امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک


1401/07/27
کد خبر : 26076
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر

خرید ملک در ترکیه


افزایش قیمت ملک در ایران و به خصوص در پایتخت و شهر تهران، باعث شده ایرانیان به فکر سرمایه گذاری در کشورهای دیگر باشند. علاوه بر این روند افزایش ارز و دلار نیز باعث افزایش سرمایه گذاری ها در خارج از کشور شده است. و ایرانیان زیادی اقدام به سرمایه گذاری در خارج از ایران می کنند.

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

دلایل انتخاب ترکیه از سوی ایرانیان برای سرمایه گذاری در این کشور

از جمله کشورهایی که بیشتر مورد توجه ایرانیان برای سرمایه گذاری قرار می گیرد، کشور دوست و همسایه ، کشور ترکیه می باشد. دلایل انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری ، زیاد است. از جمله این دلایل می توان به نزدیک بودن عقاید ، فرهنگ ، دین و مذهب ، آداب و رسوم ، نوع غذا و ... ایران و ترکیه اشاره کرد. دلیل مهم دیگر ، موضوع لغو روادید بین شهروندان این دو کشور می باشد. طبق معاهده ای بین ایران و ترکیه ، شهروندان این دو کشور بدون نیاز به ویزا می توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند. و نگرانی و دغدغه گرفتن ویزا را ندارند.

قوانین خرید ملک در ترکیه

افراد تبعه کشورهای دیگر از جمله ایرانیان ، طبق قانون ترکیه ، می توانند در این کشور ملک و زمین بخرند. طبق اصلاحات قانونی در سپتامبر 2018 ، افراد خارجی با سرمایه گذاری در ترکیه و رعایت شرایط می توانند پاسپورت و شهروندی ترکیه را بگیرند. این سرمایه گذاری در 6 دسته بندی تعریف شده است:
•    خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار
•    سپرده گذاری بانکی در ترکیه به ارزش حداقل 500 هزار دلار
•    ایجاد اشتغال برای 50 شهروند ترک
•    خرید اوراق مشتقه دولتی به مبلغ 500 هزار دلار
•    خرید سهم مشارکت و افتتاح سپرده به مبلغ 500 هزار دلار
•    سرمایه گذاری ثابت به ارزش حداقل 500 هزار دلار
از بین 6 دسته بندی فوق، تقاضا برای خرید ملک و سپرده گذاری در بانک بیشتر از باقی دسته بندی ها می باشد.

سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید

تماس با دفتر تهران: 021-22383743 
تماس با دفتر استانبول: 00902122124401
تماس با واتساپ: 00905537124401

 پاسپورت ترکیه

نکات خرید ملک در ترکیه

با توجه به قانون شهروندی ترکیه با خرید ملک و نیاز به وجود سند ملکی برای تمدید اقامت سالانه ترکیه ، تقاضا برای خرید ملک در این کشور افزایش پیدا کرده است. ایرانیان نیز جز شهروندان کشورهایی هستند که تمایل به خرید ملک در ترکیه دارند. متاسفانه افزایش این تقاضا زمینه برای سودجویی برخی افراد را فراهم کرده. بنابراین بسیار مهم می باشد که ابتدا با کارشناس و وکیل مجرب و متخصص در زمینه خرید ملک در ترکیه و بعد از آن مراحل قانونی دریافت پاسپورت ترکیه ، مشورت نمایید. و بعد از بررسی همه جانبه اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایید.
  تست

موسسه بین المللی گلوبال کادرو دارای وکلای ترک و ایرانی می باشد. که تمام موارد و جنبه های حقوقی خرید ملک ، اخذ اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه را به مراجعین خود توضیح می دهد. همچنین راهنمایی های حرفه ای کارشناسان املاک این موسسه به مراجعین باعث می شود خریدی با حداقل پرداختی و سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در ترکیه انجام دهند. جهت ارتباط با کارشناسان این موسسه کافیست در گوگل نام این موسسه را سرچ کنید تا به اعتبار این موسسه پی ببرید.

اهمیت گزارش اکسپرتیز در ترکیه

گزارش اکسپرتیز برای خرید ملک خارجیان در ترکیه ، نیاز می باشد. اما سوال اینجاست که این گزارش چیست؟ و چه کسی گزارش اکسپرتیز را صادر می کند؟
گزارش اکسپرتیز ، توسط شرکت های اکسپرتیز صادر می شود. این شرکت ها، شرکت های مستقلی هستند که از شورای تنظیم بازار (SPK) مجوز دارند. و کار ارزیابی قیمت ملک را انجام می دهند.
خرید و فروش ملک برای شهروندان ترک ، نیاز به گزارش اکسپرتیز نمی باشد. اما برای خارجی ها هنگام خرید ملک ، داشتن گزارش اکسپرتیز لازم و ضروری می باشد. حال اگر خرید ملک با هدف شهروندی ترکیه باشد، این گزارش اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا معیار شهروندی که خرید ملک بالای 250 هزار دلار است. طبق این گزارش تعیین می شود. و اگر داخل گزارش اکسپرتیز ملک خریداری شده ، مبلغ کمتر از 250 هزار دلار باشد، نمی توان برای شهروندی اقدام کرد. حتی اگر واریزی به فروشنده بیشتر از 250 هزار دلار باشد.
موسسه بین المللی گلوبال کادرو، در همه زمینه های مربوط به خرید ملک شامل پیدا کردن ملک مورد قبول متقاضی، بررسی و کارشناسی ملک و سند مربوط به آن ، مراحل به نام زدن سند ، و کارهای حقوقی مربوط به اخذ شهروندی ترکیه، دارای کارشناسان با تجربه و کارآزموده می باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26076
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید