امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

افزایش نرخ تبدیل سایت تنها راه انفجار فروش سایت در آکادمی مهدی عراقی


1401/07/27
کد خبر : 27095
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 22 نفر

بهینه سازی یا افزایش نرخ تبدیل سایت چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرآیند افزایش درصد تبدیل از یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه است. CRO معمولا فرایندی است که شما با طی کردن آن و پیاده سازی مراحل بر روی وب سایت فروشگاهی یا خدماتی خود میتوانید حال و حس کاربر را در سایت خود بهتر کنید و درصد اینکه یک بازدید کننده به یک کاربر وفادار تبدیل شود را افزایش دهید.


 افزایش فروش سایت

چرا بهینه سازی نرخ تبدیل مهم است؟

افزایش نرخ تبدیل همییشه یک امر حیاتی و بسیار مهم در بیزینس های اینترنتی بوده و هست اما این موضوع توسط صاحبین کسب و کار اینترنتی نادیده گرفته میشود و بخاطر همین موضوع هزینه تبلغات بسیاراز دست می‌رود و شما با بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایتتان میتوانید در کمپین های بازاریابی یا کمپین های تبلیغاتی بازگشت سرمایه بسیار عالی را تجربه کنید..

افزایش نرخ تبدیل یا CRO  یک استراتژی عالی برای اینکه شما بتوانید مشتریان بیشتری بدست آورید و فروشتان را افزایش دهید است.

از کجا می‌شود فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل سایت را یاد گرفت؟

در اولین گام شما میتوانید از مقالات آموزشی و کاملا رایگان آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی استفاده کنید تا وب سایت خود را به نتیجه و یا مسیر درست هدایت کنید.

تصور کنید شما روزانه 10 بازدید کننده وارد وب سایت شما می‌شود و در بهترین حالت این 10 نفر اقدام مد نظر شما را انجام می‌دهند مثلا از فروشگاه شما خرید میکنند یا یک فرمی را به خواسته شما پر می‌کنند اینجا نرخ تبدیل سایت شما 100% سایت که البته در حالت عادی چنین چیزی غیر ممکن است و این تنها یک مثال بود.

با چه هدفی و چرا باید نرخ تبدیل سایت را بهینه کنیم؟

قبل شروع هر کاری لطفا هدف نهایی از اجرا و پیاده سازی آن کار را مشخص کنید و زمان و انرژی بیهوده ای را تلف نکنید.
اهداف خود را شفاف کنید مثلا : من میخوام فروشم را در سایت زیاد کنم!
خوب من روزانه ترافیک بالایی را از سمت موتور جستجو گوگل جذب میکنم چون فرایند سئو و بهینه سازی سایت را به خوبی بر روی سایتم پیاده کرده ام اما فروش کمی دارم باید چیکار کنم؟
باید خود را جای مشتری بگذاریم و عناصر و المان های سایت را طوری بچینیم تا مورد تایید و رضایت کاربر باشد فراموش نکنید شاید طراحی سایت فعلی شما مورد رضایت خودتان نیز باشد آیا این را تضمین می‌کنید که کاربر هم اینگونه فکر می‌کند؟

دقیقا خیلی مواقع اینگونه است صرف نظر از اینکه کاربر چه نیاز دارد و با چه چیزی حالش در وب سایت ما خوب می‌شود عمل میکنیم.


 افزایش فروش سایت

چه زمانی CRO برای کسب و کار شما مناسب است؟


 CROبرای هر تجارت آنلاین مهم است. دلیلش این است که، مهم نیست که شرکت شما چقدر کوچک  یا بزرگ باشد، شما می خواهید بازدیدکنندگان وب سایت خود را به سرنخ ها، مشتریان و حامیان برند واجد شرایط تبدیل کنید  و می خواهید این کار را به مؤثرترین و قابل اعتمادترین راه انجام دهید.

با بهینه سازی نرخ تبدیل، از ترافیک وب سایت موجود خود بهره بیشتری خواهید برد و در عین حال مطمئن شوید که سرنخ های واجد شرایط را هدف قرار می دهید.

آیا نرخ تبدیل ارتباط مستقیم با افزایش فروش سایت دارد؟

قطعا تاثیر بسیار زیادی را خواهد گذاشت در بحث افزایش فروش وب سایت و همینطور افزایش نرخ بازگشت سرمایه زیرا شما سایت یا اپلیکیشن را آنطور که کاربر می‌پسندد طراحی و پیاده سازی کرده اید و اینکه بازدید کننده تبدیل به یک مشتری شود پس از انجام مراحل CRO  یک امر کاملا طبیعی و ممکن است شما از منابع زیادی میتوانید برای یادگیری نکات افزایش نرخ تبدیل سایت یاد بگیرید نظر : مدیروب ، یکتانت ، نوین و همچنین بلاگ آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27095
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید