امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

انواع مبلمان ویلایی


1401/07/27
کد خبر : 27760
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 26 نفر

فواید سایبان چتری برای سلامتی

سایه بان ویلایی

سایه بان چتری یکی از مهمترین و پرکاربردترین اکسسوری‌های فضای باز محسوب می‌شود که می‌توان در تمام فصول سال از مزایا و فواید آن استفاده کرد. این سایبان‌ها در طرح، رنگ و سایزهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که می‌توانند برای بسیاری از مکان‌های روباز باز مورد استفاده قرار گیرند. این سایبان‌ها می‌توانند برای باغ‌ها، ویلاها، رستوران‌ها، کافه‌ها و هر مکان باز دیگری مانند بالکن و تراس نیز مناسب باشند و مورد استفاده قرار گیرند.

این سایبان‌های پر کاربرد می‌توانند فضای نشستن شما را در مقابل شرایط و عوامل محیطی مانند باد، باران، برف و صد البته نور خورشید محافظت کنند از این رو می‌توانند فواید زیادی برای بدن داشته باشند که در ادامه به اختصار آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

مقاومت سایبان چتری در برابر نور خورشید

همه‌ی ما می‌توانیم قبول کنیم که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ناسالم است. اگر دوست داشته باشید از تابستان گرم لذت ببرید و بیشترین ساعات خود را در فضای باز بگذرانید، در تمام طول سال نیاز به محافظت در برابر اشعه‌های خورشید دارید. حتی اگر هوا سرد باشد یا ابری، باز هم اشعه‌های نور خورشید می‌توانند برای بدن مضر باشند. برخی از شرکت‌های سازنده‌ی سایبان چتری ادعا می‌کنند که جنس پارچه‌ای که برای سایبان‌های خود استفاده می‌کنند می‌تواند در برابر اشعه‌های مضر نورخورشید مقاوم باشد و مانند ضد آفتاب عمل کند. گفته می‌شود این پارچه‌ها تا 98 درصد می‌توانند در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید بدن و پوست شما را محافظت کنند.

سایبان چتری و نصب آن در محل بازی کودکان

خورشید با تمام زیبایی‌هایش می‌تواند مشکلات زیادی برای بدن به وجود آورد که شایع ترین آنها گرما زدگی است که می‌تواند مشکلی جدی و خطرناک نیز تلقی شود. گرمازدگی در فصل‌های گرم سال به خصوص تابستان و اواخر تیر ماه می‌تواند به اوج خود برسد و ما را کلافه کند. برای بچه‌های کوچکی که در فصل تابستان فارغ از درس و مدرسه به دنبال بازی در فضای بیرون هستند می‌تواند مشکل جدی محسوب شده و ما را نگران کند.

در این حالت چاره‌ای جز استفاده از یک سایبان چتری در محل بازی بچه‌ها وجود ندارد. این سایبان‌های چتری با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب خود می‌توانند برای بچه‌ها جالب و خوشایند نیز باشند و محیط خنکی به دور از تابش مستقیم نور خورشید به وجود آورند. علاوه بر گرما زدگی، سایبان چتری می‌تواند پوست حساس کودکان را در مقابل سوختگی ناشی از نور خورشید محافظت کند.

گرمازدگی و سوختگی پوست در تابستان

گرمازدگی فقط شامل حال کودکان نمی‌شود، همه‌ی انسان‌ها در هر سنی که باشند اگر به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گیرند دچار گرما زدگی و سوختگی پوست خواهند شد. بهترین راه حل برای خلاصی از گرما زدگی در فصل‌های گرم سال در باغ و ویلاها استفاده از سایبان‌های چتری است که در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و حتی می‌توان آن‌ها را در بالکن و تراس خانه‌ی خود نیز قرار داد. این سایبان‌ها با برخورداری از پارچه‌های محافظ در برابر نور خورشید، علاوه بر خنک کردن فضا بدن و پوست ما را در برابر آسیب‌های نور خورشید و سوختگی محافظت خواهند کرد.

آسیب های نور خورشید بر سلامتی بدن

درست است که نور خورشید فواید زیادی برای بدن دارد اما در صورتی که بیش از حد در برابر نور مستقیم آن قرار گیریم نتیجه کاملاً برعکس خواهد شد. نور خورشید با تاثیرات منفی خود به خصوص در فصل گرم تابستان می‌تواند سبب بروز بیماری‌های مختلف پوستی شود که درمان طولانی و زمانبری نیز خواهند داشت. این مشکلات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

خشکی پوست

زمانی که پوست در برابر نور خورشید قرار گیرد به تدریج رطوبت و چربی خود را از دست می‌دهد و به تدریج خشک می‌شود. پوستی که رطوبت کمتری دارد زودتر دچار بیماری‌های مختلف خواهد شد که در نهایت پیری پوست را زودتر از موعد تجربه خواهد کرد. پوست خشک ترک برمی‌دارد و دچار خارش و حساسیت می‌شود و به تدریج می‌تواند در مقابل سایر شرایط آب و هوایی نیز تحریک شده و دچار آسیب شود.

سرطان پوست

زمانی که فردی زیر نور خورشید قرار می‌گیرد و به مدت طولانی بدون محافظ زیر این نور باقی می‌ماند در دراز مدت این نور می‌تواند با اشعه‌های مضر خود روی ساختار DNA  اثر گذاشته و با مرگ سلولی و جهش آن‌ها سبب ایجاد سرطان پوست شود.

پیری پوست

افرادی که مدام زیر نور خورشید هستند زودتر از بقیه دچار پیری پوست می‌شوند. پیری پوست با کاهش میزان رطوبت و چربی زیر پوستی رخ می‌دهد که به مرور زمان با ایجاد لک و چین و چروک، پوست را پیرتر نشان خواهد داد. علاوه بر این قرار گیری زیر نور خورشید می‌تواند منافذ پوست را بازتر کرده و شادابی آن را به طور محسوسی کاهش دهد.

اینها تنها چند مورد مهم از مشکلات و بیماری‌های پوستی هستند که بر اثر قرار گرفتن زیر نور خورشید برای بدن ایجاد می‌شوند. برای جلوگیری از تمام مشکلات ذکر شده استفاده از محافظ‌های لازم در برابر این نور بسیار اهمیت دارد. با آمدن فصل گرما افراد برای فرار از گرمای شهرها به باغ‌ها و ویلاهای خود پناه می‌برند و در فضای باز آن از هوای خنک و سر سبزی محیط اطراف لذت می‌برند. در این حالت استفاده از سایبان چتری برای مبلمان‌های فضای باز می‌تواند روش خوبی برای محافظت از پوست و بدن در برابر بیماری‌های ذکر شده باشد تا افراد بتوانند با خیال راحت از فضای باز لذت ببرند.

سایبان چتری و تاثیر آن بر سلامتی پوست

نور خورشید دیگر مانند گذشته نیست که فواید خوبی برای پوست و بدن داشته باشد و ماندن زیر نور مستقیم آن سبب جذب ویتامین D شود بلکه با از بین رفتن لایه‌ی اوزون دیگر خورشید مثل سابق نه تنها نمی‌تواند مفید باشد بلکه قرار گرفتن زیر نور آن بدون محافظت از پوست و چشم‌ها می‌تواند سبب آسیب رسیدن به بدن شود. اشعه‌های فرابنفش مضر نور خورشید علاوه بر ایجاد سوختگی در فصول گرم سال سبب ایجاد لک و کک و مک، خشکی و پیری پوست می‌شوند. تمام موارد گفته شده به مرور زمان و با افزایش سن نمایان بیشتر خود را نشان می‌دهند و می‌توانند مشکلات جدی مانند سرطان پوست را برای شما ایجاد کنند.

نور لامپ های سایبان های چتری

سایبان‌های چتری تنها برای استفاده در طول روز ساخته نشده‌اند. این سایبان‌ها را می‌توان در شب برای لذت بردن از زیبایی‌های محیط اطراف خود نیز استفاده کرد. هنگام استفاده از سایبان چتری در فضای باز در شب مطمئناً برای داشتن نور کافی نیاز به لامپ و روشنایی خواهید داشت. برخی از سایبان‌های چتری خود مجهز به لامپ‌های مخصوصی هستند که کار شما را برای تامین روشنایی شبانه‌ی سایبان‌های چتری راحت‌تر کرده‌اند. این سایبان‌ها دارای لامپ‌های LED فاقد جیوه و مواد سمی دیگر هستند که نه تنها نمی‌توانند برای بدن مضر باشند بالعکس برای سلامتی بدن مفید نیز هستند. این در حالی است که نور خورشید با تاثیرات منفی خود حتی می‌تواند سبب بروز بیماری‌های جدی در چشم مانند کم بینایی، آب مروارید، سرطان قرنیه و ... نیز شود.

نتیجه گیری

شاید زمانی که در باغ و ویلای خود زیر نور خورشید نشسته‌اید و از گرمای آن لذت می‌برید نتوانید حدس بزنید که چه مشکلات و بیماری‌های در حال به وقوع پیوستن در بدن شماست وگرنه هر چه زودتر یک سایبان چتری برای خود تهیه می‌کردید و علاوه بر خنکی ایجاد شده توسط آن از بیماری‌های پوستی نیز پیشگیری می‌کردید. مطمئن باشید هزینه‌ای که برای خرید یک سایبان چتری می‌پردازید برای درمان حتی کوچکترین بیماری پوستی نیز کافی نخواهد بود از این رو خرید سایبان می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای لذت بردن از زیبایی‌های فصل تابستان باشد.

منبع:واحد تحقیقات فروشگاه سوبیا


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27760
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید