امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

اتوشویی چیست؟ آشنایی با این شغل و خدمات مرتبط + اتوشویی در بستر آنلاین


1401/07/27
کد خبر : 27855
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر

مقدمه
بخاری که با شدت از کنار برخی مغازه‌ها خارج می‌شود به ما نشان می‌دهد که به یک اتوشویی نزدیک می‌شویم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد رفتن به یک مهمانی یا جلسه کاری مهم را داشتید، اما لباس محبوب شما برای رفتن به چنین جایی شرایط مطلوبی نداشته است. این مغازه‌های پرطرفدار همیشه آماده هستند تا گره از مشکلات ما باز کنند. در چنین شرایطی کافیست به اتوشویی‌های محل زندگی خود رفته و لباس خود را تحویل دهید. در این مطلب قصد داریم که این شغل جذاب را به طور کامل معرفی کنیم و نکاتی راجع به اتوشویی‌ها و خدمات آن‌ها بیان کنیم.


اتوشویی چیست

اتوشویی چیست؟

همانطور که از نام این شغل پیداست، اتو یکی از لوازمی است که در این کار استفاده شده و چین و چروک پارچه را از بین می‌برد. در اتوشویی‌ها از اتوهای صنعتی و پیشرفته استفاده می‌شود که نسبت به اتوهای خانگی قدرتمندتر هستند. این اتوها از دو صفحه فلزی مجهز از هم ساخته شده که وزن زیادی هم دارد. اصطلاحا به این مدل از اتوها اتوپرس گفته می‌شود و قابلیت‌های دیگری مثل رفع چین‌های قدیمی با بخار آب را دارند.
استفاده از اتوشویی باعث می‌شود که عمر مفید لباس‌ها افزایش چشمگیری پیدا کند. اتوی پرسی با استفاده از صفحات فلزی و سنگین وزن خود تار و پود لباس شما را مثل روز اول خود حفظ کرده و از تغییر شکل پارچه جلوگیری می‌کند. از طرفی در صورت استفاده نادرست از اتوپرس‌های اتوشویی، ممکن است به رنگ لباس آسیب جدی وارد شود. بنابراین سعی کنید لباس‌‎‌های خود را به اتوشویی‌های باتجربه بسپارید.


 اتوشویی چیست

اتوشویی آنلاین

با ورود اینترنت و موبایل‌‌های هوشمند به زندگی مردم تقریبا تمامی مشاغل آنلاین از طریق دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا های مرتبط و برای معرفی کسب و کار و خدماتشان استفاده می‌کنند. اتوشویی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و چند سالی است که پلتفرم‌هایی به نام اتوشویی آنلاین در دنیای اینترنت به وجود آمده‌اند. البته که ارائه خدمات به صورت آنلاین یک حسن بزرگ برای مشتریان به حساب می‌‌آید و دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری برای استفاده از خدمات اتوشویی‌ها به بیرون بروید.
نحوه کار اتوشویی‌های آنلاین کاملا ساده است و نیازی نیست که مهارت خاصی برای کار با ابزارهای هوشمند داشته باشید. حتی برخی از اتوشویی‌ها با تلفن نیز سفارشات شما را قبول می‌کنند. برای شروع کافیست به سایت یا اپلیکیشن موبایلی اتوشویی‌های آنلاین بروید و سفارش خود را ثبت کنید. حال کافیست اندکی صبر داشته باشید که مامور دریافت برای گرفتن لباس‌های شما به درب منزلتان بیاید. پس از انجام این کار لباس‌های شما به اتوشویی رفته و بعد از اتو شدن، به صورت کاور شده به شما تحویل داده می‌شوند.

اتوشویی و خشک‌شویی چه تفاوتی با هم دارند؟

شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که اتوشویی و خشک‌شویی چه تفاوتی با هم دارند. در واقع خشک‌شویی و اتوشویی به صورت مکمل با هم کار می‌کنند و معمولا اتوشویی‌ها خدمات خشک‌شویی نیز انجام می‌دهند. در واقع خشکشویی فرایندی است که لکه‌بری لباس‌ها بدون دخالت آب انجام می‌شود. به طور مثال از مواد شیمیایی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌شود.
حال که لکه لباس‌ها از بین رفته است باید برای از بین بردن چین و چروک‌های لباس‌ها از اتوشویی استفاده کرد. اتوشویی شامل مراحلی است که لباس کاملا تمیز و بدون لکه با استفاده از اتوی پرسی، اتوکشی شده و خط اتو مانند روز اول روی لباس می‌افتد. توجه داشته باشید که اتوشویی لباس‌های لکه‌دار باعث باقی ماندن اثر لکه روی لباس خواهد شد.


 اتوشویی چیست

تعرفه خدمات اتوشویی‌ها در ایران

خشک‌شویی و اتوشویی‌ها همانند اصناف دیگر دارای اتحادیه هستند، به همین دلیل انجام خدمات این افراد بر اساس نرخ‌های مصوب اتحادیه انجام می‌شود و لیست قیمت خشکشویی و اتوشویی نباید تفاوتی باهم داشته باشند. برای مثال تمام خشک‌شویی‌های شهر تهران برای اتو کردن یک کت و شلوار مردانه باید مبلغ مشخصی را از مشتری دریافت کنند در ادامه تعرفه برخی از انواع لباس را ارائه می‌کنیم.
∙       اتوشویی کت و شلوارهای مردانه ۲۰ هزار تومان
∙       مانتو زنانه معمولی ۱۲ هزار تومان
∙       شلوار و پیراهن ساده ۸ هزار تومان
تمام قیمت‌هایی که در بالا ذکر شد مربوط به لباس‌هایی است که شرایط عادی دارند و خشک‌شویی روی آن‌ها انجام نمی‌شود. برای خشک‌شویی لباس‌ها نیز مبلغ بیشتری از مشتری دریافت می‌شود و اگر لکه خاصی مثل لکه جوهر روی لباس باشد، مشتری باید مبلغ جداگانه‌ای را برای لکه‌بری لباس خود پرداخت کند. همچنین برخی لباس‌های خاص و پارچه‌های گران قیمت هزینه بیشتری دارند. برای مثال اتوشویی‌ها برای لباس عروس مبلغی بین 75 تا 120 هزار تومان دریافت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که اتوشویی‌های آنلاین تعرفه جداگانه‌ای دارند.
سخن پایانی
افرادی که در اتوشویی کار می‌کنند همیشه در شرایط سختی قرار دارند تا بتوانند یک لباس کاملا تمیز و بدون ایراد را به دست مشتریان برسانند. ارائه خدمات آنلاین تا حدودی این کار را برای این افراد و مشتریان راحت‌تر کرده تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای استفاده از خدمات خشک‌شویی یا اتوشویی‌ها نباشد. اگر تا کنون از این خدمات استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار خدمات آنلاین ما را امتحان کنید تا به مشتری دائمی ما تبدیل شوید.
 



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27855
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید