امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

استاندارد ul در درب ضد حریق به چه معناست؟


1401/07/27
کد خبر : 26654
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

حتماً برای شما بارها پیش آمده که در هنگام خرید هر نوع کالایی دنبال کیفیت و اصل بودن آن می‌گردید و فاکتورهای مهم اورجینال بودن کالا را مورد بررسی قرار می‌دهید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضا و مایحتاج مردم فاکتورهای مهم و ضروری در تولید و ساخت انواع درب‌ها از جمله درب‌های ساختمانی مد نظر گرفته می‌شود. این فاکتورها غالباً توسط یک سری استانداردهای معتبر، مورد آزمایش و تأیید قرار می‌گیرد. استاندار UL یکی از استانداردهای آمریکایی معروف، سطح بالا و معتبر جهانی است که به هدف بررسی میزان ایمنی و استاندارد بودن تمامی قطعات و اجزای تشکیل دهنده درب ضد حریق کاربرد دارد.

درب‌های ضد حریق پس از تولید و قبل از عرضه به بازار توسط تولید کنندگان در آزمایشگاه های معتبر آتش نشانی بر طبق استاندارد UL مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا از کیفیت و استاندارد بودن درب ضد حریق در هنگام آتش سوزی اطمینان حاصل کنند. با تأیید سازمان آتش نشانی، برای این درب‌ها جهت عرضه به بازار مجوز صادر می‌شود و در غیر این صورت استفاده از آنها خطرآفرین است زیرا علاوه بر این که در هنگام آتش سوزی عملکرد درستی ندارند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را نیز به همراه خواهند داشت. در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد مشخصات فنی درب ضد حریق و انواع این درب‌ها و همچنین استاندارد UL خواهیم داشت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشد.

مشخصات فنی درب‌های ضد حریق

برخی از مشخصات درب ضد حریق شامل موارد زیر است.

  • پروفیل چهار چوب درب‌های ضد حریق از ورق‌های گالوانیزه به ضخامت تقریبی ۲۵/۱ ساخته شده است این درب‌ها دارای نوار دودبند پف کننده بوده و در برابر حریق مقاوم هستند.
  • مواد تشکیل دهنده درب ضد حریق شامل دو لایه آهن گالوانیزه با تقویت کننده‌های مخصوص برای مقاوم سازی محل نصب یراق آهن آلات و نیز دارای شبکه‌های تقویت داخلی برای استحکام درب می‌باشد.
  • قسمت داخلی درب ضد حریق از عایق حرارتی (پشم سنگ) با وزن های استاندارد تشکیل شده است و در برابر حرارت دمای ۸۵۰ درجه سانتیگراد مقاوم بوده و هیچ تغییری نمی‌کند.
  • یراق آلات درب‌های ضد حریق از جنس فولاد بوده و لولای مخصوص قابل تنظیم دارد. همچنین دستگیره این درب‌ها آنتی پنیک بوده و برای خروج اضطراری طراحی شده است.
  • درب ضد حریق دارای لاستیک درزگیر نسوز پف شونده است که در دور تا دور چهار چوب قرار می‌گیرد و در هنگام آتش سوزی منبسط می‌شود.

انواع درب ضد حریق

درب‌های ضد حریق بر اساس جنس بدنه و نوع قطعات و ابزار یراقی که در آن مورد استفاده قرار گرفته به انواع زیر تقسیم می‌شوند.

  • درب ضد حریق تک لنگه: نوعی درب ضد حریق فلزی است که به همراه یک چهارچوب فلزی در محل مورد نظر مانند راه پله، راهرو های خروجی، انبارها و... نصب می‌شود. این درب‌ها به دلیل فلزی بودن از نمای زیبایی برخوردار نیستند به همین دلیل مناسب درب‌های مسکونی و اداری نمی‌باشند. چهارچوب این درب‌ها از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است. درب‌های تک لنگه ضد حریق نیز همانند دیگر انواع درب ضد حریق مورد تأیید آتش نشانی قرار می‌گیرد تا جهت اجرا و نصب مجوز لازم را دریافت نماید.
  • درب ضد حریق شیشه‌دار: این نوع از درب‌ها مانند همه درب‌های ضد حریق دیگر دارای استاندارد UL بوده و در هنگام آتش سوزی از کاربرد و کیفیت بالایی برخوردار است. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که این نوع از درب ضد حریق برای تمام مکان‌ها مناسب نیست و تنها برای محل‌هایی کاربرد دارد که نیاز به بازرسی منظم و مداوم دارند. این مکان‌ها می‌تواند بیمارستان‌ها باشند و یا برخی کارخانه‌ها و یا حتی ساختمان‌هایی که با رفت و آمد بالا روبرو هستند.
  • درب ضد حریق دو لنگه: این درب‌ها در ابعاد بزرگ‌تر از درب‌های معمولی ساختمانی است و بیشتر به عنوان درب‌های سالن تئاتر و سینما، سالن‌های اجتماعات و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. دهانه خروجی این نوع درب بسیار بزرگ‌تر از درب‌های ضد حریق تک لنگه است و در هنگام آتش سوزی به کمک آن تخلیه ساختمان با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.
  • درب ضد حریق چوبی: مناسب برای ساختمان‌های مسکونی و اداریست. دیواره داخلی درب ضد حریق چوبی از فولاد است و فضای داخلی آن با پشم سنگ (عایق حرارتی) پر شده است.

استاندارد UL در درب های ضد حریق

مخفف UL از واژه Under writers Laboratories گرفته شده است که نوعی سازمان معتبر بین المللی است. این سازمان آمریکایی در زمینه صدور مجوزهای مخصوص امنیت برای کالاها و محصولات ایمن و ضد حریق ایجاد شده است.

در حال حاضر سازمان Under writers Laboratories بیش از ۶۴ آزمایشگاه فعال جهت آزمایش و صدور مجوز و گواهینامه تضمین کیفیت محصولات در زمینه‌های مختلف ایمنی از جمله ایمنی مواد پرخطر، ایمنی غذا، ایمنی کیفیت آب، تست‌های عملیاتی خاص به منظور تحمل آلاینده‌های محیط زیست دارد. همچنین این سازمان به شکل تخصصی آزمایشاتی را بر روی کالاها و محصولات ایمن نظیر درب ضد حریق انجام می‌دهد تا مجوز لازم برای فروش و عرضه کالا را صادر کند. از دیگر فعالیت‌ها و خدمات این شرکت بین المللی می‌توان به تضمین و ارزیابی کارایی روند تجارت شرکت‌ها بر اساس برنامه‌های ثبت شده در سیستم مدیریتی اشاره کرد.

سازمان UL در ۱۰۲ کشور جهان بيش از ۱۲۰ آزمایشگاه و مرکز تست دارد و بازرسان این مراکز در طول سال چندین مرتبه به واحدهای تولیدی مراجعه کرده و امنیت و ایمنی محصولات تولید شده نظیر درب ضد حریق را مورد بررسی قرار می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت درب ضد حریق مورد تأیید آتش نشانی دارای نشان UL بوده که یکی از نشان‌های معتبر و استاندارد جهانی برای محصولات ایمن است. با استفاده از این درب‌های استاندارد ضد حریق در هنگام آتش سوزی کمترین آسیب‌های انسانی و مالی را متحمل خواهید شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع درب‌های ضد حریق می‌توانید وارد سایت گروه صنعتی درکو شوید و از نزدیک تمامی مشخصات فنی، ابعاد و قیمت‌ درب ضد حریق موجود در شرکت درکو را مورد بررسی قرار دهید و سپس بهترین و مناسب‌ترین درب ضد حریق را برای مکان‌های مورد نظر خود سفارش و خریداری نمایید. گروه صنعتی درکو یکی از معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی و فروش درب‌های ضد سرقت و حریق در ایران است که همواره تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین و با کیفیت‌ترین درب ضد حریق را برای مشتریان خود تولید و عرضه نماید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26654
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید