امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

از اختراع خود حفاظت کنید!


1401/07/27
کد خبر : 28166
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر

برای مثال، چندی پیش بود که جوانی به دلیل سرقت اختراع خود توسط دوستش، او را به قتل رساند. بسیاری از این مشکلات معمولا با ثبت به موقع اختراع حل می شود و دیگر کسی نمی تواند ادعایی در رابطه با آن داشته باشد که به آن مالکیت معنوی نیز می گویند.


مالکیت معنوی

مالکیت معنوی چیست؟

در دنیای امروزی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است موضوع  مالکیت معنوی است. مالکیت معنوی تراوشات ذهنی و ابتکارات انسان را گویند که علاوه بر ارزش معنوی آن، دارای ارزش اقتصادی نیز می باشد. مانند مولف یک کتاب که علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی آن نیز مهم و مورد توجه است به همین دلیل می توان گفت که مالکیت معنوی این کتاب متعلق به پدید آورنده آن است. مالکیت معنوی در حقوق ملی تمامی کشورها و هم در حقوق بین الملل مورد توجه قرار دارد و پیش بینی های لازم و اقداماتی را جهت حمایت از آن انجام گرفته است. سازمان جهانی مالکیت فکری موسوم به (Wip) نام گرفته و سازمان کنوانسیون “برن” جهت حمایت از آثار ادبی و هنری (کپی رایت) و معاهده پاریس جهت حمایت از مالکیت صنعتی فعالیت نموده است . مالکیت معنوی به دو گروه مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی، هنری تقسیم می شود که هر کدام در شاخه خود از قوانین و حمایت های مالکیت معنوی برخوردار می باشند.

مالکیت ادبی و هنری

این مالکیت به فردی که پدید آورنده هنر است تعلق دارد و بهره برداری انحصاری از تمامی حقوق تعریف شده در مالکیت معنوی در موقع حیات به فرد و بعد از مرگ وی به وارثین می رسد.
 انحصاری نمودن و استفاده از مالکیت معنوی آثار ادبی و هنری مشروط به این است که این اثر  هیچگاه  در ایران و دیگر کشورها به چاپ، اجرا، نشر، پخش نرسیده باشد.

مالکیت صنعتی

مالکیت صنعتی، یکی از شعب حقوق تجارت است که از حقوق غیر مادی بهره گرفته است و بر موضوعات مختلف صنعتی، مانند اختراعاتی که، خصوصیاتی صنعتی یا تجاری داشته باشد و شرایط قانونی مالکیت صنعتی در آنها رعایت شده باشد نظارت دارد. مالک معنوی صنعتی این اجازه را به افراد حقوقی و حقیقی می دهد تا  به طور انحصاری ولی موقتی از آن بهره برداری نماید.
اما در صورتی که برای ثبت اختراع و همچنین دفاع از مالکیت معنوی اختراع اطلاع چندانی از قوانین ندارید؛ بهتر است از یک وکیل مناسب مشاوره بگیرید. از طرفی ممکن است که زمانی برای انجام این کارها نداشته باشید و بخواهید در وقت خود صرفه جویی کنید. به همین علت می توان از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمود.


 مالکیت معنوی

مشاوره حقوقی هوشمند

اگر شما در شرایطی قرار گرفته‌ اید که به مشاوره حقوقی نیاز دارید باید از سریع ترین راه حل حقوقی برای حل کردن مشکلات استفاده کنید. استفاده از تلفن هوشمند در هر یک از بازه های زمانی شبانه روز به صورت مستقیم با وکیل یکی از بهترین روش های مشاوره حقوقی تلفنی می باشد.
 آشنایی با مشاوره حقوقی از طریق تلفن هوشمند مشکل حقوقی شما را به راحتی حل می‌ کند. یکی از سرویس های مخابراتی که خطوط مشخص شده‌ ای دارد به عنوان خطوط هوشمند شناخته می ‌شود. تعیین این شماره برای ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های متنوع انجام می‌ شود. مشاوره حقوقی از جمله این خدمات به شمار می ‌رود. برای بهره‌ مندی از خدمات ارائه داده شده در مشاوره حقوقی بهتر است نکاتی را در مورد چگونگی استفاده از آن به خوبی بدانید.
تلفن هوشمند یکی از خدماتی به شمار می ‌رود که با استفاده از آن در هر بازه زمانی و در هر مکان می توانید با وکیل متخصص مشورت نمایید. وکیل در کمترین زمان بهترین راهکار را به شما ارائه می دهد. شما می توانید به صورت شبانه‌ روزی با بهترین وکیل به صورت مستقیم در مورد مشکل حقوقی که دارید مشورت کنید.

وکیل آنلاین برای مشاوره

بسیاری از وکلا در حوزه‌ های متنوع فعالیت می‌ کنند که برای ارائه خدمات خود به صورت آنلاین با موکلین خود ارتباط برقرار می نمایند. شما برای دریافت مشاوره از وکیل آنلاین ابتدا باید حوزه تخصصی وکیل را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که شما پرونده تان در مورد طلاق می ‌باشد باید با وکیل آنلاین که در زمینه پیگیری پرونده های طلاق تخصص و تجربه دارد مشورت کنید. مشاوره هایی که وکلا به صورت آنلاین ارائه می دهند سریع و آسان می باشد. در واقع شما برای اینکه بتوانید در کمترین بازه زمانی مشکل پرونده دادگاه خود را حل کنید قادر خواهید بود از مشورت‌ های وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

آیا وکلا برای مشاوره هزینه ای دارند؟

برخی از وکلا برای مشاوره اولیه هزینه ای را از قبل دریافت می کنند و سپس اگر توسط مشتری حفظ شوند، اعتباری برای آن زمان برای کارهای آینده ارائه می دهند. یا یک وکیل می تواند ۳۰ دقیقه اول مشاوره را به صورت رایگان ارائه دهد و هر چیزی پس از آن هزینه خواهد داشت.


مالکیت معنوی

وکیل تهران آنلاین

امروزه بسیاری از افراد در شهر تهران دغدغه‌ های زیادی برای انجام دادن کارهای روزانه خود دارند. به همین دلیل زمان کافی برای مراجعه کردن به وکیل نخواهند داشت. آنها می‌توانند از خدمات و مشورت های مربوط به وکیل آنلاین بهره مند شوند تا مشکلات پرونده‌ های خود را حل کنند. وکیل به صورت آنلاین و تلفنی می تواند در کمترین بازه زمانی مشکلات افراد را با راهکار مناسب حل نماید. دقت داشته باشید که برای انتخاب بهترین وکیل جهت پیگیری پرونده های متنوع به صورت آنلاین باید ابتدا نوع پرونده تان را با تخصص وکیل مطابقت دهید.
موسسه حورا آهنی ارائه دهنده خدمات متنوع به صورت آنلاین و تلفنی می باشد. شما می توانید از این موسسه بهترین وکیل آنلاین را برای پیگیری پرونده های متنوع خود انتخاب کنید. مشورت های لازم را برای حل مشکل پرونده تان از وکیل می توانید دریافت کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28166
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید