امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

افزایش باتری های تقلبی و بی کیفیت گوشی های سامسونگ در بازار ایران


1401/07/27
کد خبر : 27911
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

متأسفانه با افزایش تقلب در بازار ایران تشخیص جنس اصل از تقلبی، دغدغه بسیاری از افراد شده است. این روزها گوشی همراه یکی از الزامی‌ترین تکنولوژی‌های همراه است. شما امکان ندارد امروزه این گوشی‌ها را دست فردی  نبینید. متأسفانه امروزه به دلیل تحریم‌ها، کشور ایران از باقی کشورها عقب‌تر افتاده است و به همین دلیل پیدا کردن اجناس اصل کار اصلاً راحتی نخواهد بود.
همان‌طور که به این نکته اشاره کردیم امروزه به سختی می‌توان یک باتری تقلبی را از اصل تشحیص دهیم. در مقاله می‌خواهیم نکات لازم درباره باتری تقلبی سامسونگ به شما شرح دهیم. ما می‌توانید با کمک روش‌های گفته شده به راحتی یک باتری تقلبی از اصل را تشخیص دهید و از خرید خود مطمئن شوید.

خرید باتری اصل سامسونگ از تقلبی

همه ما زمانی که از گوشی استفاده می‌کنیم، در واقع از نیروی باتری برای کار انجام دادن استفاده می‌کنید. شما می‌توانید با نگهداری مناسب از باتری باعث افزایش طول عمر آن شوید و زمان تعمیر یا تعویض آن را به تأخیر بیندازید. توجه داشته باشید که اگر باتری اورجینال گوشی شما دچار مشکل و خالی کردن شارژ شد حال باید به سراغ خرید یک باتری اصل و مناسب بگردید. در این زمان حتماً اولین سؤال که برایتان پیش می‌آید این است که چه باتری باید خریداری کنم؟
قبل از خرید و پرداختن به نکات اصلی اولین پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که به سراغ فروشگاه مناسبی رفته و بهترین نوع باتری با ضمانت خود را خریداری کنید. باتری‌های تقلبی یا فاقد ضمانت هستند یا اینکه برای یک تا 3 ماه ضمانت دارند که این اصلاً درست نیست یک باتری مناسب و اصل باید 6 ماه تا یک سال ضمانت داشته باشد. برای خرید باتری اصل سامسونگ می‌توانید به  www.mobotamir.com مراجعه کنید.

تشخیص باتری اصل از تقلبی

شما باید با بررسی موارد روی باتری بتوانید از اصل و تقلبی بودن آن، آگاه شوید. البته برخی از باتری‌ها انقدر به صورت ریزکاری و دقیق ساخته شده‌اند که حتی تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن توسط یک فرد حرفه‌ای به سختی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید برای تشخیص باتری اصل از تقلبی از روش‌های زیر استفاده کنید؛ که در این مقاله به توضیح مختصر برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
•    بررسی محل اتصال باتری
•    بررسی بدنه باتری
•    نوشته‌های روی باتری
•    برچسب دور باتری
•    لبه‌های باتری
•    بررسی تاریخ
•    بررسی بسته بندی
•    قیمت باتری
•    گارانتی

بررسی بسته بندی باتری

از روش‌های مهم بررسی بسته بندی باتری است. معمولاً افراد کلاهبردار در تلاش هستند تا بسته بندی‌های مشابه به جعبه اصل را استفاده کنند در صورتی که این کار هم هزینه بر و هم بسیار سخت است. در نتیجه شما با بررسی بسته بندی باتری می‌توانید به تقلبی و اصل بودن آن پی ببرید. معمولاً بسته‌بندی‌های اورجینال دارای لوگو معتبر و بسیار با کیفیت است شما می‌توانید قبل از خرید ظاهر بسته بندی را از اینترنت دانلود کرده و با خیال راحت آن را بررسی کنید.
باتری‌های بی‌کیفیت برایشان نمی‌ارزد تا از بسته بندی‌های با کیفیت استفاده کنند چون در این صورت باید هزینه بالاتری پرداخت کنند. البته در برخی مواقع به دلیل تولید انبوه باتری تقلبی این جعبه‌ها با کیفیت‌تر تولید می‌شوند.

تاریخ تولید باتری

البته این پارامتر زیاد دقیق نبوده و مشکلات خاص خودش را دارد چون معمولاً افراد کلاه‌بردار این تاریخ را دستکاری و به روز می‌کنند. اما همان‌طور که می‌دانید باتری‌های لیتیومی دارای تاریخ انقضا هستند و اگر از تاریخ خود بگذرند حتی امکان صدمه زدن به قطعات دیگر گوشی را نیز دارند. تاریخ روی باتری هر تاریخی باشد؛ عیبی نداشته ولی اگر این تاریخ با روی بسته بندی یکسان نباشد، از خرید این باتری خودداری کنید.


 خرید باتری اصل سامسونگ

برچسب دور باتری

معمولاً هنگامی که از فروشندگان سؤال می‌کنیم که چرا این برچسب نصفش پاره شده یا خراب شده به شما می‌گویند به دلیل جابه جایی بار، اصلاً نباید فریب این افراد را بخورید. دور باتری‌های لیتیومی یک برچسب وجود دارد که تمامی اطلاعات لازم از قبیل تاریخ تولید، ظرفیت، لوگو و غیره وجود دارند و شما با بررسی این برچسب می‌توانید به اصل بودن باتری پی ببرید.
این برچسب باید بدون هیچ خرابی و درزی بر روی باتری قرار داشته باشد و اگر باتری دارای شکاف بود یا برچسب به درستی روی آن نصب نشده بود باید بدانید که این باتری تقلبی بوده و به موبایل شما آسیب وارد می‌کند.

نوشته‌های موجود روی باتری

نوشته‌های روی باتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و معمولاً اطلاعات دقیقی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. یک نکته بسیار مهم این است که بهتر است باتری اورجینال گوشی سامسونگ خود را همراه داشته باشید تا بتوانید نوشته‌های هر دور را با یکدیگر بررسی کنید. دقت داشته باشید که نوشته‌ها باید خوانا و بسیار پر رنگ باشند در صورت مشاهده کردن خط خوردگی و خرابی مطمئن باشید که این جنس تقلبی بوده است.

قیمت باتری

یک نکته دیگر که به آن اشاره کردیم این است که باید این باتری‌ها قیمت مناسب داشته باشد و اگر قیمت آن ارزان یا بسیار گرانتر بود از خرید آن اجتناب کنید. معمولاً باتری‌های اصل به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت قیمت بیشتری نسبت به باتری‌های تقلبی داشته و شما نباید از ارزان بودن جنسی که خریداری کردید؛ خوشحال شوید.


 خرید باتری اصل سامسونگ

بررسی بدنه باتری

با بررسی بدنه به راحتی‌می‌توانید تقلبی بودن آن را تشخیص دهید، چون معمولاً باتری‌های تقلبی دارای ناهمواری‌های در سطح خود هستند که با لمس کردن باتری می‌توانید به آن پی ببرید. مواد بی‌کیفیت باتری‌های تقلبی بعد از مدتی باد کرده و سپس ترکیده می‌شود. معمولاً باتری‌های تقلبی تقارن نداشته و از این نظر نیز می‌توانید به تقلبی بودن آن پی ببرید.

کلام آخر

در این مقاله به افزایش باتری های تقلبی و بی کیفیت گوشی های سامسونگ پرداختیم. البته تمامی این نکات برای همه برندها از قبیل هوآوی، اپل، شیائومی، بلک بری و غیره صدق می‌کنند. خرید باتری اصل از نکات بسیار مهم است چون شما برای گوشی هوشمند خود هزینه کردید و در صورت خرید باتری فیک و تقلبی، گوشی شما در مدت طولانی صدمه می‌بیند و حتی امکان دارد در حرارت بالا باعث آتش سوزی نیز شود.
شما می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین باتری‌های را از سایت www.mobotamir.com با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب و عالی خریداری کنید . در صورت نیاز حتی می‌توانید با کارشناسان فروش سایت تماس حاصل کرده یا به صورت آنلاین مشورت کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27911
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید