امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

اسباب بازی، ابزار پرورش ذهن


1401/07/27
کد خبر : 28358
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

بسیاری از ما در دوران کودکی، انجام بازی های مختلفی را تجربه کرده ایم. بازی هایی که انجام آن ها در رشد هوش، مهارت های اجتماعی و مهارت های فیزیکی ما تاثیر بسزایی داشته اند. اما انجام بسیاری از بازی ها به در اختیار داشتن اسباب بازی های مختلف بستگی داشت. جالب است که بسیاری از این اسباب بازی ها هر کدام مختص به دوره خاص خود بود. اسباب بازی هایی مانند فرفره، تیله، قایق های نفتی، انگشترهای آب پاش، تق تقه و ... هر کدام در دوره خود طرفداران خاص خود را داشتند؛ اما با گذشت زمان اسباب بازی های جدید و غالبا ویدیویی جایگزین آن ها شدند. اما برخی از اسباب بازی ها همچنان مورد استفاده قرار گرفتند و با وجود ساده بودنشان برای بچه ها در هر دوره ای جذابیت دارند. تاب بازی یکی از آن ها است.


خرید اسباب بازی کودک

تاب بازی کودک

تاب کودک از جمله سرگرمی ها و بازی های مورد علاقه و هیجان انگیز کودکان به حساب می آید. تاب کودک دارای حرکات موزون و هماهنگی است و به این خاطر در عین هیجان سازی با داشتن حرکات آرام و رفت و برگشتی برای فرزند دلبند شما آرامش بخش است. در برخی مواقع تاب نقش آغوش مادر را بازی می کند و باعث به خواب رفتن کودک می شود.
کودکان عاشق پارک و بازی هستند و پرطرفدارترین وسیله بازی برای آنها در پارک با توجه به توضیحاتی که در بالا مطرح نمودیم، تاب است. بنابراین چه بهتر که در مقابل انتظار در صف های طولانی پارک برای تاب بازی، اگر برای خانواده ها مقدور است، پارک را به خانه بیاورند. با خرید تاب بازی کودک، لذت فوق العاده و مداومی را به کودک خود هدیه می دهید. تاب کودک بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت کودک است و با این کار والدین نیز تا حدودی فراغ بال به دست می آورند.

تاب بازی و تاثیر آن بر مغز و بدن

 
تاب خوردن کودکان را قادر می سازد تا کشش جاذبه، احساس تعادل و سایر احساسات مانند حرکت را تجربه کنند. این امر آگاهی کودکان را از بدن خود افزایش می دهد و آنها مناظر و صداهای متمایز را تجربه می کنند.
مغز تقریبا در هر دقیقه چندین حس از محیط اطراف خود دریافت می کند. مغز تنها زمانی قادر به عمل روی این اطلاعات است که قادر به رمزگشایی، مرتب و مرتبط سازی آنها داشته باشد. یکپارچگیِ حسّی فرآیندی است که در آن مغز تمام این احساسات را سازماندهی و تفسیر می کند و تمام این اطلاعات را ترکیب می سازد. این امر به طور طبیعی در اکثر افراد رخ می دهد، اما در شرایطی مانند اوتیسم، یکپارچگی حسی به درستی عمل نمی کند. راه حل های مثبت والدین شامل یافتن راه هایی برای به حداکثر رساندن یکپارچگی حسی کودکان است.
در کنار تاب بازی، کودکان علاقه زیادی به بازی درون خانه های کوچک دارند. بدین منظور چادر کودک می تواند گزینه ای مناسب برای آنان محسوب شود.

انواع چادر بازی کودک

چادرهای بازی کودک گوناگونی موجود است. شما قادر هستید براساس نوع نیاز کودک، فضای خود و سایر موارد، چادر مورد نیاز و مورد علاقه کودک خود را انتخاب و تهیه نمایید. چادر بازی کودک به دو نوع بادی و غیر بادی دسته بندی می شوند.


خرید اسباب بازی کودک

۱. چادر بازی بادی

اگر نیازمند مراقبت از مبلمان خود در برابر کودکان هستید، راه حل آن پیش ما است. چادر بازی بادی بهترین  و به زبان دیگر باحال ترین چادر بازی کودک است و با روشن نمودن پنکه معمولی خانگی در عرض چند ثانیه باد می‎شود. مزیت چادر بادی این است که نیازی به کوسن، پتو یا بالش نیست. به سرعت و به راحتی یک قلعه بازی سرپوشیده ساخته می شود. بچه‌ها در هر سنی آن را دوست دارند، اما بزرگسالان ممکن است آن را بیشتر دوست داشته باشند، زیرا تنظیم آن آسان است و حتی راحت‌تر کنار گذاشته می‌شود.

۲.چادر بازی غیر بادی

۲-۱- چادر بازی فنری

این نوع چادر بازی کودک همانند چادر مسافرتی از مقداری پارچه و فنر ساخته می‎شود. وظیفه فنر، نگه داشتن چادر به فرم و شکل دلخواه است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد چادر بازی فنری این است که بعد از جمع شدن به اندازه خیلی کوچکی تبدیل می شود و فضای کمی از اتاق کودک را در بر می گیرد.

۲-۲- چادر بازی پارچه ای

همان طور که از نام آن پیداست، اکثر این چادرها از بدنه ای پارچه ای طراحی و تولید می شوند که تنها نوع پارچه در این محصولات متفاوت است. مشتریان با جنس ها و کیفیت های مختلفی از نظر نوع پارچه در این محصولات روبرو هستند. در واقع پارچه ای بودن بدنه اصلی این محصولات باعث می شود که کودک در فضای ایده آل و مستحکمی قادر باشد به بازی بپردازد و این نکته هم از دیگر خصوصیات خوبی است که در انتخاب چادر بازی پارچه ای قادر به در نظر گرفتن آن هستید.
گونه ای از این چادر های بازی دارای ساختار های پارچه برزنتی هستند که این برزنتی بودن محصول سبب می‎شود که استحکام و کیفیت فوق العاده ای را در این محصولات شاهد باشیم. همچنین سری دیگری از این چادرهای بازی کودک دارای ساختاری توری هستند و این توری سبب می شود که از این محصولات بیشتر در منزل و در فصول گرم سال بتوان استفاده کرد.

۲-۳- چادرهای سرخپوستی

چادرهای سرخپوستی، گزینه ای برای پنهان شدن و بازی کودکان ایده آل هستند. کودکان قادر هستند از چادر به عنوان مکانی خصوصی برای بازی، خواندن و نقاشی استفاده کنند.
اما در کنار این موارد، شاید یکی از دغدغه والدین را بتوان جمع کردن اسباب بازی کودکان برشمرد. برای این مورد هم پیشنهاد می شود تا از سبد بازی کودک استفاده شود.


خرید اسباب بازی کودک

سبد اسباب بازی چه کاربردی دارد؟

1.    سبد اسباب بازی به کودک شما کمک می کند که مسئولیت پذیری را یاد بگیرد و هر چیزی را بعد از استفاده، در محل خود قرار دهد.
2.    وجود آن در اتاق کودک سبب می شود که اتاق کودک شما مرتب و منظم باشد و اسباب بازی ها دوامی داشته باشند و زیر دست و پا خراب نشوند.
3.    قابلیت دسترسی به اسباب بازی ها برای کودک به راحتی امکانپذیر است و مانع از گم شدن آنها می شود.
4.    این سبد از اشغال نمودن فضاهای دیگر خانه جلوگیری می کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28358
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید