امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

ازدواج بین المللی ایرانیان در خارج از کشور


1401/07/27
کد خبر : 26077
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

ازدواج بین المللی چیست؟

همانطور که گفته شد به دلیل سخت و دشوار بودن ازدواج با شخص خارجی در ایران، شهروندان ایرانی که قصد دارند با یک شخصه تبعه خارجی ازدواج کنند، ازدواج در خارج از کشور را به عنوان راه حل این موضوع انتخاب می کنند. ازدواج در خارج از کشور باید در کشوری انجام شود که مورد قبول کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا باشد.
در این صورت این ازدواج اعتبار بین المللی دارد و دراصطلاح به آن ازدواج بین المللی گفته می شود.

سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید
تماس با دفتر تهران: 021-22383743
تماس با دفتر استانبول: 00902122124401
تماس با واتساپ: 00905537124401


ازدواج بین المللی در ترکیه

چندین کشوری که ایرانیان می توانند به راحتی در آن ازدواج بین المللی انجام دهند، کشورهایی مثل ترکیه ، گرجستان ، ارمنستان و ... می باشند.
در این بین سند ازدواج ترکیه اعتبار بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد. سند ازدواج این کشور به 12 زبان می باشد. و نیاز به ترجمه ندارد. و به عنوان مدرک قابل قبول می توان در سایر کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا استفاده کرد.
کشور ترکیه از آن جهت که عضو کنوانسیون احوال شخصیه می باشد، لذا مدارک احوال شخصی صادر شده از این کشور در سایر کشورهای عضو کنوانسیون نیز مورد قبول و قابل پذیرش می باشد. یکی از این مدارک سند ازدواج می باشد.

مدارک ازدواج در ترکیه

بعد از اطمینان از اعتبار سند ازدواج ترکیه و انتخاب این کشور برای انجام ازدواج، مرحله تهیه مدارک مطرح می شود. تهیه مدارک ازدواج در ترکیه بسیار مهم می باشد. زیرا ثبت ازدواج در ترکیه نیاز به مدارکی دارد. و اگر مدارک تهیه شده مطابق با قانون ترکیه و مورد قبول اداره ازدواج این کشور نباشد، نمی توان ازدواج را ثبت کرد. پس بهترین کار این است که قبل از سفر به ترکیه در مورد مدارک ازدواج تحقیق شود. و از تجربه کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه استفاده کرد.
مدارک مورد قبول برای افراد با شرایط متفاوت ، فرق دارند. و لزوما همه یک نوع مدرک را نباید تهیه کنند. نوع مدارک به عواملی مانند ، شهروندی ، کشور محل تولد، کشور محل زندگی ، ازدواج اول ، ازدواج مجدد و .... بستگی دارد. بنابراین در این مرحله حضور یک کارشناس باتجربه برای تهیه مدارک مشخص می شود.  

مراحل ازدواج در ترکیه

تا اینجا در مورد اعتبار سند ازدواج ترکیه و قابل قبول بود آن صحبت شد. همچنین گفته شد بعد از انتخاب این کشور جهت انجام ازدواج ، باید پیش از سفر با کارشناسان باتجربه در زمینه ثبت ازدواج در ترکیه صحبت شود. و بعد از بررسی شرایط زوجین، مدارک هر شخص مشخص شود. و نسبت به تهیه مدارک پیش از سفر به ترکیه اقدام شود.

ازدواج بین المللی ایرانیان


 
بعد از گذراندن مراحل فوق، زوجین با مدارک مشخص شده به ترکیه سفر می کنند. و نوبت به تهیه برخی مدارک در ترکیه می باشد. مانند ترجمه مدارک در ترکیه توسط دارالترجمه رسمی در ترکیه و انجام آزمایشات پزشکی می باشد.
همانطور که ذکر شد، یکی از مدارک مورد نیاز برای ازدواج در ترکیه ، آزمایشات پزشکی می باشد. این آزمایش خون می باشد. و جهت بررسی بیاری های خونی مانند ایدز، هپاتیت ، کم خونی و ... می باشد. بسیاری از زوجین هستند که شخصا برای ازدواج در ترکیه اقدام می کنند و به بیمارستان هایی که مراجعه می کنند جهت انجام آزمایش، و علاوه بر آزمایش خون، عکس از قفسه سینه و ... هم انجام می دهند که نیاز نیست و هزینه زیادی را متحمل می شوند. و نکته دیگر اینکه باید توجه کرد آزمایش همه بیمارستان ها مورد قبول اداره ازدواج نیست.
بعد از تهیه همه مدارک باید مدارک به صورت کامل به اداره ازدواج تحویل داده شود که وقت گرفته شود. در این مرحله اداره ازدواج از زوجین که زبان ترکی بلد نیستند، مترجم رسمی تقاضا می کند. و حضور مترجم رسمی برای عقد ضروری می باشد. همچنین ممکن است از زوجین ادرس ثبتی در ترکیه بخواهند، یعنی زوجین باید کارت اقامت معتبر ترکیه را داشته باشند. و یا در صورتی که آدرس ثبتی نخواهند، نوبت ازدواج را برای حداقل یک ماه بعد در نظر میگیرند.
همه موارد فوق که ذکر شد نشان دهنده  این است که اگر زوجین شخصا برای ازدواج اقدام کنند، پروسه زمانبر و هزینه برداری می باشد. پس حضور کارشناس باتجربه در کنار زوجین برای طی کردن این مراحل ضروری می باشد.
در اینجا باید ذکر شود که طبق بررسی های انجام گرفته و نظر سنجی از زوجینی که با موسسه بین المللی گلوبال کادرو کار ازدواج خود را انجام داده اند، همه به این نکته اشاره داشته اند که کار ازدواج آن ها در سریعترین زمان و به صورت کاملا حرفه ای انجام شده است. این موسسه دارای بالاترین آمار در ثبت ازدواج بدون نقص در ترکیه و گرجستان می باشد.

ازدواج در گرجستان

ازدواج در گرجستان نیز برای برای افرادی که بنا به دلایلی نقصی مدارک دارند، و نمی توانند در ترکیه ازدواج کنند، گزینه مناسبی می باشد. ازدواج در این کشور از لحاظ نوع و تهیه مدارک، به مراتب آسان تر و سریعتر از ترکیه می باشد.
سند ازدواج گرجستان به زبان گرجی می باشد. اما به دلیل عضویت گرجستان در معاهده آپوستیل، می توان آن را ترجمه کرد و برای کشور مورد نظر آپوستیل کرد. فقط باید دقت کرد کشوری که سند به آن ارائه داده می شود نیز باید عضو معاهده آپوستیل باشد.
طبق معاهده آپوستیل، کشورهایی که عضو این معاهده هستند، می توانند با درج مهر آپوستیل بر اسناد صادر شده در این کشورها، اسناد را در سایر کشورهای عضو نیز استفاده کنند و اعتبار دارند. کشورهای اروپایی، آمریکا و اکثر کشورهای آسیایی و استرالیا عضو این معاهده می باشند.

ازدواج بین المللی ایرانیان


 
موسسه بین  المللی گلوبال کادرو با سابقه ترین موسسه ثبت ازدواج در گرجستان می باشد. و ازدواج زوجینی که مشکل تهیه مدارک دارند را به راحتی و کاملا قانونی، ثبت می کند. برای ارتباط به این موسسه و تحقیق در مورد این موسسه ، کافیست نام موسسه گلوبال کادرو را در گوگل سرچ کنید. و از طریق راه های ارتباطی با یکی از شعب این موسسه ارتباط برقرار کنید.

ازدواج بین المللی با موسسه گلوبال کادرو

موسسه بین المللی گلوبال کادرو ، با دفتر مرکزی استانبول و دارای شعب تهران و تفلیس می باشد. این موسسه قدیمی ترین و با سابقه ترین موسسه ثبت ازدواج در ترکیه می باشد.
در صورتیکه جهت اخذ ویزا پیوست به همسر نیاز به ازدواج در ترکیه دارید، کافیست با یکی از شعب این موسسه تماس بگیرید. کارشناسان حاضر در این شعب بعد از پرسیدن سوالاتی در مورد زوجین و بررسی شرایط آن ها، مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در ترکیه یا گرجستان تعیین می کنند.
و در کمترین زمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه ازدواج شما را در یکی از کشورهای گرجستان یا ترکیه ثبت می کنند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26077
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید