امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

اجاره ویلا و سوئیت در رشت | شرکت اتاقک


1401/07/27
کد خبر : 26630
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر
آشنایی با رشت و دیدنی ­های رشت

شهرهای شمالی همیشه یکی از پرمخاطب­ ترین مقصدهای تفریحی بوده­ اند. مسافران بسیاری برای فرار از زندگی شلوغ و پرتلاطم شهری، مقصدی را برای تجدید قوای روحی انتخاب می­کنند. یکی از جذاب­ترین شهرهای پیشنهادی، شهر رشت در استان گیلان است. این خطه همواره سبز و بارانی، با مردمانی خون­گرم و مهمان­نواز با داشتن تفرجگاه ­های دلنشین و اماکن تاریخی و از همه مهم­تر هوای پاک و طبیعت بکرش، طرفداران فراوانی دارد. رشت در تمام فصول مورد اقبال جمع کثیری از مسافران است تا بتوانند اوقات خوشی هرچند کوتاه را در این شهر توریستی بگذرانند.

رشت به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و با داشتن بنادر مهم متعدد یکی از پر­اهمیت­ ترین معابر مواصلاتی و اقتصادی ایران محسوب می­شود. همواره فعالیت­ های صادراتی و وارداتی مهمی از این بنادر با کشورهای حوزه دریای خزر همچون روسیه و کشورهای اروپایی صورت می­گیرد. این شهر زیبا در هم­جواری دریای خزر، یکی از منابع طبیعی باارزش ایران واقع شده است. سواحل زیبا و ویلاهای مدرن و شیک ساخته شده در این مناطق، مشکل اقامت را که یکی از دغدغه های مسافران عازم این شهر هستند را حل کرده است. سایت اتاقک با ارائه خدمات به گردشگران این امکان را فراهم کرده تا در آرامش­ خاطر سفر به این شهر خاطره­ انگیز را تجربه کنند و با اجاره ویلا در رشت در مناطق ساحلی با چشم­انداز دریا، سفری متفاوت داشته باشند.

  • حاجی بکنده

در نه کیلومتری شمال ­شرق منطقه ­ی خشکبیجار و به فاصله 32 کیلومتری شهر رشت، ساحل بسیار زیبایی به چشم می­خورد که جذابیت ­های متنوعی دارد. این منطقه به دلیل ساحل شنی و زیبایی که دارد، محل مناسبی برای انجام ورزش­های ساحلی مانند والیبال ساحلی است. همچنین برای علاقه­ مندان به عکاسی مکان مناسبی برای ثبت طلوع و غروب بی­نظیر خورشید به حساب می‌آید.

  • کچا

روستایی بسیار زیبا و حیرت­ آور در دل جنگل سبزپوش که در فاصله کمی از رشت قرار دارد. روستای کچا، در مسیر رشت به سمت امامزاده هاشم واقع شده است. این روستای بکر از امکانات رفاهی مانند کافه، رستوران و اقامتگاه­ های سنتی برخوردار می‌باشد. یکی از زیبایی­های این روستا وجود آبشاری دیدنی در دل جنگل است که منظره­ای خیره­کننده را ایجاد کرده و آرامش خاصی را در دل ببینده ایجاد می­کند.

  • امامزاده هاشم

در جاده رشت به قزوین، زیارتگاه زیبایی در فاصله 30 کیلومتری رشت قرار دارد. این امام­زاده از نسل امام موسی کاظم (ع) است. این زیارتگاه که از محبوبیت زیادی نزد مردم محلی برخورددار است، چشم­انداز بسیار زیبایی دارد و می­توان از این مکان به منظره­ای سراسر سرسبزی، شکوه و قدرت خالق ساعت­ها خیره شد.

  • دریچه سقالکسار

هنگامی که حدود نیم­ ساعت از رشت فاصله می­گیرید به منطقه فوق­العاده­ای در نزدیکی روستای سقالکسار و چماچاه می­رسید که از شدت زیبایی و جذابیت چشم را به خود خیره می­کند. علت نام­گذاری دریاچه یا سد خاکی سقالکسار، این بوده که «سقال» به معنای محل آب­خوری است و «لک» و «سار» نیز دو پرنده زیبایی هستند که به این محل مهاجرت داشته­اند. این دریاچه در فصل بهار پرآب و در فصل تابستان کم­آب می­شود. در محوطه اطراف آن تعدادی آلاچیق و یک کافه زیبای چوبی قرار دارد. همچنین در نزدیکی آن، تالاب بکر اژدراک گیلان واقع شده که فضای آرام در آن حاکم است.

  • آبگیر فشتام

آبگیر فشتام که از دور، دشتی پر از گل­های نیلوفرآبی به نظر می­رسد یکی دیگر از زیبایی­ های اطراف رشت است و می­توان آن را در راه سراوان به سمت سیکل تماشا کرد. در اطراف این آبگیر زیبا تعداد بی­شماری از درختان درهم تنیده دیده می‌شود. این منظره در فصل پاییز که برکه پر از آب و درختان اطرافش به رنگای زرد و نارنجی خودنمایی می­کنند، بی­نظیر می‌شود. این زیبایی یکی از دوست­داشتنی قاب­های عکاسی برای هر عکاسی است که دیدنش برای همگان خالی از لطف نیست.

اجاره سوئیت در رشت

  • مرداب سراوان

این مرداب زیبا که از دور شبیه زمینی پوشیده از چمن است، یکی از جذابیت­ های پارک جنگلی سراوان محسوب می­شود. گونه گیاهی بسیار کوچکی به­نام خرفه با رشد بی­وقفه خود باعث ایجاد این زیبایی شده است. این گیاه تهدید جدی برای گونه­ های گیاهی و جانوری این مرداب می‌باشد، زیرا امکان رسیدن اکسیژن به گونه­ های زیستی زیر آب را محدود کرده است. در این مکان تفریحی می­توانید با قایق­رانی در مرداب زیبا، لذت گردش روی آب و با گذر از میان درختان جنگلی تجربه کنید. همچنین می­توانید در مناظر آن عکس­های زیبایی بگیرید و این سفر لذت­بخش را ثبت کنید.

  • میدان شهرداری رشت

مجموعه میدان شهرداری رشت، نماد این شهر محسوب می­شود. میدان شهرداری شامل بناهای تاریخی و زیبای بسیاری است. یکی از مکان ­هایی که گردشگران در سفر به رشت حتما در برنامه خود قرار می­دهند، میدان شهداری و دیدنی­ های اطرافش است. در این میدان شما می­تواند از مجموعه­ های تلگراف­خانه، ساختمان شهرداری، کتابخانه ملی، برج ساعت و چند بنای تاریخی دیگر بازدید کنید. عمارت شهرداری در سال 1286 به دستور بلدیه دوران پهلویه اول به سبک معماری روسی بنا شد و اکنون جز آثار ملی به ثبت رسیده است. البته درنظر داشته باشید شما می‌توانید با اجاره ویلا در رشت و خصوصا اجاره ویلایی در نزدیکی این مکان زیبا به‌راحتی به مرکز شهر و اکثر جاهای دیدنی رشت دسترسی راحت و سریعی داشته باشید.

  • خانه ابریشمی

خانه بسیار زیبای به‌جای‌مانده از دوره قاجار که متعلق به حاج­ میر اسماعیل، کلانتر رشت در دوره ناصرالدین­شاه بود. این بنا شامل دو طبقه و هر طبقه دارای هشت اتاق بنا شده است. معماری زیبای این خانه تاریخی با نرده­های چوبی، گچ­بری و آینه ­کاری های دیدنی پر از رنگ و هنر می‌باشد که مورد علاقه دوست­داران هنر و معماری به شمار می‌رود. بازدید این مکان برای عموم آزاد نیست ولی در ساعات اداری می­توان از خانه ابریشمی بازدید کرد.

  • بوستان کشاورز

بوستانی سرسبز در بلوار رسالت رشت که با نام کوچه اصفهانی شناخته می­­شود. این بوستان ساختاری شبیه به پارک ساعی تهران نیز دارد. پارک کشاورز امکاناتی همچون کتابخانه، زمین بازی کودکان، وسایل ورزش همگانی دارد و به دلیل داشتن محیط مناسب برای پارکور کاران نزد آنان نیز محبوب شده است.

  • پارک ملت

پارک ملت رشت به باغ سیاه شهرت دارد و از محبوب­ترین بوستان­ های شهر رشت است. پارک ملت محل مناسبی برای ورزش­های والیبال، فوتبال، تنیس روی میز به حساب می‌آید. همچنین امکانات دیگری مثل ساعت تابی قطبی، برکه طبیعی و آب­نمای موزیکال دارد. توصیه می­شود از آکواریوم بزرگ ماهی­ های زینتی این پارک نیز دیدن شود.

اقامت در رشت

  • بازار بزرگ رشت

بازار رشت یکی از زیباترین بازارهای شمالی ایران به حساب می‌آید. بازاری با بافتی قدیمی که رنگ و بوی زندگی محلی و سنتی در آن موج می­زند. بازاری سراسر رنگ با انواع محصولات طبیعی و تازه مثل میوه، سبزیجات محلی و ماهی­ های تازه که شما را به سوی خود جذب می­کنند. این بازار بزرگ با مساحت 24 هکتار دارای چهارسوق­ ها، کاروانسرا، میدان ­بزرگ و کوچک است.

کلام آخر در معرفی خطه سرسبز رشت

رشت یکی از زیباترین شهرهای ایران، با توجه به مجاورتش با دریای خزر و داشتن سواحل دلنشین همواره از برترین جاذبه­ های تفریحی ایران و شمال محسوب می‌شود. بهترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی فصل­ های بهار و تابستان است. زیرا در فصول سرد سال با توجه به بارانی بودن این منطقه در اکثر اوقات، برای همه مطلوب و قابل تحمل نخواهد بود. رشت مناطق بکر بسیاری در کنار آب‌وهوای بی نظیرش دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست و اگر یک­بار از آن دیدن کنید، قطعا باز هم گذرتان به این شهر پرشور خواهد افتاد.

در این مقاله سعی داشتیم بخشی از مکان­ های دیدنی رشت را به شما معرفی کنیم تا در سفر به رشت دید بازتری نسبت به تفرجگاه­ های آن داشته باشید. همچنین می­توانید با اجاره ویلا و سوئیت در رشت با استفاده از سایت یا اپلیکیشن اتاقک  سفری دلنشین برای خود و همراهان  خود را فراهم کنید. سایت اتاقک با ایجاد بستری آسان و مطمئن برای اجاره ویلا، سوئیت و خانه روزانه در رشت، سفر را برای همه دوست­داران شهر رشت این خطه سرسبز فراهم کرده، تا از تجربه دیدن این شهر باشکوه لذت کامل را ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26630
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید