امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

از کجا پچ کورد فیبر نوری نگزنس بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 28530
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

در اصل پچ کورد فیبر نوری نگزنس قادر است میان دستگاه های اکتیو شبکه که پورت فیبر نوری دارند ارتباط برقرار نماید. اما این تنها کاربرد پچ کورد های فیبر نوری نیست. می توان از این پچ کوردها برای موارد دیگری نیز استفاده کرد. مثلا می توان از پچ کورد برای ارسال و دریافت امواج رادیویی نیز استفاده کرد. یا آنکه از این تجهیزات برای ایجاد ارتباط شبکه کامپیوتری بهره مند شد.
پس پچ کورد فیبر نوری نگزنس یکی از تجهیزات نگزنس  که پرکاربرد و مهمی است که می توان از آنها برای موارد بسیاری استفاده کرد. تنها کافیست از طریق نمایندگی های معتبر فروش تجهیزات فیبر نوری نگزنس، مانند شرکت پودسان اقدام به خرید این محصول نمایید. پس از آن قادر خواهید بود با سرعت بالاتری اقدام به انتقال اطلاعات نمایید. زیرا این پچکورد از سرعت بسیار بالایی برای انتقال اطلاعات برخوردار است و همین مسئله منجر شده است تا به محبوبیت بالایی نیز دست یابد.


پچ کورد فیبر نوری نگزنس

 مزایای استفاده از پچ کورد فیبر نوری نگزنس


پچ کرد فیبر نوری نگزنس مزایای بسیار زیادی دارد که باعث شده است افراد زیادی تمایل به خرید آن از فروشگاه های معتبر فروش کابل فیبر نوری داشته باشند. از جمله مهمترین این مزایا باید به موارد زیر اشاره کنیم:
●    پچ کورد نگزنس خیلی کم دچار اختلال شده و با کاهش سرعت انتقال اطلاعات مواجه نمی شود.
●    پچ کورد نگزنس بدون ریسک ترین و مطمئن ترین روش انتقال اطلاعات است.
●    کابل فیبر نوری نگزنس قابلیت هماهنگی بالایی با محیط دارد.
●    سرعت انتقال داده ها از طریق پچ کورد فیبر نوری نگزنس بسیار بالا است.
●    دریافت و ارسال اطلاعات با استفاده از کابل فیبر نوری نگزنس با سرعت یکسان صورت می گیرد.

تمامی این مزایا منجر شده است تا افراد زیادی تمایل به خرید تجهیزات فیبر نوری نگزنس و استفاده از آن داشته باشند. آداپتورها در اصل به منظور برقراری ارتباط بین فیبرهای نوری مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این تجهیزات منجر می شوند تا پچ کورد فیبر نوری با کابل فیبر نوری بهتر ارتباط برقرار کند.
پس باید بیان نماییم که پچ کورد فیبر نوری نگزنس همان کابل فیبر نوری کوتاهی است که دو سوی آن کانکتورهای متفاوتی قرار گرفته است. از این رو می توان با استفاده از این کابل، تجهیزات مورد استفاده در شبکه فیبر نوری را به دیگر تجهیزات مرتبط با آن متصل کرد. زیرا کانکتورهایی که در دو طرف این کابل تعبیه شده اند، قابلیت برقراری اتصال میان تجهیزات مختلف را دارند.



پچ کورد فیبر نوری نگزنس

 انواع پچ کوردهای فیبر نوری نگزنس


پچ کوردهای فیبر نوری بسته به نوع کابل، به دو دسته کلی فیبر سینگل مد و فیبر مالتی مد تقسیم می شوند. هر یک از این پچ کوردها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند و به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از نمونه پچ کوردهای مالتی مد باید به پچ کورد OM3 و پچ کورد OM4  اشاره کنیم.
این دو مدل پچ کورد فیبر نوری نگزنس مالتی مد، به رنگ های آبی و بنفش تولید و به بازار عرضه می شوند. در حالی که دو نوع پچ کورد OM1 و OM2، دارای رنگ نارنجی هستند. این تفاوت رنگ پچ کوردها کمک می کند تا هر شخصی بدون نیاز به دانش بالا، بتواند پچ کورد مورد نظر خود را شناسایی کند.
فیبر OM4 و فیبر نوری OM3 اصولا از قطرهای بزرگی برخوردار بوده و در اندازه های 50 میکرون تولید می شوند. این فیبرهای نوری قادر هستند بیش از یک حالت سیگنال نوری را منتقل کنند. از این رو بیشتر برای مسافت های کوتاه کاربرد دارند. در حالی که فیبر سینگل مد، در قطر 8 تا 10 میکرومتر تولید شده و تنها قادر به انتقال سیگنال در یک مد است.
به همین دلیل سیگنال هایی که برای انتقال از این فیبرهای نوری استفاده می کنند، با سرعت بیشتر و ضریب تضعیف کمتر منتقل می شوند. از نمونه فیبرهای نوری سینگل مد باید به کابل فیبر نوری OS2 و کابل فیبر نوری OS1 اشاره کنیم. هر دوی این کابل ها به رنگ زرد تولید می شوند و در زمان خرید از فروشگاه آنلاین فروش تجهیزات نگزنس ، مشکلی برای خریدار به وجود نمی آورند.  


 پچ کورد فیبر نوری نگزنس

پیگتیل نگزنس چیست و چه کاربردی دارد؟

پیگتیل نگزنس یکی از قطعات مهمی است که برای نصب فیبر نوری باید از آن استفاده کرد. این قطعه بر روی کابل فیبر نصب شده و امکان انتقال اطلاعات را بر روی فیبر نوری میسر می سازد. لازم به ذکر است که پیگتیل نگزنس را نمی توان به تنهایی برای برقراری ارتباط و انتقال داده متصل کرد. این قطعه نیاز دارد تا به قطعه دیگری به اسم آداپتور نگزنس متصل شود تا بتواند کاربرد داشته باشد.
آداپتور نگزنس بین پیگتیل نگزنس و پچ کورد فیبر نوری نگزنس نصب می شود تا به فرایند انتقال داده از این طریق کمک کند. پچ کورد و پیگتیل دو قطعه مهمی هستند که در شبکه های فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرند. باید بگوییم این دو قطعه با هم شباهت های زیادی دارند اما در برخی ویژگی ها نیز میان آنها تفاوت وجود دارد.
مهمترین تفاوتی که می توانیم میان این دو قطعه بیان کنیم، ساختار آنها است. پچ کورد فیبر نوری نگزنس دارای ساختاری است که به یک کابل فیبر نوری کوتاه شبیه است. این کابل در هر دو طرف خود کانکتور دارد  که ممکن است با هم یکسان یا متفاوت باشند. در حالی که پیگتیل تنها یک فیبر نوری با یک کانکتور است. به این صورت که یک طرف آن کانکتور و طرف دیگر آن کابل آزاد پیگتیل تعبیه شده است.
هر دوی این قطعات را می توان از نمایندگی فروش کابل فیبر نوری نگزنس به سرعت و راحت خریداری کرد. همچنین می توان از فروشگاه های فروش پچ کورد فیبر نوری آنلاین مانند فروشگاه اینترنتی پودسان  https://poodsun.com  اقدام به ثبت سفارش و خرید این قطعات مهم شبکه های فیبر نوری نمود.
تنها به یاد داشته باشید که پیش از خرید این قطعات، کسب اطلاعات در مورد نوع و کاربرد هر یک از این کابل ها، حائز اهمیت خواهد بود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28530
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید