنابراین این یک مزیت برای انواع پوشش تزئینی چاپی محسوب می‌شود. در صورتی که این ویژگی را نداشته باشد، طبیعتا قیمت آن با نوع ضد آب و قابل شستشو تفاوت دارد و ارزان‌تر است.

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

یکی از مکان‌های مناسب برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی، پشت تلویزیون است. به دلیل وجود تلویزیون نباید از طرح‌های شلوغ استفاده شود. زیرا با توجه به استانداردهای طراحی دکوراسیون، موجب ایجاد آشفتگی بصری در آن قسمت خواهد شد. قیمت پوستر دیواری پشت تلویزیون با توجه به ابعاد آن مشخص خواهد شد. در واقع هر چقدر ابعاد آن بزرگتر باشد، قیمت آن نیز ممکن است افزایش یابد. در هر صورت این نوع پوشش تزئینی جزو ارزان‌ترین پوشش‌های چاپی موجود در بازار است. کیفیت طرح، نوع طرح و نقش و سایز می‌تواند تا حد زیادی روی قیمت آن موثر باشد. در منازل کوچک به هیچ عنوان نباید از طرح‌های تیره و پر نقش و نگار استفاده شود. شلوغی در معماری مدرن کاملا رد شده است. در این نوع فضاها باید از طرح‌های ساده با رنگ‌های خنثی استفاده کرد. در واقع این نوع طرح‌ها با نوع ساختار و تم این نوع معماری هماهنگی دارند. پشت‌ تلویزیون بهترین مکان برای نصب پوشش‌های تزئینی است. زیرا این فضا کاملا در مقابل دید مخاطب قرار دارید. شما در لحظه‌ی اول این بخش را مشاهده خواهید کرد. همچنین اعضای خانواده نیز زمان زیادی برای تماشای تلویزیون صرف می‌کنند.

پوستر دیواری

پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری سه بعدی، طرح گل است. این طرح در انواع تابلو دیواری و سایر دیوارپوش‌ها نیز به عنوان گزینه‌ی اصلی خرید مشتریان، مطرح است. در واقع فروش پوستر دیواری جدید با طرح‌های متنوع با توجه به سلیقه‌ی مخاطب انجام می‌شود. طرح‌های کلاسیک و مدرن همیشه در همه‌ی ادوار جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده اند. البته باید با توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان از این نوع طرح‌ها استفاده شود. معمولا منازل ایرانی یا با استفاده از سبک مدرن و یا کلاسیک طراحی می‌شوند. استفاده از سایر شیوه‌های دکوراسیون داخلی در ایران بسیار کمتر دیده می‌شود. در نتیجه پرفروش‌ترین نوع پوستر دیواری نیز مربوط به همین دو سبک است. البته نقوشی مانند گل و گیاه نیز به عنوان طرح‌های پرطرفدار شناخته شده اند. این نوع نقوش نیز با سبک‌ها متنوعی مانند فانتزی، مینیمال و ... در بازار موجود هستند. انتخاب نوع طرح می‌تواند تحت شرایط مختلفی باشد. مثلا نوع چیدمان، دکوراسیون، رنگ مبلمان و اندازه و ابعاد اتاق می‌تواند در خرید پوستر دیواری با طرح‌های مختلف تاثیرگذار باشد. در هر روی می‌توان با استفاده از یک طرح خاص فضای منزل را زیباتر کرد. گاهی اوقات بهتر است برای داشتن یک فضای لوکس، شیک و خاص از طرح‌های منحصر به فرد استفاده کنیم.  

https://decor-office.com/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26906
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید