امروز سه‌شنبه 02 مرداد 1403

Tuesday 23 July 2024

ادعای دولت کنونی آمریکا درباره تغییر سیاست آن کشور در مورد برجام فقط در حد حرف است

1401/07/27
کد خبر : 7487
دسته بندی : بین الملل
تعداد بازدید : 53 نفر

ایسنا: مجید تخت روانچی، گفت:  وقتی آمریکا در اولین روزهای سال ۲۰۲۰، در اقدامی تروریستی به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور، قهرمانان منطقه‌ای ضدتروریست، شامل سردار سلیمانی را به شهادت رساند و چند روز بعد از آن نیز رئیس جمهور آمریکا تهدید به حمله به ۵۲ نقطه از جمله مکانهای فرهنگی مهم ایران نمود، شورای امنیت سکوت مرگباری اختیار کرد.

وی افزود: البته در همان سال، وقتی آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه کرد، ۱۳ عضو شورای امنیت آن را قاطعانه رد کردند و متعاقباً وقتی آن کشور تلاش کرد سازوکار ماشه را علیه ایران فعال کند، همان ۱۳ عضو شورا این اقدام آمریکا را رد کرده و اعلام داشتند با خروج از برجام، آمریکا هر گونه حق استفاده از سازوکار ماشه را از دست داده و ادعای آن در این زمینه غیرمشروع بوده و فاقد هرگونه اثر قانونی، سیاسی یا عملی است.

سفیر کشورمان در ادامه گفت: ادعای دولت کنونی آمریکا درباره تغییر سیاست آن کشور در مورد برجام فقط در حد حرف است و در عمل سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد و از جمله باعث می شود ایران با استفاده از منابع مالی خود در خارج حتی قادر به واردات دارو نیز نباشد.

وی افزود: اگرچه مذاکرات هسته‌ای جاری در وین اولین گام برای ارزیابی درستی اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام است ولی آزمایش اصلی و واقعی زمانی خواهد بود که بعد از راستی آزمائی ثابت شود آمریکا مسیر خود را تغییر داده، سیاست شکست خوردهِ فشار حداکثری‌اش را کنار گذاشته و تروریسم اقتصادی خود علیه ایران را متوقف کرده است.

سفیر کشورمان همچنین ضمن اشاره به تداوم اشغال فلسطین و محاصره غیرانسانی غزه و نیز جنایات رژیم اسرائیل در کشتار غیرنظامیان و تخریب مدارس، منازل و بیمارستانها در غزه در جنگ ۱۱ روزه اخیر، خاطرنشان کرد: متأسفانه شورای امنیت فقط نظاره‌گر این وضعیت است.

وی همچنین از بی تفاوتی شورای امنیت در قبال اشغال بخش هایی از سوریه توسط آمریکا و عدم اقدام این نهاد در جلوگیری از کشتار و تخریب در یمن توسط اشغالگران انتقاد کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/7487
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید