امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

اسباب بازی هایی که فقط اسباب بازی نیستند!


1401/07/27
کد خبر : 26782
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

اسباب بازی‌ها به ماقبل تاریخ بر می‌گردند، همان زمان‌ها که کودکان باید مشغول چیزی می‌شدند تا مادران با نیزه برای شکار ناهار از خانه دور شوند! البته مفهوم اسباب بازی در گذشته انقدر پیچیده نبود البته اگر صادق باشیم، انسان‌های اولیه انقدر پیچیده نبودند. کودک تکه سنگی به دست می‌گرفت و تا حاضر شدن ناهار با همان تکه برای خودش خوش بود. اگر شما دغدغه‌ی شکار ندارید اما غرق زندگی روزمره و مدرن هستید، اولا باید بدانید که قضاوت نمی‌شوید و قطعا بهترین ورژن خودتان هستید، دوما نیاز به سرگرم شدن کودکان هنوز پس از سالیان سال برقرار است. اگر مسئله‌ی سرگرمی غیرقابل اجتناب است و به ژن‌های موجود در DNA مان بر می‌گردد، چرا از آن برای اهداف مهم تری استفاده نکنیم؟ در ادامه به شما نکاتی در رابطه با خرید لگو ، خمیر بازی و اسباب بازی لوازم خانه و کار خواهیم گفت که کارتان را بسیار آسان می‌کند.

چه اسباب بازی هایی مفید هستند؟

اسباب بازی‌ها برای اینکه در دسته‌ی اسباب بازی‌های مفید قرار بگیرند باید دارای ويژگی‌های خاصی باشند.
ابتدا و پیش از هرچیز باید استاندارد اولیه‌ی یک اسباب بازی خوب را داشته باشند، یعنی دارای آرم استاندارد کشور سازنده‌اش باشد، در ساخت آن  رنگ‌های غیرشیمیایی و امن به کار رفته باشد، مناسب رده‌ی سنی کودک باشد، برای مثال اسباب بازی بالای 3 سال با اسباب بازی که برای نوزادان طراحی شده متفاوت است، زیرا خطر قورت دادن اجزای ریز یا تحت تاثیر قرار گرفتن توسط رنگ‌های مضر برای سنین پایین بیشتر است. همچنین نشکن بودن اسباب بازی ویژگی مثبت دیگری ست که باید به آن‌ توجه کنید.
حال که از مرحله‌ی استاندارد اسباب بازی‌ها عبور کردیم، نوبت به مفید بودن آن‌ها می رسد. همانطور که گفتیم کودک شما باید بخش اعظمی از روز را سرگرم باشد زیرا ماهیت کودکان ایجاب می‌کند که هر چند ثانیه حوصله‌شان سر برود! پس در هر صورت شما باید یک اسباب بازی در اختیار کودک خود قرار داده تا بتوانید کمی هم به خودتان زمان اختصاص بدهید. در این مرحله می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. شما می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر سرگرمی موجب تقویت ذهن، جسم، تمایلات عاطفی و روانی کودک می‌شوند. اسباب بازی‌هایی که در کنار سرگرمی، مفید نیز باشند بسیار فراوان هستند و ما امروز سه نوع از این اسباب بازی را انتخاب کرده ایم تا شما را با جزئیات‌شان آشنا کنیم.

• لگو

لگوها قطعاتی پلاستیکی و رنگارنگ هستند که به هم وصل می‌شوند و یک تصویر می‌سازند. تصویری سه بعدی که قابلیت بازی کردن و لمس شدن دارد. چرا لگوها را جز اسباب بازی‌های مفید به حساب می‌آوریم؟ زیرا لگو یک اسباب بازی فکری محسوب می‌شود. بازی کردن با لگو موجب افزایش هوش، اعتماد به نفس، پرورش مهارت‌های ارتباطی ، تقویت مهارت‌های دست و... می‌شود.
طی تحقیقاتی که انجام شده، کودکان و بزرگسالانی که مهارت‌های ذهنی شان را با لگو پرورش می دهند نسبت به دیگران قدرت خلاقیت بالاتری دارند. برای خرید لگو حتما به مارک سازنده محصول و کیفیت آن توجه کنید تا کودک دلبندتان از فواید آن در کنار سرگرم شدن بهره ببرد.

• خمیر بازی

خمیر بازی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین اسباب بازی بین کودکان در سرتاسر دنیا است. این بازی محبوب فواید بی‌شماری دارد که تعدادی از آن‌ها را برای شما شرح داده و بعد یک خمیر بازی معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد.


 اسباب بازی

1. ایجاد حس آرامش

تا کنون به اسلایم‌ها دقت کرده اید؟ اسلایم‌ها شباهت بسیار زیادی به خمیر بازی دارند و به این معروف هستند که موجب کاهش استرس و ایجاد حس آرامش می‌شوند. خمیر بازی نیز به همین صورت با حرکات نرم و آرام دست شکل می‌گیرد و موجب آرامش کودک می‌شود.

2. تقویت مهارت‌های دست

عضلات دستان کوچک کودک هنگام بازی با خمیر، فعال و ورزیده می‌شوند. کودک برای شکل دادن به خمیر بازی باید مفاصل و عضلاتش را به کار گیرد و همین مسئله یک ورزش کوچک و مفید برای او خواهد بود. همچنین شکل دادن به خمیر موجب افزایش مهارت او در انجام کارهای ظریف می‌شود.

3. پرورش خلاقیت

مهم ترین ویژگی خمیر بازی‌ها پرورش خلاقیت است. کودک هنگام بازی با این محصول شکل‌ها و تصاویر ذهنی‌اش را اجرا می‌کند و همین مسئله باعث پرورش ذهنش خواهد شد.
او از رنگ‌های مختلف خمیر برای ساخت هرچیزی که دوست دارد استفاده می‌کند و ترکیب رنگ‌ها نیز بر ذهن او تاثیر مثبت زیادی می‌گذارند.
حال که از فواید خمیر بازی به خوبی آگاه شده اید، نوبت به توصیه‌ی یک خمیر بازی بسیار باکیفیت رسیده است. پیشنهاد ما به شما خمیر بازی Play Doh است.
این خمیر بازی محصول برند Hasbro می‌باشد که یک شرکت معتبر آمریکایی در زمینه‌ی ساخت اسباب بازی می‌باشد. کیفیت محصولات این برند بسیار بالاست و خمیر بازی Play Doh از مواد غیر شیمیایی و غیر حساسیت زا برای کودکان و طبق استانداردهای اروپایی تولید شده است. کیفیت و امنیت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اسباب بازی هستند که با خمیر بازی Play-Doh به آسانی به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد‌‌

• اسباب بازی‌ های لوازم خانه و کار

یکی از بارزترین ویژگی‌های همه‌ی کودکان در سرتاسر جهان کنجکاوی آن‌هاست. با ورود به جهانی عظیم و بیگانه کمی گیج هستند و سعی می‌کنند هر مسئله‌ای را در اطراف‌شان حل کنند. یکی از این مسائل میل به انجام کارهایی ست که بزرگترها انجام می‌دهند. حتما به خاطر می‌آورید که چقدر برای بزرگ شدن عجله داشتید؟ کودک شما نیز همینطور است. معمولا آن‌ها از شما درخواست می‌کنند که اجازه بدهید با لوازم کار یا خانه بازی کنند، اما این وسایل می‌توانند برای آن‌ها بسیار خطر آفرین باشند. پس شما باید از نزدیک‌ترین و بهترین جایگزین این وسایل یعنی اسباب بازی های لوازم خانه و کار استفاده کنید. اسباب بازی های لوازم خانه و کار معمولا یک شبیه سازی عالی و دقیق هستند. علاوه بر رفع حس کنجکاوی کودک از جهت اینکه موجب می‌شوند کودک مهارت‌های استفاده از ابزار و وسایل را از سنین ابتدایی در خودش پرورش بدهد و با آشنایی سطحی با این ابزار ذهنش را تقویت کند ، نیز مفید هستند.


 اسباب بازی



پیشنهادهای ما را در رابطه با اسباب بازی‌هایی که برای کودک شما مفید هستند شنیدید، حال زمان این رسیده که اسباب بازی‌هایی را برای کودک‌تان تهیه کنید که در کنار سرگرمی ، موجب تقویت جسم و روحش نیز بشود. در فروشگاه بازیتو، ما مجموعه‌ای از این محصولات را برای شما گرد هم آوردیم. برای خرید هریک از این محصولات به وبسایت bazi-to.com مراجعه کرده تا مستقیما به مشخصات محصولات دسترسی پیدا کنید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26782
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید