امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

اقامت و تحصیل رایگان در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی


1401/07/27
کد خبر : 28561
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

این روزها موضوع مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور در میان متقاضیان ایرانی بسیار پر تب و تاب است. بسیاری از متقاضیان ایرانی از روش مراجعه به سایت دانشگاه های آلمان و یا سفارت آلمان شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را بررسی می کنند. که این روش با ریسک بسیاری همراه است و احتمال ریجکتی بسیار بالایی دارد.

اقامت و تحصیل رایگان در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

اما اگر به دنبال روش درست و تضمین اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید، باید به موسسه های مهاجرتی مورد تایید و معتبر مراجعه کنید.

از موسسه های مهاجرتی بسیار معتبر در حوزه اقامت و تحصیل رایگان در آلمان با تجربه طولانی در این کار موسسه مهاجرتی اصطهباناتی را می توان نام برد. مشاوران و کارشناسان این موسسه با آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی راهنمایی های سودمندی را ارائه می دهند و تا مرحله آخر تحصیل در آلمان در کنار متقاضیان خواهند بود.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان چیست؟

کشور آلمان از گذشته های دور با دریافت سالانه 1000 یورو از متقاضیان به عنوان شهریه روند ثبت نام در دانشگاه ها را شروع می کرد. اما این قانون از سال 2014 حذف شد و شرایط تحصیل رایگان برای متقاضیان داخلی و حتی متقاضیان بین المللی فراهم شد. گرچه قانون تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی و با دارا بودن مدرک زبان آلمانی امکان پذیر است.

در واقع کشور آلمان با جذب نخبگان و متقاضیان مستعد و ارائه تحصیل رایگان و اشتغال و کار در این کشور سیاست های مبتنی بر رونق اقتصادی با استفاده از افراد متخصص و حرفه ای را عملی کرده است.

از مهم ترین شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان تسلط به زبان آلمانی و دارا بودن مدرک زبان آلمانی است.

آیا امکان تحصیل رایگان در آلمان برای متقاضیان ایرانی وجود دارد؟

قانون تحصیل رایگان و بدون پرداخت هزینه های گزاف در دانشگاه های آلمان برای همه متقاضیان از کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی و همه شهروندان آلمانی امکان پذیر است. در واقع همه برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان مشمول قانون تحصیل رایگان می باشند. اما اگر متقاضیان از شهروندان کشورهای غیر-اتحادیه اروپا باشند، مانند متقاضیان ایرانی باید قبل از اقدام برای تحصیل رایگان مجوز اقامت تحصیلی در آلمان را دریافت کنند.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در آلمان

متقاضیان ایرانی برای تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک دیپلم متوسطه 13 ساله باشند. در واقع مدرک دیپلم مورد تایید آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک 13 ساله می باشد که این شرط، کار را برای متقاضیان ایرانی کمی دشوار می کند.

اما نگران نباشید! چرا که مشاوران موسسه مهاجرتی شرایط شرکت در یک دوره فاندیشن یا آمادگی تحصیلی را قبل از ورود به دانشگاه برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند. شرکت در این دوره های فاندیشن و کسب نمره لازم معادل کسب مدرک دیپلم 13 ساله آلمان است.

از دیگر مدارک لازم برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی آلمان دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و B2 می باشد. تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان فقط با دارا بودن مدرک زبان آلمانی و تسلط به این زبان امکان پذیر است.

از پرتقاضاترین رشته های مقطع کارشناسی آلمان می توان رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی، رشته های علوم انسانی و اجتماعی و هنر را نام برد.

مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

از مهم ترین شرایط مهاجرت به آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد البته به طور رایگان و با هزینه ای بسیار اندک، دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر و دولتی ایران است. اگر متقاضی ایرانی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های غیر-دولتی ایران دریافت کرده باشد، باید قبل از شروع تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دوره فاندیشن یا آمادگی تحصیلی شرکت کند.

تحصیل رایگان و با پرداخت هزینه اندک 200 یورو در ابتدای هر ترم برای مقطع کارشناسی ارشد آلمان امکان پذیر است. علاوه بر این متقاضیان می توانند از بورسیه ها و فول فاندهای فراوان در این مقطع تحصیلی برخوردار شوند.

مهم ترین مدرک لازم برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد آلمان مدرک کارشناسی معتبر و مدرک زبان آلمانی می باشد.

تحصیل رایگان در مقطع دکترا در آلمان

متقاضیان ایرانی برای تحصیل رایگان در مقطع دکترا آلمان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر باشند. روند اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا آلمان از طریق یافتن سوپروایزر علمی یا استاد راهنما در دانشگاه های آلمان شروع می شود. متقاضی باید مدارک و رزومه علمی تحصیلی خود را برای سوپروایزر علمی ارسال کند تا در صورت تایید پذیرش تحصیلی را دریافت کند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های آلمان

دانشگاه های آلمان علاوه بر فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان از طریق حذف شهریه تحصیلی بورسیه های فراوانی را به متقاضیان واجد شرایط اعطا می کنند. بسیاری از بورسیه ها و اسکالرشیپ ها و فول فاندهای آلمان مختص متقاضیان واجد شرایط از لحاظ شایستگی های علمی تحصیلی است. در حالی که برای متقاضیان دارای مشکلات مالی نیز بورسیه ها و فول فاندهای فراوانی وجود دارد.

دولت آلمان به متقاضیان بین المللی با مشکلات مالی و تمکن مالی ناکافی بورسیه های تحصیلی برای مدت 4 تا 5 سال اعطا می کند. میزان این بورسیه ها ماهانه تا حدود 650 یورو می باشد.

گرچه به دلیل رایگان بودن تحصیل در دانشگاه های آلمان بسیاری از متقاضیان برای اخذ بورسیه های تحصیلی اقدام نمی کنند، اما با بهره مندی از این بورسیه ها می توان تا حدود 90% هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را تامین کرد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان با دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه 13 ساله و مدرک زبان آلمانی امکان پذیر است. متقاضیان برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان باید دارای رزومه علمی تحصیلی قوی و نمره زبان آلمانی در سطح بالا باشند. زیرا شرایط پذیرش در این دو رشته خاص در دانشگاه های آلمان بسیار رقابتی است. متقاضیان ایرانی قبل از ورود به دانشگاه های پزشکی آلمان باید در دوره فاندیشن و پیش-پزشکی کالج های پزشکی آلمان شرکت کنند تا آمادگی های تحصیلی لازم را کسب کنند. 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

شرایط اقامت در آلمان از طریق مهاجرت تحصیلی

فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود مجاز به اقامت موقت در این کشور برای مدت 18 ماه می باشند. در واقع مهلت 18 ماهه فرصت جستجوی کار برای یافتن کار در حوزه رشته تحصیلی فارغ التحصیلان در آلمان است. اگر فارغ التحصیلان در این مدت موفق به یافتن کار مورد نظر و عقد قرارداد با کارفرمای آلمانی شوند، می توانند اقامت کاری آلمان را با دریافت ویزای کار اخذ کنند. پس از 5 سال کار و اشتغال و پرداخت بیمه و مالیات امکان دریافت مجوز اقامت دائم آلمان وجود دارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28561
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید