امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

انتخاب استایل مناسب با به کارگیری 8 راهکار کلیدی و ساده


1401/07/27
کد خبر : 27334
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر

 بیلبوردهای خیابانی و صفحات اینستاگرام که مملو از تبلیغات لباس از انواع برندها هستند، حرف خود را می زنند. در میان این هیاهو که توسط طراحان مد ایجاد شده است، مردم به خصوص کسانی که بیشتر به نوع و مدل لباس و استایل خود اهمیت می دهند. قطعا گیج خواهند شد. به یاد داشته باشید که بدون در نظر گرفتن علایق، راحتی لباس و مناسب بودن، صرفاً شیک به نظر رسیدن بیهوده است. این تنها به ناامیدی و سرخوردگی منجر خواهد شد.

قطعا این حق شماست که لباس های زیبایی بپوشید که به شما می آید و در آن احساس راحتی می کنید. هیچ کس مانع از شیک بودن یا به روز بودن شما نمی شود. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. زیرا این امر باعث می شود که شما شیک پوش باشید و مناسب ترین و زیباترین تیپ را داشته باشید. در نتیجه، احساس بهتری نسبت به خود و عملکرد خود دارید و همچنین اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند لباس مناسب خود را پیدا کنید.

8 راه حل ساده برای پیدا کردن سبک مناسب برای شما

در ادامه 8 راهکار فوق العاده موثر برای انتخاب لباس و پوشاک به شما پیشنهاد می کنیم که با کمک آن می توانید به استایلی مناسب دست پیدا کنید.

1- حتما به کمد لباس خود نگاه کنید!

کمد لباس خود را بررسی کنید. تمام لباس ها را بیرون بیاورید و ارزیابی کنید. کدوم رو بیشتر میپوشی؟ چه نوع لباس هایی را کمتر می پوشید؟ و در نهایت، کدام یک را تا به حال نپوشیده اید؟ آیا چیزی در کمد لباس شما وجود دارد که از خرید آن پشیمان شده اید؟ کدام را دوست دارید و دلتان همیشه می خواهد بپوشید؟ همه این سوالات را از خود بپرسید و یکی یکی به آنها پاسخ دهید. پاسخ هایی که می دهید قطعا به شما کمک می کند تا سلیقه شخصی خود را پیدا کنید.


انتخاب لباس و پوشاک

2- به فرم و تیپ اندام خود توجه کنید و لباس های متناسب با اندام خود را انتخاب کنید

راه دیگری که به شما کمک می کند لباس و استایل شخصی خود را پیدا کنید این است که درک خوبی از بدن خود داشته باشید. اگر فرم بدن خود را بشناسید، لباس هایی می پوشید که اندام شما را زیباتر نشان می دهد و بر روی قسمت هایی که می خواهید در مرکز توجه قرار گیرند، تاکید بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر بدن شما گلابی شکل است (کمر باریک و باسن بزرگ)، بهتر است لباس هایی بپوشید که توجه را به سمت بالاتنه جلب کند.
سایر انواع بدن رایج عبارتند از ساعت شنی، مستطیلی و سیبی شکل. در هر مورد باید لباس مناسبی بپوشید که به ظاهر طبیعی و زیبای بدن شما کمک کند. همچنین به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. ما در مجله مد و استایل آفتابکده به خوبی راجع به انتخاب استایل مناسب برای انواع بدن ها صحبت کرده ایم. حتما مطالب آفتابکده را دنبال نمایید.

3- سبک زندگی و خلق و خوی خود را در نظر بگیرید.

مهمترین چیز سبک زندگی شماست. همانطور که شخصیت شما بر استایل و پوشش شما تأثیر می گذارد، برعکس آن نیز امکان پذیر است. هنگام انتخاب یک سبک برای خود، باید بدانید که آیا این سبک با سبک زندگی یا شخصیت شما مطابقت دارد یا خیر. شما باید برای هر موقعیتی سبک مناسب را انتخاب کنید. مثلاً وقتی سر کار می روید، مهمانی، دور هم جمعی دوستانه و غیره.باید بدانید که آیا آن لباس با حوزه کاری، فرهنگ جامعه و شخصیت شما مطابقت دارد یا خیر.

نکته بعدی احساسی است که پس از پوشیدن لباس به شما دست می دهد. مطمئناً خلق و خوی شما در داشتن احساس خوب نسبت به خودتان بسیار مهم است. گاهی اوقات با پوشیدن لباس های ساده و بسیار مناسب حال بسیار خوبی پیدا می کنیم که با پوشیدن لباس های گران قیمت این حال به دست نمی آید. بنابراین باید بدانید در چه لباسی احساس بهتری دارید. زمانی که در انتخاب لباس دچار سردرگمی می شوید این احساس به شما کمک می کند.

4- می توانید از افراد مورد علاقه خود در تیپ و استایل الهام بگیرید.

امروزه با گسترش فناوری هایی مانند اینترنت، مردم به راحتی می توانند وب سایت های مد و لباس، صفحات وب سلبریتی ها، اینستاگرام و فروشگاه های آنلاین لباس را مرور کنند. بارها پیش آمده که از دیدن عزیزمان در لباس به وجد آمده و خوشحال می شویم. این صفحات ما را با ایده های متفاوتی در این زمینه آشنا می کنند و گاهی ما را در تصمیم گیری برای ست مناسب و استایل کمک می کنند. همچنین ممکن است باعث شود چیزهایی را امتحان کنیم که امتحان نکرده ایم اما دوست داریم امتحان کنیم. پس بررسی این صفحات لباس و دنبال کردن تصاویر عزیزانمان در یافتن استایل خود خالی از لطف نیست.

5- به رنگ های مورد علاقه خود و تاثیر ترکیب آنها با یکدیگر توجه کنید.

رنگ ها می توانند تاثیرات مثبت زیادی بر استایل و تیپ شما داشته باشند. باید بدانید چه رنگ هایی را دوست دارید و حس خوبی را به شما منتقل می کند. با رنگ های مکملی که در کنار هم استفاده می شوند آشنا شوید و جلوه لباس ها را چند برابر کنید. همچنین با توجه به فصل و رنگ پوست خود بهترین ترکیب رنگ را برای لباس خود انتخاب کنید. از امتحان لباس های رنگی نترسید و سعی کنید در موقعیت ها و مراسم مختلف از رنگ های مناسب استفاده کنید. هرگز بر اساس سن یا وضعیت خود را به یک رنگ خاص محدود نکنید. رنگ ها راهی برای یافتن سبک شخصی خود هستند.

6- یک دفترچه یادداشت و یک آرشیو از سبک مورد علاقه خود بسازید.

یکی از مواردی که شما را از خرید لباس هایی که مناسب استایل شما نیست باز می دارد، ایجاد آرشیو برای خود است. لباس هایی که به شما انگیزه می دهد را در یک دفتر یادداشت بنویسید. همچنین امروزه همه یک گوشی هوشمند دارند. اگر روزی با پوشیدن لباس احساس خوبی دارید، لباسی را پشت ویترین می پسندید یا صفحات اینستاگرام مد می کنید، از آنها عکس بگیرید و برای خود آرشیو درست کنید. با یادداشت برداری و تهیه آلبوم می توانید سبک مورد نظر خود را بهتر بشناسید و از بسیاری از اشتباهات در هنگام خرید جلوگیری کنید.

7- فقط زمانی مد را دنبال کنید که مناسب استایل شما باشد.

با خودتان صادق باشید، فریب تبلیغات بسیار شیک را نخورید. اگر کمد شما پر از لباس هایی است که به تازگی خریده اید و بر مبنای مد روز انتخاب شده اند، وقت آن است که دست از این کار بکشید. به دنبال مدی باشید که مناسب استایل و روحیه شما باشد. چه لباس هایی به شما احساس شادی و راحتی می دهد؟ شما همیشه متناسب با استایل خود نیستید. پس بهتر است باهوش تر باشیم. هر چیز ارزانی که در حراجی ها پیدا می کنید لزوما برای شما مناسب نیست. هنگام خرید به این موارد توجه کنید.


انتخاب لباس و پوشاک

8- از لوازم جانبی (اکسسوری) مناسب استفاده کنید.

جواهراتی مانند طلا، ساعت، گردنبند، دستبند و…. آنها نقش مهمی در استایل شما دارند. نگاهی بیندازید به کدام دسته از جواهرات بیشتر استفاده می کنید؟ در کدام یک خوشحال تر و بهتر هستید؟ سوالاتی از این دست می تواند در تشخیص نوع لوازم جانبی مورد استفاده شما بسیار مفید باشد که به نوعی می تواند از خریدهای نامناسب نیز جلوگیری کند. در این زمینه می توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید و ترکیب های زیبا و جالبی بسازید، بهتر است از اکسسوری هایی استفاده کنید که مناسب استایل شما باشد. با این کار می توانید مطمئن باشید که منحصر به فرد خواهید بود.
در کنار اکسسوری ها، نوع آرایش چهره شما هم می تواند در ظاهر شیک شما موثر باشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم برای این که در مجالس و مهمانی ها جلب توجه کنید و استایل مناسبی داشته باشید حتما روی آرایش صورت خود نیز کار کنید. در مطالب مجله آرایشی و زیبایی آفتابکده به تفصیل در رابطه با این موضوع صحبت کرده ایم.

در این مطلب سعی کردیم به مواردی اشاره کنیم که به شما در شناخت استایل خاصتان کمک می کند. حتما ما را در مجله اینترنتی آفتابکده دنبال نمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27334
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید