امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

از مراکز خرید دبی تا جاذبه های باکو


1401/07/27
کد خبر : 26046
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر


مرکز خرید امارات   ( Mall of the Emirates)

در این شهر با مراکز خرید مدرن و بسیار پیشرفته ای روبرو می شویدکه یکی از بهترین و تماشایی ترین آن ها مرکز خرید امارات نام دارد . این مجموعه بسیار لوکس دارای  پیست اسکی مصنوعی بسیار بزرگ و مجهز است که در جهان بی مانند بوده و دارای همه شرایط لازم نظیر زمین شیب‌دار ، تله‌کابین و حتی پنگوئن‌ است . پدید آوردن چنین شرایطی در دل کویر خشک و سوزان کار خارق العاده ای خواهد بود که دبی توانسته به آسانی آن را مهیا سازد . نکته جالب اینکه دما در این پیست اسکی همواره مابین صفر تا منفی چهار درجه سلسیوس است .
این مرکز خرید در تور دبی شگفت انگیز دارای مجتمع سینمایی و مراکز تفریحی متنوع است که با مشاهده برخی  از آن ها شوکه خواهید شد . رستوران‌های این مجموعه گران بوده و  انواع غذاهای بین‌المللی را به بهترین شکل طبخ و سرو می کنند . این مرکز خرید در بزرگراه شیخ زاید قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است .

دهکده میراث و غواصی دبی  (Heritage and Diving Village)

به توضیح سایت سفر باتو ، دبی شهری ساحلی است و بسیاری از جاذبه های دیدنی آن پیرامون سواحل زیبای آن شکل گرفته است که یکی از جذاب ترینشان دهکده میراث فرهنگی و غواصی دبی نام دارد . در این مجموعه شاهد برنامه های هنری و فرهنگی متنوع نظیر نمایش ‌های مختلف پیرامون بازسازی مراحل صید مروارید و ساخت لنج و قایق های بومی خواهید بود . این دهکده در واقع نمایی از زندگی بادیه‌نشینان و سکنه روستاهای این کشور را به تصویر کشیده و دارای  قهوه‌خانه سنتی و یک بازار سنتی کوچک و همچنین  کارگاه‌های صنایع دستی نظیر سفالگری و بافند‌گی است .  

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم‌ دبی یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های شهر دبی است که در آن بیش از یکصد و چهل گونه‌  آبزی نگهداری می شود .  این آکواریوم بخشی از مرکز خرید دبی مال است که در طبقه‌ همکف آن قرار داشته و به ‌صورت رایگان قابل مشاهده است و اگر مایل اید همه آن را به طور کامل ببینید می بایست ورودی پرداخت کنید .  
این آکواریم در امتداد بزرگراه شیخ زاید و همانطور که گفتیم در داخل مرکز خرید دبی‌ مال قرار دارد .

جاذبه های دیدنی در شهر باکو - آذربایجان

شهر تاریخی و بسیار زیبای باکو ، پایتخت کشور آذربایجان و از هعمسایگان شمال غربی ایران است . این شهر در امتداد دریای خزر واقع شده و از این رو دارای طبیعتی زیبا و آب و هوایی دلنشین است و با وجود جاذبه های دیدنی فراوان به یکی از قطب های گردشگری این منطقه تبدیل شده است .
گفتنی است این شهر دارای تاریخی غنی است و در گوشه و کنار شهر رد پای به جا مانده از قرون وسطی را خواهید دید . بنابراین در سفر به شهر باکو با جنبه های مختلف گردشگری روبرو خواهید شد که بسیار متنوع و جذاب هستند .
در ادامه این مقاله برخی از جاذبه های دیدنی باکو را به شما معرفی می کنیم و قول می دهیم مطالب بسیار کاربردی و کار راه انداز باشند . پس اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید تا انتها همراهمان باشید :

ایچری شهر (بخش قدیمی شهر باکو)

پیشنهاد ما برای آغاز گشت و گذار در شهر باکو بازدید از منطقه تاریخی شهر باکوست که اهالی شهر آن را ایچری شهر می نامند . این بخش از شهر آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و قدمت برخی ابنیه گاه به هزار سال می رسد . با گشت و گذار در ایچری شهر با حال و هوای قرن ها پیش آشنا می شوید و با بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین آشنا خواهید شد . برخی از آثار تاریخی این بخش از شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و جالب است بدانید هسته اصلی شهر همین منطقه است و مابقی نقاط رفته رفته پیرامون آن پدید آمده است  و از این رو آن را قلب پایتخت باکو می نامند . قلعه دختر ، کاخ شیروان شاهان ، دروازده مراد و دهها مغازه‌ بافندگی فرش‌های سنتی و همچنین کافه ها و رستوران های نقلی کنار خیابان از جاذبه های دیدنی ایچری شهر  هستند که قول می دهیم برای شما نیز جذاب باشند .

قلعه دختر  (Maiden’s Tower)

قلعه دختر از جمله آثار تاریخی ارزشمندی است که در منطقه ایچری شهر واقع شده و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید است . این بنا ، برجی استوانه‌ای شکل است که از خشت و گل ساخته شده و در حدود هزار سال قدمت دارد . در مورد ساخت این بنا ، داستانها و افسانه های مختلفی نقل می شود که همگی جالب است .
همانطور که گفتیم برج دختر در تور باکو هزار سال قدمت دارد و ضخامت هر دیوار حدودا پنج متر است از این تصرف و ویران کردن آن در آن زمان کار بسیار دشواری بوده است . برخی باستان شناسان و تاریخدانان معتقدند این بنا در ابتدا پرستشگاه زرتشتیان بوده ، زیرا در آن زمان مردم شهر پیرو آیین زرتشت بوده اند . برج دختر در قرن هجدهم میلادی به برج دیده‌بانی تبدیل شده و وظیفه محافطت از شهر را بر عهده داشت . با ورود به داخل این بنا و با عبور از راه‌پله مارپیچی شکل ، به بام برج می رسید و از ارتفاع بیست و نه متری شاهد مناظر زیبای اطراف خواهید بود .




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26046
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید