امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

انتخابی درست برای تحصیل در خارج از کشور


1401/07/27
کد خبر : 28241
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

تفاوتی نمی‌کند که هدف شما از مهاجرت تحصیلی صرفا برای ادامه تحصیل است و یا راهی برای دریافت اقامت دائم آن کشور، به هرحال هر قصد و نیتی که داشته باشید پروسه اخد ویزای تحصیلی برای هردو یکسان است. موسسات بیشماری در این زمینه درحال فعالیت هستند و شما را در این مسیر یاری می‌کنند؛ از جمله آنها اپلای فور است.


تحصیل در خارج از کشور

اطلاعات در مورد تحصیل در آمریکا

ایالت متحده آمریکا یکی از مقصدهای اصلی برای مهاجرت در کل دنیا محسوب می‌شود. هر ساله افراد زیادی از کل دنیا تلاش می‌کنند که به آمریکا مهاجرت کنند. از جمله این راه ها، دریافت اقامت تحصیلی آمریکا است. آمریکا به دلیل داشتن دانشگاه هایی با رتبه علمی برتر در دنیا، یکی از کشورهای اصلی دانشجویان برای مهاجرت محسوب می‌شود. همچنین این کشور به دلیل موقعیت اقتصادی بالایی که در جهان دارد می‌تواند یک پرش عظیم در پیشرفت و موفقیت شما محسوب شود.
ایرانیان زیادی نیز هر ساله برای دریافت اقامت تحصیلی آمریکا اقدام می‌کنند. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل وجود تنش هایی میان آمریکا و ایران، پروسه دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان نسبت به سایر کشورها کمی دشوار شده است. اما این بدین معنا نیست که دریافت ویزای تحصیلی به آمریکا برای ایرانیان یک فرایند و غیر ممکن است. با طی فرایند اصولی و قانونی این پروسه همراه با مشاوره و راهنمایی های تیم مهاجرت حرفه‌ای، به راحتی خواهید توانست اقامت تحصیلی آمریکا را دریافت کنید.
ویزای تحصیلی آمریکا در سه نوع F1، M1 و J1 تقسیم می‌شود. هدف از تحصیل، دوره تحصیلی منتخب و رشته تحصیلی موردنظرتان تعیین کننده نوع ویزای دانشجویی برای اقامت تحصیل در آمریکا است.


 تحصیل در خارج از کشور


ویزای M1 برای متقاضیان تحصیل در برخی از رشته های خاص فنی حرفه‌ای کالج و دانشگاه های آمریکا است. برای دریافت این ویزا باید فرم DS-160 تکمیل شود. همچنین در صورت متاهل بودن متقاضی، با دریافت ویزای M2 می‌تواند همسر و فرزند زیر 21 سالشان را همراه خود به آمریکا بیاورد.
F1 معروفترین ویزا تحصیلی آمریکا است. این نوع ویزا اصولا برای دوره های تحصیلی طولانی مدت بیش از ۶ ماه می‌باشد و متقاضیان پس از دریافت I-20 فرم DS-160  را تکمیل نمایند. همچنین دانشجوی خارجی می‌تواند برای همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود نیز درخواست ویزای (F2) دهد.
به ویزای J1، ویزای فرصت مطالعاتی نیز گفته می‌شود و ویژه متقاضیانی است که قصد تحقیق و یا تدریس در دانشگاه های آمریکا را دارند. مدت اعتبار این ویزا با توجه به طول مدت دوره متغییر است. همچنین برای دریافت آن باید فرم DS-160 تکمیل شود. متقاضیان می‌تواند با درخواست ویزای  J2، همسر و فرزند زیر 21 سالشان را نیز به آمریکا ببرد.

بهترین راه اخذ ویزا تحصیلی کانادا

به راحتی می‌توان گفت مهاجرت به کانادا یکی از اولویت های اصلی هر متقاضی مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. دانشگاه‌های کانادا نیز هم از نظر رنک جهانی و هم اعتبار مدرک تحصیلی در رتبه‌های بالای دنیا قرار دارند. به همین دلیل دریافت ویزا تحصیلی کانادا یک نوع جهش عالی در پیشرفت دانشجو محسوب می‌شود. البته به شرطی که محصل نیز از تلاش خود کم نگذارد.
بر اساس گزارشات منتشر شده، کانادا در حال حاضر رتبه چهارم در بین کشورهای پیشرو در عرصه پذیرش دانشجویان بین المللی دارد. دلیل آن نیز کاملا مشخص است؛ چراکه کانادا علاوه بر اینکه دانشگاه هایش از نظر علمی بسیار با کیفیت بوده و در رتبه های برتر دنیا قرار دارند، این کشور از امکانات رفاهی بالایی نیز برخوردار است.


 تحصیل در خارج از کشور


لازم به ذکر است که سیستم آموزشی کانادا به صورت ملی و یکپارچه نیست بلکه هر ایالت به صورت جداگانه در رابطه با مسائل آموزشی و اجرای آنها تصمیم می‌گیرد که مدیریت و اجرای آن بر عهده مقامات دولتی هر ایالت است. البته از نظر آموزش و پرورش تفاوت کمی میان مدارس کانادا وجود دارد.
برای دریافت اقامت تحصیلی کانادا باید شرایط خاصی را داشته باشید. عوامل مختلف و مهمی وجود دارند که در دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا تاثیر گذار هستند. از جمله مهم ترین فاکتورها برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا میتوان به سن، نمره مدرک زبان و تمکن مالی مناسب اشاره کرد. تمکن مالی حداقل باید در برگیرنده هزینه یکسال تحصیل و زندگی در کانادا باشد.
همچنین دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند می‌توانند در کنار تحصیل بصورت پاره وقت کار کنند. مدت زمان کار کردن در حین تحصیل باید حداکثر 20 ساعت در طول هفته باشد. از این طریق دانشجو می‌تواند بخشی از هزینه های دانشجویی خود را پوشش دهد.

مدرک زبان معتبر برای دانشگاه

در هر جای دنیا که قصد داشته باشید به ادامه تحصیل بپردازید، چه آمریکا و چه کانادا، باید مدرک زبان معتبر مورد تایید دانشگاه موردنظر داشته باشید. از جمله مدارک معتبر زبان در دنیا می‌توان به آیلتس، تافل و دولینگو اشاره کرد. پرداخت امتحان دولینگو از طریق سایت اپلای فور امکان پذیر است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه، سفارش خود را بابت پرداخت آزمون دولینگو ثبت نمایید.


 تحصیل در خارج از کشور


این آزمون مورد تایید یش تر از 500 موسسه علمی دانشگاهی در سرتاسر دنیا است و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. به طوری که شما میتوانید در هرمکان و زمانی که قرار دارید با حداقل هزینه ممکن، آزمون بدهید و مدرک زبان انگلیسی دولینگو را دریافت کنید. آزمون دولینگو حدود یک الی دو ساعت زمان می‌برد و مراحل ثبت نام آن بسیار کوتاه است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28241
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید