امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

از ایاصوفیه استانبول تا بازدید از پارکهای کیش


1401/07/27
کد خبر : 26047
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

بازدید از بنای تاریخی ایا صوفیه

در ابتدا پیشنهاد می کنیم به محله سلطان احمد بروید و برخی از آثار تاریخی باشکوه این منطقه را از نزدیک تماشا کنید . اگر بخواهیم گشت و گذار خود را با برجسته ترین آثار تاریخی این منطقه آغاز کنیم ، باید به بازدید بنای هزار و پانصد ساله ایاصوفیه یا حاجیا صوفیا برویم  . و به جرات میتوان گفت این بنا ، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول و حتی در دنیاست که تصویر گنبدهای زیبای آن به نماد این شهر تبدیل شده است .
جالب است بدانید ایاصوفیه در سال ۵۳۷ میلادی توسط امپراتوری بیزانس ( به دستور ژوستین یکم ) ساخته شد و در ابتدا یکی از بزرگترین کلیساهای مسیحیت در سرزمین شرق بود و قرن ها بعنوان بزرگترین کلیسای کاتولیک رمی مورد ستایش بود . اما کمی بعد از ورود اسلام به این سرزمین و با روی کار آمدن عثمانیان و فتح این شهر توسط آنان ، این بنا به مسجد تبدیل شد . در این زمان تغییراتی در ظاهر آن داده شد و برای قرن ها محل برگزاری نماز های جماعت مسلمانان بود . تا ۱۹۳۱ میلادی اوضاع به همان شکل گذشت ، سپس ایاصوفیه چندسالی تعطیل شد و بعد از آن ، در سال ۱۹۳۵ و این بار به عنوان موزه به روی عموم بازگشایی شد .
 ایاصوفیه در رزرو تور استانبول لحظه آخری دارای معماری خاص و بسیار باشکوهی است و مدت هزار و پانصد سال از ساخت آن می گذرد و تا به امروز پابرجا ایستاده است .
به اعلام سفر باتو ، همانطور که گفتیم ایا صوفیا در کنار دیگر آثار تاریخی ارزشمند شهر استانبول  ، در محله معروف و تاریخی سلطان احمد واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است . اغلب گردشگران با استفاده از اتوبوس ، مترو  و ... خود را به این منطقه می رساند و از جاذبه های متنوع آن در تور ارزان ترکیه دیدن می کنند .

معرفی برخی از سواحل زیبای جزیره کیش

جزیره کیش  همواره مقصدی ایده ال برای داشتن تعطیلاتی رویایی و بیاد ماندنی است . این جزیره زیبا در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته و به خصوص در فصل های پاییز و زمستان دارای آب و هوایی لطیف و دوست داشتنی است . اما در فصل گرما نیز جذابیت های خاص خود را دارد و برخی مسافران سفر به کیش را به همین زمان موکول می کنند . زیرا علاوه بر بهره مندی از هزینه های پایین و تخفیف های تورها از فستیوال های مختلف کیش نیز بهره مند خواهند شد . در این زمان آب بقدر کافی گرم بوده و برای ساعت ها شنا ایده آل است و همچنین می توانید پوستتان را نیز برنزه کنید .
باید اضافه کنیم جزیره کیش دارای زیباترین و تماشایی ترین سواحل است که همگی دارای امکانات رفاهی و تفریحی منحصر بفرد بوده و چشم اندازی زیبا را پیش روی بیننده قرار می دهند . به همین خاطر ما در ادامه این مطلب برخی از سواحل زیبای این جزیره را به شما معرفی می کنیم . تا بهترین آنها را انتخاب نموده و خاطراتی قشنگ و بیاد ماندنی را برای خود بسازید .

پارک ساحلی میرمهنا

در ابتدا به سراغ یکی از معروف ترین پارک های ساحلی این جزیره می رویم که دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع بوده و از چشم اندازی زیبا برخوردار است . این ساحل از قدیم الایام دارای شهرت فراوان بود و در امتداد آن رستوران ها ، مراکز خرید و همچنین هتل های زیادی ساخته شده است . در امتداد این ساحل ساعت ها آرامش و تفریح را تجربه خواهید نمود و میتوانید همراه خانواده تا پاسی از شب در امتداد آن خوش بگذرانید . این خط ساحلی از مسجد خاتم الانبیا شروع می شود و تا میدان جاسک امتداد می یابد و در برخی شب‌ها ، در امتداد آن برنامه های فرهنگی مختلف و موسیقی زنده برگزار می گردد . باید افزود بازار تفریحات آبی در امتداد این ساحل داغ است و می توانید قایق سواری ، جت اسکی ، پاراسل و برخی از تفریحات مهیج دیگر را در این منطقه تجربه کنید .

پارک ساحلی سیمرغ

پیشنهاد بعدی ما در رزرو تور کیش به شما تفریح و گشت و گذار در امتداد پارک ساحلی سیمرغ است . این ساحل بسیار زیبا در محدوده بین جاده جهان و پیست دوچرخه‌ سواری واقع شده و دارای امکاناتی نظیر زمین های بازی بدمینتون ، پینگ پنگ ، پیست اسکیت و مسیر پیاده‌روی است . همچنین مجموعه تفریحی پارک دلفین ها نیز در مجاورت این ساحل قرار دارد . در این ساحل تندیس های زیبای را می بینید که میتوانید در کنار آنها عکس یادگاری بگیرید .



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26047
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید