امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ارائه کلیه خدمات کاردرمانی در کلینیک توانبخشی مسیحا


1401/07/27
کد خبر : 28302
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

مقدمه

کاردمانی حرفه ای است در جهت بهبود سلامتی افراد از نظر جسمی و ذهنی در راستای دست یابی به زندگی مستقل تر و راحت تر برای تمام افرادی که دچار نقص یا ضعف جسمانی یا ذهنی هستند. کاردرمانی در رده های سنی جامعه و با شرایط در مانی متفاوت کار می کند.در سطح شهر تهران مراکز متعددی بمنظور ارائه برترین خدمات کاردرمانی در جهت بالابردن پتانسیل و توانمند سازی افراد مختلف جامعه تلاش می کنند.کلینیک توانبخشی مسیحا با بهره گیری از کادری مجرب در تمام زمینه های کاردرمانی و استفاده از به روز ترین و کاربردی ترین روش های درمانی سبب بهبود زندگی افراد دارای ناتوانی جسمی یا ذهنی می گردند و بعنوان برترین کاینیک کاردرمانی در جامعه شناخته شده اند.

کار درمانی چیست

کاردرمانی (OT) یک حرفه مبتنی بر مدرک علمی، بهداشت و مراقبت اجتماعی است که توسط برخی از دانشگاه های معتبر کشور اراده می‌شود.
کار درمانی برای سلامت و تندرستی روحی و جسمی رویکردی را نشان می‌دهد و افراد را قادر می‌سازد تا به پتانسیل کامل خود دست یابند. به عبارت دیگر، حمایت عملی برای توانمندسازی افراد برای تسهیل بهبودی و غلبه بر موانعی که آنها را از انجام فعالیت‌ ها (یا مشاغلی) که برایشان مهم است، فراهم می‌کند.
این حمایت باعث افزایش استقلال و رضایت افراد در تمام ابعاد زندگی می شود. کاردرمانگران با بزرگسالان و کودکان در تمام سنین با طیف وسیعی از شرایط کار می‌کنند. معمولا کسانی که به دلیل یک بیماری سلامت روان، ناتوانی های جسمی یا یادگیری مشکل دارند.
آن ها می توانند در محیط های مختلفی از جمله سازمان های بهداشتی، خدمات مراقبت اجتماعی، منزل، آموزش و… به عنوان پزشکان مستقل کار کنند.


خدمات کاردرمانی

رشته کاردرمانی

رشته کاردرمانی (Occupational Therapy) به عنوان یکی از رشته های گروه علوم تجربی شناخته می‌شود. با توجه به نیاز این افراد در هر جامعه ای در کشور ما نیز این رشته مورد استقبال قرار گرفته است.
در حال حاضر دانشگاه های زیادی اقدام به تاسیس دانشکده های توانبخشی نموده اند که باعث افزایش ظرفیت دانشگاهی این رشته شده است. از طرفی به دلیل اینکه این رشته با تمام سنین سروکار دارد؛ بنابراین دروس آن نیز شامل آشنایی ساختارهای بدنی افراد در سنین مختلف خواهد بود. برخی از این دروس شامل:
• دروس آناتومی
• دروس بیماری‌های مغز و اعصاب و روانپزشکی
• دروس حرکت‌شناسی
• آنالیز فعالیت و زندگی
• توانبخشی حرفه‌ای
• و دروس دیگری از قبیل مشاوره، بازی درمانی و….

کاردرمانی در تهران به چه صورت است؟

کاردرمانی (OT) شاخه ای از مراقبت های بهداشتی است که به افراد در هر سنی که دارای مشکلات جسمی، حسی یا شناختی هستند؛ کمک می‌کند. کاردرمانی می‌تواند به این افراد کمک کند تا استقلال را در تمام زمینه های زندگی خود به دست آورند.
کاردرمانگران به رفع موانعی که بر نیازهای عاطفی، اجتماعی و فیزیکی فرد تأثیر می‌گذارد؛ کمک می‌کنند. برای این کار از فعالیت های روزمره، تمرینات و سایر روش های درمانی استفاده می ‌شود. خوشبختانه امروزه موسسات مختلفی در جهت بهبود این افراد بوجود آمدند که اکثر آنها در شهر تهران می‌باشند.

بهترین کاردرمانی در تهران

بهترین کاردرمانی در تهران نیازمند داشتن یک سری ویژگی های برای فرد است. اینکه مطمئن شوید که این رشته برای شما مناسب است یا خیر. به طور کلی کسانی که رشته کاردرمانی را انتخاب می‌کنند.
آن هم در شهرهای بزرگی مانند تهران که با طیف وسیعی از بیماران روبرو هستند. بهتر است یک سری ویژگی های شخصیتی را داشته باشند. چند مورد از این ویژگی های کاردرمانی شامل:
• خلاق: کاردرمانی دائما با افرادی کار می‌کنند که به انواع مختلف درمان نیاز دارند. بنابراین، آن‌ها باید مهارت‌های حل مسئله را به خوبی بدانند. تا بتوانند وقتی موانع خاصی را پیش می‌آیند، برطرف کنند.


 خدمات کاردرمانی


• صبوری: صبوری یک ویژگی کلیدی در این حرفه است. معمولا بیماران حوادثی را پشت سرگذاشته اند که آنها را ضعیف کرده است. زمان بهبودی برای این بیماران اغلب طولانی و سخت است. بنابراین وظیفه و مسئولیت کاردرمانی در تهران است که هنگام کار با مشتریان خود صبر داشته باشند.
• ناظر: مراقب بودن یک ویژگی کلیدی در کمک به بهبودی بیماران است. کاردرمانگران باید دائما مراقب بیماران خود باشند و مشاهده کنند که آیا روش‌های درمانی فعلی کار می‌کنند. همچنین پیشرفت‌هایی که توسط بیماران انجام می‌شود.

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در تهران پارس

کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی در تهران پارس با ارائه افراد متخصص و از آن مهمتر با تجربه می‌توانند بیمار شما را به درستی در مسیر بهبودی هدایت کنند. به این شکل که پس از ارزیابی شما با یک کاردرمانگر، آنها با یک برنامه درمانی مناسب مطابق با شرایط جسمی شما مشخص خواهند کرد. برخی از این درمان ها می‌توانند همانند موارد زیر باشند:
• روش های مختلف برای درمان بیمار
• سازگاری با محیط های مختلف
• مشاوره و راهنمایی در مورد تجهیزات مفید
• مهارت های بازآموزی
• افزایش استقلال و اعتماد به نفس
• مشاوره در مورد بازگشت به کار یا سازگاری با محیط های کاری
• چگونه اضطراب یا خستگی را مدیریت کنیم
• مدیریت مشکلات شناختی
• مشاوره در مورد گزینه های ترخیص و خدمات اجتماعی
• کمک به انتقال آرام از بیمارستان به خانه
• و بسیاری موارد دیگر
کاردرمانی و توانبخشی در تهرانپارس
کاردرمانی و توانبخشی در تهرانپارس به منظور بهینه سازی عملکرد و توانمندسازی افراد برای دستیابی به پتانسیل کامل خود، “رویکرد کامل فردی” از لحاظ سلامت روانی و جسمی و بهزیستی صورت می‌گیرد.
این امر از طریق حمایت عملی برای افزایش استقلال با توانمندسازی فرد برای غلبه بر موانعی که مانع از انجام مشاغلی می‌شود؛ انجام می‌گیرد. کاردرمانگران معمولا بیشتر تمرکز بر فعالیت های روزمره زندگی فرد قرار می دهند، زیرا مستقل شده بنای اصلی زندگی این افراد به شمار می‌آید.
از طرفی دیگر، کاردرمانگران معتقدند که مشارکت می‌تواند توسط توانایی ‌های فیزیکی، عاطفی یا شناختی فرد، ویژگی ‌های شغل یا محیط ‌های فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی، نگرشی و قانون‌گذاری حمایت یا محدود شود. بنابراین، تمرینات کاردرمانی در تهرانپارس بر توانمند ساختن افراد برای تغییر جنبه‌ های شخصی؛ شغل و… متمرکز خواهد بود.


 خدمات کاردرمانی


هزینه کاردرمانی در تهرانپارس

کاردرمانی می تواند به شما کمک کند تا با کارهای روزمره ای که ممکن است پس از بیماری، جراحی یا به دلیل ناتوانی برایتان دشوار باشد، مقابله کنید.
یک کاردرمانگر برای یافتن راه حل هایی برای کارهای روزمره مانند تهیه غذا، انجام کارهای خانه، فعالیت های کاری، سرگرمی ها یا فعالیت های اجتماعی با شما همکاری خواهد کرد.
اما آنچه که برای این افراد بسیار مهم است؛ هزینه کاردرمانی در تهرانپارس می‌باشد. برای تعیین این هزینه باید یک سری عوامل را مشخص کرد. اینکه بیمار شما از چه عارضه رنج می‌برد، قطعا مهمترین عامل تعیین کننده در قیمت کاردرمانی در تهرانپارس است.
مسلما کار درمانی یک فرد اوتیسمی با کسی که سکته مغزی کرده متفاوت خواهد بود. در مورد موارد دیگر می‌توان به تجهیزات مورد استفاده در درمان، طول درمان، اینکه آیا کاردرمانی در خانه است یا خیر. همه این موارد در نهایت هزینه کاردرمانی در تهرانپارس را معین خواهند کرد.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28302
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید