امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

اروپاگردی در نوروز 1401


1401/07/27
کد خبر : 28207
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

همواره تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای سفرهای خارجی به ویژه سفرهای طولانی مدت برای ایرانیان بوده است. در میان مقاصد سفر متعدد تور ارزان اروپا و تور استانبول و تورهای تایلند در صدر مقاصد محبوب هموطنان در این ایام بوده اند. اینبار می خواهیم برخی از جذاب ترین مقاصد که در زمان نوروز موقعیت خوبی دارند و می توانند تجارب جذابی را برای شما به ارمغان بیاورند را معرفی نماییم.

تورهای گرجستان

اگر انتخاب با من باشد تور گرجستان انتخاب اول من است. کشوری سرسبز، مردمی مهربان، فرهنگی جذاب تنها بخشی از نکات جالب این کشور است. گرجستان کشوری ماوراء قفقاز واقع در انتهای شرقی دریای سیاه در جناح‌های جنوبی تاج اصلی کوه‌های قفقاز بزرگ است. این کشور از شمال و شمال شرقی به روسیه، از شرق و جنوب شرقی به آذربایجان، از جنوب به ارمنستان و ترکیه و از غرب به دریای سیاه محدود می شود. گرجستان شامل سه منطقه قومی است: آبخازیا، در شمال غربی (شهر اصلی سوخومی). آجاریا، در جنوب غربی (شهر اصلی باتومی)؛ و اوستیای جنوبی، در شمال (شهر اصلی تسخینوالی). پایتخت گرجستان نیز شهر تفلیس است که تورهای مسافرتی از ایران به سوی این شهر می روند.


 اروپاگردی در نوروز

تورهای ایتالیا

دومین انتخاب می تواند تور ایتالیا باشد. ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و علاوه بر شبه ‌جزیره ایتالیا، شامل دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، بنامهای سیسیل و ساردینی می باشد. این کشور خاستگاه هنر و فرهنگ بسیاری از کشورهای اروپایی است و مهد دوره رنسانس در اروپا. ایتالیا عضو سازمان ملل‌متحد، گروه G8 و اتحادیه اروپا است. ایتالیا در سال 2007 میلادی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شد. این کشور ک تاریخی غنی دارد نه تنها بخاطر پشتوانه فرهنگی و هنری مردم، بلکه به دلیل وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی فراوان، گردشگران بسیاری از سراسر جهان بسوی خود جذب می‌کند.
بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده و  اولین هتل اجتماعی نیز در میلان ایتالیا احداث گردیده است. در حال حاضر ایتالیا یکی از کشورهای توسعه‌ یافته است که هفتمین تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد.
همسایگان مرزی: از شمال با کشورهای فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوانی.
ایتالیا دو ایالت مستقل بنامهای واتیـــــکان و سن‌مارینـــــو را در درون خود جای داده است.
آب و هوا: آب و هوای ایتالیا در شمال به دلیل وجود کوه‌های آلپ، سرد و در جنوب خشک و گرم است. بلندترین نقطه آن کوه مونته بیانکو است.
پایتخت: پایتخت ایتالیا، رم، مرکز تمدن دنیای غرب و مذهب کاتولیک در جهان است.
مساحت: مساحت ایتالیا برابر با 301،318  کیلومتر مربع می باشد.
زبان: زبان مردم کشور چکمه ای، ایتالیایی می باشد.
واحد پول: واحد پول ایتالیا، یـــورو  می باشد.
کد تلفن : 39+
شهرهای معروف گردشگری: رم، ونـیـــز، میـــــــــلان، فلــورانس ، از جمله مقصدهای مهم گردشگری هستند.


  اروپاگردی در نوروز

تورهای مسافرتی ارمنستان

تعداد کمی از ملت ها تاریخی به اندازه ارمنستان باستانی، پیچیده و پر از تراژدی دارند و حتی تعداد کمتری از آنها فرهنگی به همان اندازه غنی و مقاوم دارند. این مقصدی است که در آن شما را مجذوب تاریخ، شگفت‌انگیز بناهای تاریخی، شگفت‌زده شدن از دیدن چشم‌انداز و مجذوب شدن مردم محلی بی‌نظیر می‌کند. این مکان آسانی برای کاوش نیست – جاده‌ها ناهموار هستند، حمل‌ونقل معمولاً به سختی انجام می شود و برای کسانی که ارمنی یا روسی صحبت نمی‌کنند ممکن است ارتباط برقرار کردن سخت باشد.
مجموعه هایی ساده و خارق‌العاده صومعه‌های قرون وسطایی که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند، جاذبه شماره یک است که از نزدیک با منظره‌ای بسیار زیبا دنبال می‌شود که کاملاً برای پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های فضای باز مناسب است و سپس لذت غیرمنتظره بازدید از ایروان که یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای منطقه است. در کنار هم، آنها یک تجربه سفر فریبنده و فوق العاده لذت بخش را ارائه می دهند و به راستی تور ارمنستان چه زمینی باشد و چه هوایی ارزش امتحان کردن را دارد.


  اروپاگردی در نوروز

تور دبی

دبی نیاز به معرفی ندارد و اغلب ایرانیان آن را می شناسند و تنها نکته ای که می توانم در این بخش اضافه کنم آن است که دید شما به سفر به دبی تنها گشتن در مراکز خرید و در نهایت کویر گردی نباشد. دبی بر خلاف تصور پارک های جالبی دارد برای مثال پارک مشرف نیز مانند پارک صفا، از جمله بوستان های سرسبز و زیبای دبی است. مشرف پارک که بزرگترین پارک دبی نیز می باشد، وسعتی بیش از 124 هکتار دارد. علاوه بر درختان و گیاهان سرسبز که فضای مطبوعی برای یک گردش خانوادگی ایجاد کرده اند، در این پارک خانه های کوچک و مینیاتوری زیبایی ساخته شده است که برای بازدید کنندگان جذابیت بسیاری دارد. هر یک از این کلبه های مینیاتوری الهام گرفته شده از یکی از ملل دنیا می باشد که بر جذابیت آن ها افزوده است. دبی می تواند مقصدی برای لوکس پسندان یا بومگردان و طبیعتگردان باشد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28207
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید