امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

اصطلاحات رایج در اینستاگرام


1401/07/27
کد خبر : 26038
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

امروزه یکی از شبکه های اجتماعی که اکثر افراد چه بزرگ و چه کوچک با آن سرو کله می زنند و خود را با آن برنامه سرگرم می کنند اینستاگرام یا اینستاگرَم (Instagram) است. البته درست استفاده کردن از این اپلیکیشن کارایی ها و مزیت های خود را دارد؛ ولی اگر فقط به عنوان سرگرمی آن را استفاده کنیم و وقت خود را با آن بگذرانیم زیاد جالب نیست پس بهتر است بهینه استفاده کنیم. همانطور که می دانید در این اپلیکیشن شما می توانید لحظات خود (با عکس یا فیلم) را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و با هم به صورت متنی یا تماس تصویری ارتباط برقرار کنید. با بروزرسانی این برنامه می توانید به کارایی هایی که اضافه می شود دسترسی داشته باشید.
در ادامه با ما همراه باشید تا معنا و مفهوم اصطلاحات اینستاگرام را بهتر بدانید.

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

اصطلاحاتی که باید در اینستاگرام بدانید

فید (feed): وقتی اینستاگرام خود را باز می کنید با این صفحه مواجه می شوید در این صفحه می توانید پست و استوری های صفحاتی را که فالو کرده اید را ببینید به این صفحه هوم (Home) نیز گفته می شود.
فالو(follow): فالو در لغت به معنای دنبال کردن می باشد. در واقع شما وارد صفحه ی شخصی شده اید و پست های او برای شما جذابیت دارد و می توانید با فالو کردن پست های او را ببینید البته دیدن پس ها زمانی امکان پذیر است که صفحه ی آن فرد باز باشد اگر صفحه ی فرد قفل باشد شما باید به او درخواست بدهید یا او را فالو کنید اگر شخص مقابل درخواست شما را پذیرفت شما می توانید به پست های او دسترسی داشته باشید.
فالویینگ (following): در اینستاگرام اگر شما شخصی را فالو کنید به اصطلاح به آن فالویینگ می گویند.
فالور (follower): اگر کسی شما را در اینستاگرام دنبال (فالو) کند به آن فالور می گویند که تعداد آن در صفحه ی شما مشخص می شود که چند نفر شما را دنبال می کنند. در واقع می توان گفت تعداد دنبال کنندگان یک صفحه را فالور می گویند.

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

بیو (bio): افراد برای معرفی خودشان به دیگران توضیحاتی در قسمت اصلی پیجشان قرار می دهند.
پست (post): مطالبی که توسط صاحب پیج انتشار داده می شود. این مطالب می تواند عکس، فیلم و متن باشد.
کپشن (caption): پس از این که عکس یا فیلمی برای پست انتخاب کردید می توانید عنوانی بی ربط یا مربوط به پست خود انتخاب کنید و انتشار دهید.
لایک (like): اگر شما پستی را در اینستاگرام مشاهده کردید و مورد پسند شما بود می توانید آن را لایک کنید و این لایک نشان دهنده این است که شما به آن پست علاقه داشتید.
کامنت (comment): به معنای اظهار نظر کردن است. اگر کامنت پستی باز باشد شما می توانید نظر خود را در مورد آن پست بگویید.
دایرکت (Direct): برای اینکه بتوانید در اینستاگرام برای شخصی پیام بفرستید باید از طریق دایرکت به او پیام دهید.
اکسپلور (Explore): به معنای جستجو کردن می باشد. در نوار پایین به شکل ذربین است که می توانید صفحات و افرادی را که بدنبال آن ها هستید را جستجو کنید. در این صفحه با توجه به علایق شما و صفحاتی که دنبال کردید پست های صفحات دیگر دیده می شود.  
استوری (story): شما می توانید عکس یا نوشته مد نظر خود را توسط استوری به مدت 24 ساعت برای کاربران خود به نمایش بگذارید.
هایلایت کردن (Highlight): می توانید با این قابلیت استوری های خود را بیشتر از 24 ساعت ذخیره کنید و باید آن را هایلایت کنید.
لایو (live): در اینستاگرام می توانید به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی ویدئو بگیرید و یا فیلم برداری کنید. بینندگان لایو می توانند کامنت بگذارند. لایو نیز مانند استوری 24 ساعت قابل دیدن است. در صورت تمایل می توانید در قسمت هایلایت ها لایو خود را ذخیره کنید.
ریکوئست (Request): به معنای درخواست دادن است. ریکوئست برای صفحاتی ست که پرایوت می باشد. برای ریکوئست دادن باید وارد صفحه مورد نظر شده و روی follow کلیک کنید تا عنوان کلمه به requested تغییر پیدا کند.
کانفریم کردن (Confirm): اگر صفحه شما پرایوت باشد، دوست یا افرادی به شما ریکوئست می دهند اگر شما بخواهید که آن ها بتوانند محتوا صفحه شما را ببینند باید گزینه Confirm را تایید کنید در غیر اینصورت دکمه delete را بزنید.
صفحه پرایوت (private): صفحاتی که برای دیدن محتوا آن باید درخواست (Request) بدهید. اگر صاحب پیج درخواست شما را قبول کرد شما می توانید به پیج دسترسی داشته باشید.
صفحات پابلیک (Public): صفحاتی هستند که برای مشاهده آن نیازی به ریکوئست و تایید صاحب پیج نیست.
بلاک (Block): اگر بخواهید فردی به پیج شما دسترسی نداشته باشد و یا حتی نتواند شما را در قسمت اکسپلور سرچ کند می توانید آن شخص را بلاک کنید.
ریپورت کردن (Report): ریپورت به معنای گزارش می باشد. اگر فردی در اینستاگرام برای شما مزاحمت ایجاد کرد می توانید صفحه او را گزارش کنید. اینستاگرام نیز با دریافت گزارش صفحه را چک کرده اگر گزارش های زیادی دریافت کرده باشد آن صفحه را می بندد.

قابلیت های حیرت انگیز استوری

در این قسمت می خواهیم به چند نمونه از قابلیت های استوری اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

زوم کردن با یک انگشت در ویدیو

برای اینکه راحت بتوانید استوری بگیرید می توانید با یک انگشت زوم کنید. برای این کار باید انگشتتان را به سمت بالا یا پایین ببرید تا تصویر مورد نظر کوچک یا بزرگ شود.

دسترسی به طیف گسترده رنگ ها

برای رنگ کردن عکس یا نوشته در استوری شما به 27 رنگ به صورت پیشفرض دسترسی دارید برای اینکه بتوانید به رنگ های بیشتری دسترسی داشته باشید باید دستتان را روی یکی از رنگ ها نگه دارید بعد از آن رنگ های بیشتری برایتان ظاهر می شود.

دسترسی به لینک مورد نظر

اگر فالورهای شما بالای 10k باشد و سایتی برای کار خود داشته باشید می توانید لینک سایت خود را در استوری قرار دهید تا مخاطب راحتتر به سایت شما دسترسی داشته باشد. مثلا سایت رنتی جا در مواقعی که اجاره ویلاها از تخفیف های خوبی برخوردار باشند در اینستاگرام استوری مربوط به صفحه ی مورد نظر، مثلا به صفحه اجاره ویلا در کردان  متصل می کند و شما با دیدن استوری و کشیدن صفحه به سمت بالا به صفحه ای که سایت رنتی جا مشخص کرده وصل می شوید.

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26038
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید